H Møller Maersk, που αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας, ανακοίνωσε ότι η προσέγγιση μηδενικής ανοχής της Κίνας κατά του κορωνοϊού έχει δημιουργήσει νέα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και υλικοτεχνικές καθυστερήσεις.
Παρόλο που η Κίνα διατήρησε την επαρχία Shenzhen σε lockdown μόλις για 6 μέρες, προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση των κρουσμάτων του covid19 και επέτρεψε την επανεκκίνηση των εργοστασίων και των δημόσιων συγκοινωνιών, οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν ήδη πληγεί, αναφέρει το Bloomberg.
Η Møller Maersk, που αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας, ανακοίνωσε στους πελάτες της ότι η προσέγγιση μηδενικής ανοχής της Κίνας κατά του κορωνοϊού έχει ήδη δημιουργήσει νέα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και υλικοτεχνικές καθυστερήσεις.
«Αν και η παραγωγή συνεχίζεται κανονικά σε άλλα μέρη της χώρας, οι συγκεκριμένες καθυστερήσεις θα εξακολουθήσουν να επηρεάζουν την παραγωγή, αν και όχι δραστικά», δήλωσε η Maersk σε ένα σημείωμα προς πελάτες.
Τα προβλήματα προκάλεσαν προσωρινό κλείσιμο εργοστασίων και οδήγησαν τον κλάδο των μεταφορών σε αδιέξοδο.
Ό,τι συμβαίνει στην Κίνα τείνει να έχει σοβαρές συνέπειες αλλού, επειδή η Κίνα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο της συνολικής παραγωγικής ικανότητας του κόσμου.
Το Shenzhen είναι ένας κορυφαίος παραγωγικός κόμβος και το λιμάνι του Shenzhen είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Κίνα.
Οι περισσότεροι που αγοράζουν ηλεκτρονικά από το Amazon, παίρνουν κάτι που κατασκευάστηκε στην Κίνα και τα λαμβάνουν με πλοίο που το μεταφέρει από εκεί στη χώρα τους.
Ο Adam Compain, αντιπρόεδρος της ερευνητικής εταιρείας ανάλυσης εφοδιαστικής αλυσίδας project44, δήλωσε στο BBC News ότι ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν σε ορισμένα κινεζικά λιμάνια έχει αυξηθεί μετά τα lockdown.
«Είδαμε αύξηση 28,5% στον αριθμό των πλοίων που περιμένουν έξω από το λιμάνι του Yantian, το οποίο είναι σημαντικό λιμάνι εξαγωγών προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο Compain.
Το Yantian βρίσκεται στην ίδια περιοχή με το Shenzhen.
Πέρυσι, στο Yantian η παραγωγική δραστηριότητα τέθηκε αρκετές φορές υπό περιορισμό λόγω COVID, με αποτέλεσμα να υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις παράδοσης προϊόντων στις ΗΠΑ.
«Είναι δίκοπο μαχαίρι», λέει ο Steven Lynch, διευθύνων σύμβουλος στο Βρετανικό Επιμελητήριο Εμπορίου με την Κίνα.
«Η Κίνα πέφτει πολύ γρήγορα, κάτι που δημιουργεί μεγάλα προβλήματα, αλλά στη συνέχεια, επανέρχεται και σχετικά γρήγορα.
«Είχαμε ξανά τέτοια lockdown στο παρελθόν, οπότε οι εταιρείες έχουν μάθει να διαχειρίζονται καλά την εφοδιαστική αλυσίδα», εξήγησε ο Lynch.
Τα καλά νέα είναι ότι ο Πρόεδρος Xi Jinping δεσμεύτηκε την Παρασκευή να αμβλύνει τον οικονομικό αντίκτυπο της καταπολέμησης του ιού.
Ωστόσο, το τελευταίο lockdown που επιβλήθηκε σε πολλές πόλεις και σε δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους και εργοστάσια, έχει ήδη μια αρνητική δευτερογενή επίδραση τη χειρότερη δυνατή στιγμή, καθώς ο πόλεμος και ο πληθωρισμός έχουν επιδεινώσει τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών