Το προσχέδιο της Κομισιόν προτείνει την απαγόρευση εντός Μαΐου κάθε ναυτιλιακής, ναυλομεσιτικής, ναυτασφαλιστικής και χρηματοδοτικής υπηρεσίας που προσφέρεται από εταιρείες της ΕΕ για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου
Προσχέδιο των ευρωπαϊκών προτάσεων που επικαλούνται οι Financial Times απαγορεύει στα ευρωπαϊκά πλοία να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.
Σε αυτή την πρόβλεψη, αναφέρει η εφημερίδα, αντιτάχθηκε η Ελλάδα, της οποίας ο στόλος αντιπροσωπεύει το ήμισυ της χωρητικότητας υπό σημαία ΕΕ.
Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου, αντέδρασαν επίσης στην πρόταση για απαγόρευση παροχής εταιρικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της λογιστικής, στους Ρώσους.
Η πρόταση της Επιτροπής, η οποία χρειάζεται την ομόφωνη υποστήριξη και των 27 χωρών για να τεθεί σε ισχύ, περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση των προμηθειών ρωσικού αργού πετρελαίου σε έξι μήνες και προϊόντων διύλισης έως το τέλος του 2022. Προτείνει επίσης την απαγόρευση εντός Μαΐου κάθε ναυτιλιακής, ναυλομεσιτικής, ναυτασφαλιστικής και χρηματοδοτικής υπηρεσίας που προσφέρεται από εταιρείες της ΕΕ για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.
Η Ουγγαρία διαμήνυσε ότι οι κυρώσεις θα καταστήσουν «αδύνατη την προμήθεια αργού πετρελαίου που χρειάζεται η ουγγρική οικονομία για να λειτουργήσει», ενώ η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Τσεχία εξέφρασαν αντιρρήσεις και ενδοιασμούς καθώς βασίζονται στον αγωγό Druzbha της σοβιετικής εποχής, ο οποίος διέρχεται από την Ουκρανία, για την εισαγωγή αργού πετρελαίου που κατευθύνεται στα διυλιστήριά τους.
Στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία προσφέρθηκε ένα επιπλέον έτος για να συμμορφωθούν στις κυρώσεις, ωστόσο Σλοβάκος αξιωματούχος είπε στους Financial Times ότι η χώρα του χρειάζεται τουλάχιστον δύο.
Το έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Μόσχας, καταλήγουν οι Financial Times, αποδεικνύεται το πιο δύσκολο μέχρι στιγμής.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών