γράφει :
Παρά την άνοδο του κόστους και τη σημαντική αύξηση των πρώτων υλών, το πρόσημο (κερδοφορία) στην κατασκευαστική δραστηριότητα δεν αναμένεται να αλλάξει, ανέφερε ο πρόεδρος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας.
Πάντως δεν έδωσε λεπτομέρειες για το αν έχει ζητήσει επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων ή αν έχει κάνει χρήση της εξάμηνης επέκτασης.
Όπως είπε ο κ.Περιστέρης η χρήση 2022 ξεκίνησε καλά για την εταιρεία παρά τις αντιξοότητες.
Στο κομμάτι των παραχωρήσεων το 2022 αναμένονται επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ
Υπάρχει και ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα για την Εγνατία Οδό ύψους 700 εκατ. ευρώ που αν υπογραφεί μέσα στο 2022 θα γίνει ένα μέρος, αλλιώς από το 2023.
Συνολικά το επενδυτικό πρόγραμμα ανέρχεται στα 4,7 δισ. ευρώ στις παραχωρήσεων και 2,5 δισ. ευρώ στην ενέργεια.
Επιπλέον η εταιρεία έχει προεπιλεγεί αλλά θα διεκδικήσει και άλλα έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ.
«Τα χρήματα για τις επενδύσεις του 2022 βρίσκονται στα ταμεία της εταιρείας και δεν έχουμε ανάγκη για νέα χρηματοδότηση», ανέφερε ο κ.Περιστέρης τονίζοντας δεν υπάρχει σκέψη για αύξηση κεφαλαίου ή έκδοση ομολόγου.
Η Γενική Συνέλευση ενέκρινε το ποσό των 0,12 ευρώ ανά μετοχή ως επιστροφή κεφαλαίου και αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μία νέα εποχή, σύμφωνα με τον κ.Περιστέρη.
«Ελπίζουμε και προγραμματίζουμε οι μέτοχοί μας να λαμβάνουν κάθε χρόνο καλύτερες διανομές», είπε ο Γιώργος Περιστέρης.
Αναφορικά με την επένδυση στο Ελληνικό τονίστηκε πως δεν έχουν εκπονηθεί οι τελικές μελέτες, επομένως δεν υπάρχει ακριβές ποσό επένδυσης, υπολογίζεται όμως πέριξ των 600 εκατ. ευρώ και η εταιρεία διαθέτει και αυτό το ποσό που πηγάζει από το ποσοστό της στα ταμεία της.
Το συνολικό ανεκτέλεστο μαζί με το έργο στο Ελληνικό θα φτάσει στα 5 δισ. ευρώ.
Για την Αττική Οδό, είπε πως περιμένει αρκετές συμμετοχές με το κόστος χρήματος να μην είναι σημαντικό λόγω της σημαντικότητας του έργου.
Απαντώντας σε ερώτηση για τα λεγόμενα υπερκέρδη στην ενέργεια είπε πως είναι λέξη της μόδας τα υπερκέρδη και έχουν κυκλοφορήσει κάποια νούμερα στο παρελθόν αλλά μάλλον είχαν προκύψει από γρήγορους υπολογισμούς.
«Μίλησαν για υπερέσοδα, αλλά ξέχασαν να αναφέρουν τα υπερέξοδα.
Τα πράγματα είναι πολύ πιο μέτρια και αν κάνω κάποια εκτίμηση, θεωρώ πως το να απομονώνουμε μία περίοδο παραμορφώνει την εικόνα.
Από τα μέσα του 2021 που ανέβηκε θεαματικά το κόστος του φυσικού αερίου και με εκτίμηση για διατήρηση έως το τέλος του 2022, δεν υπάρχει υπερκέρδος.
Το ενεργειακό κόστος θα μπορούσε να είχε μειωθεί ήδη και να μη βιώνουμε την κατάσταση που βιώνουμε τώρα.
Εμείς το φωνάζουμε 15 χρόνια.
Θα συνέβαινε κάποτε. Δηλαδή η ομηρεία μας από μία ενεργειακή εξάρτηση.
Εγχώριες πηγές ενέργειας, διασυνδέσεις και αποθήκευση, αν είχαν αναπτυχθεί που θα μπορούσε να είχε γίνει εδώ και χρόνια, θα είχαμε το μισό ενεργειακό κόστος», σημείωσε με νόημα ο κ.Περιστέρης.
Για το αεροδρόμιο στο Καστέλι είπε πως αναμένεται η εμπορική του λειτουργία το 2025, ενώ τέλος έγινε αναφορά και στον εταιρικό μετασχηματισμό του ομίλου.
Προκειμένου να μπορεί να εστιάζει καλύτερα στον κλάδο των παραχωρήσεων, να παρακολουθεί καλύτερα τις ταμειακές ροές και να υπάρχει απόλυτη νοικοκυροσύνη έχει δημιουργήσει μία επιμέρους θυγατρική, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις Holding και κάτω από αυτήν υπάρχουν επιμέρους εταιρείες παραχωρήσεων ανάλογα με τον κλάδο.
Αποδίδουν καρπούς οι επιλογές
Ο κ.Περιστέρης είπε πως οι επιλογές που έχει κάνει ο όμιλος τα τελευταία χρόνια αποδίδουν καρπούς και ήδη τα αποτελέσματα φαίνονται.
Οι παραχωρήσεις είναι ένας κλάδος με ιδιαίτερη σημασία για τον όμιλο και σκοπεύει να διεκδικήσει έργα που θα βγουν, παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ.
Στον ενεργειακό τομέα ο στόχος είναι τα 6,4GW μέχρι το 2029 και τόνισε ο κ.Περιστέρης πως στο ενεργειακό κομμάτι η εταιρεία βοηθάει και τη χώρα σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, ενώ επανέλαβε πως «συζητάμε ως χώρα τόσα χρόνια χωρίς να έχουμε βρει λύση». Υπενθυμίζεται πως στη γενική συνέλευση της Τέρνα Ενεργειακής λίγες μέρες πριν είχε πει βρισκόμαστε σήμερα, 12 χρόνια μετά, ακόμα στο ίδιο σημείο.
Κι ακόμα ψάχνουμε να βρούμε το άριστο, σε βάρος αυτού που μπορεί άμεσα να υλοποιηθεί και να φέρει ανάπτυξη και άμεσα οικονομικά οφέλη.
Ας προχωρήσουμε επιτέλους με τις επενδύσεις που είχαν από το 2010 δρομολογηθεί κι ας δούμε και στην πορεία τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε. Αλλιώς θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τα χρόνια να περνούν χωρίς τίποτα τελικά να γίνεται».
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών