Θα είναι πιο δύσκολο να ανασυγκροτηθούν τα αποθέματα το επόμενο έτος, όταν θα η Ευρώπη θα βρεθεί αντιμέτωποι με μια μεγαλύτερη περίοδο χωρίς ρωσικό αέριο
Η Ευρώπη μπόρεσε να καλύψει το κενό που άφησαν οι μικρότερες ροές ρωσικού φυσικού αερίου με προμήθειες από τις ΗΠΑ, αλλά αυτές οι αποστολές δεν θα μπορούν να την καλύψουν καθώς το έλλειμμα διευρύνεται.
Ενώ τα αμερικανικά αποθέματα αποτελούν τώρα το 40% των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ευρώπης, θα αντισταθμίσουν μόνο ένα κλάσμα του ελλείμματος από τη Ρωσία το επόμενο καλοκαίρι, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πιο δύσκολο να ανασυγκροτηθούν τα αποθέματα το επόμενο έτος, όταν θα η Ευρώπη θα βρεθεί αντιμέτωποι με μια μεγαλύτερη περίοδο χωρίς ρωσικό αέριο.
Πως θα καλυφθεί η ζήτηση το 2023
Η εξασφάλιση των αποστολών που δεν χρειάζονται από την Ασία ήταν ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη, καθώς ανταλλάσσει τις προμήθειες μέσω αγωγών.
Για να καλύψει τη ζήτηση στο μέλλον, πρέπει να παραμείνει μια ελκυστική αγορά για τους πωλητές και να τραβήξει περίπου το 70% των παγκόσμιων προμηθειών spot, κυρίως από τις ΗΠΑ, καθώς η αύξηση της παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου παραμένει περιορισμένη τα επόμενα χρόνια.
Δεδομένου ότι οι περικοπές της προσφοράς από τη Ρωσία - κάποτε ο κορυφαίος προμηθευτής φυσικού αερίου της Ευρώπης - δεν ήρθαν παρά μόνο αργά το καλοκαίρι, η έλλειψη ροών θα είναι ακόμη πιο εμφανής το επόμενο έτος.
Αυτό θα απαιτήσει περισσότερο LNG, αλλά και "επίμονη μείωση της ζήτησης", ανέφερε το BloombergNEF.
"Η προσφορά των ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στις τιμές και θα ρέει προς την premium αγορά, στην οποία Ευρώπη θα παραμείνει, εκτός εάν η ασιατική ζήτηση ανακάμψει", δήλωσε ο αναλυτής της BNEF, Arun Toora.
"Ωστόσο, η ετήσια αύξηση δεν επαρκεί για να αντισταθμίσει τη συνολική μείωση της ρωσικής προμήθειας μέσω αγωγών, με λιγότερο από το ήμισυ αυτών των ποσοτήτων να καλύπτονται από αυξήσεις του LNG".
Οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη βορειοδυτική Ευρώπη και την Ιταλία μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου θα αυξηθούν πιθανώς κατά 9 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την BNEF.
Αλλά με τη διακοπή της τροφοδοσίας του βασικού αγωγού Nord Stream και τον συνεχιζόμενο κίνδυνο πλήρους διακοπής μέσω της Ουκρανίας, το έλλειμμα από τη Ρωσία θα μπορούσε να φτάσει τα 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Το όριο των ΗΠΑ
Ένα πρόβλημα είναι ότι υπάρχει όριο στις προμήθειες των ΗΠΑ.
Η διακοπή λειτουργίας του έργου Freeport στο Τέξας σημαίνει ότι οι αμερικανικές εξαγωγές LNG θα αυξηθούν κατά λιγότερο από το αναμενόμενο 12% φέτος και θα αυξηθούν με παρόμοιο ποσοστό το 2023, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence.
Ένα άλλο ζήτημα είναι η αβεβαιότητα σχετικά με το πού θα πάει αυτό το LNG.
Οι μεγάλες εταιρείες ενέργειας και οι έμποροι έχουν εξασφαλίσει τις περισσότερες αμερικανικές εξαγωγές και έχουν επίσης σε μεγάλο βαθμό κλειδώσει τις μελλοντικές αμερικανικές προμήθειες και μπορούν να τις στείλουν εκεί όπου οι τιμές είναι υψηλότερες.
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κατευθυνθεί περισσότερο στην Κίνα, εάν η χαλάρωση των περιορισμών του Covid ενισχύσει τη ζήτηση εκεί, παρά στην Ευρώπη.
Αγορά των ΗΠΑ
Οι αγορές της Ευρώπης βοηθούν τις ΗΠΑ να διατηρήσουν τις εξαγωγές φυσικού αερίου κοντά στα μέγιστα επίπεδα και να περιορίσουν το διευρυνόμενο εμπορικό έλλειμμα.
Αλλά η ισχυρή παγκόσμια ζήτηση προκαλεί επίσης ιστορικά υψηλές τιμές στην Αμερική, αυξάνοντας τους λογαριασμούς ενέργειας των νοικοκυριών και τροφοδοτώντας τον πληθωρισμό.
Και στη Νέα Αγγλία, υπάρχει κίνδυνος έλλειψης φυσικού αερίου αυτόν τον χειμώνα λόγω των υψηλών αμερικανικών εξαγωγών, δήλωσε η Ομοσπονδιακή Ρυθμιστική Επιτροπή Ενέργειας.
Οι ΗΠΑ στέλνουν τώρα περίπου το 60% της προμήθειάς της στην Ευρώπη, ποσοστό διπλάσιο από το περσινό, δήλωσε ο Xi Nan, αναλυτής της νορβηγικής εταιρείας συμβούλων Rystad Energy.
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Antony Blinken δήλωσε ότι οι ΗΠΑ εργάζονται για την περαιτέρω ενίσχυση αυτού του εμπορίου αφού έγιναν ο κορυφαίος προμηθευτής LNG στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο φέτος.
Το πόσο γεμάτοι θα είναι οι αποθηκευτικοί χώροι της Ευρώπης το επόμενο καλοκαίρι θα είναι άμεση συνέπεια της ποσότητας υγροποιημένου φυσικού αερίου που μπορεί να αντλήσει η Ευρώπη από τις παγκόσμιες αγορές.
Περισσότερο από το 43% του καυσίμου μπορεί να πάει οπουδήποτε σύμφωνα με τα συμβόλαια, όπως δείχνει η βάση δεδομένων του BNEF.
Σε περίπτωση που η περιοχή εισάγει το 60% του spot LNG, τα ποσοστά έγχυσης στην αποθήκη θα μπορούσαν να σταματήσουν και να φτάσουν λίγο κάτω από το 70% μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, ανέφερε το BNEF στις μηνιαίες προοπτικές του.
Φέτος, έχουν φθάσει στο 94% πλήρεις.
Η αξία του αμερικανικού LNG
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG - σε μεγάλο βαθμό όλες με ευέλικτο προορισμό - έχουν αυξηθεί σταθερά από τότε που ξεκίνησαν το 2016 εν μέσω της έκρηξης του σχιστολιθικού αερίου και έχουν πάει κυρίως στη Νότια Αμερική και την Ασία.
Αυτό άλλαξε στα τέλη του περασμένου έτους, όταν η άνοδος των τιμών στην Ευρώπη ώθησε τους εμπόρους να εκτρέψουν τα φορτία - μερικές φορές στη μέση του ταξιδιού - καθώς η περιοχή απογαλακτίστηκε από το ρωσικό φυσικό αέριο με το οποίο ήταν συνδεδεμένη για δεκαετίες.
Παρόλα αυτά, η ποσότητα του επιπλέον υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα μπορούσε να αντισταθμίσει τις χαμένες ρωσικές ροές προς την Ευρώπη μπορεί να μειωθεί στο 35% το επόμενο καλοκαίρι από 42% αυτόν τον χειμώνα, αναφέρει το BNEF.
Ωστόσο, οι προμήθειες -κυρίως από τις ΗΠΑ- θα πρέπει να αυξηθούν με το επόμενο κύμα έργων που θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024.
Η Ευρώπη πρέπει επίσης να επεκτείνει την ικανότητα εισαγωγής LNG και να διευκολύνει τις δυσχέρειες των υποδομών.
"Οι ΗΠΑ θα πρέπει να επεκτείνουν την ικανότητα εξαγωγής LNG και η ΕΕ θα πρέπει να επεκτείνει την ικανότητα εισαγωγής της τα επόμενα χρόνια", αναφέρει η Rystad Energy.
www.bankingnews.gr
Ενώ τα αμερικανικά αποθέματα αποτελούν τώρα το 40% των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ευρώπης, θα αντισταθμίσουν μόνο ένα κλάσμα του ελλείμματος από τη Ρωσία το επόμενο καλοκαίρι, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αυτό σημαίνει ότι θα είναι πιο δύσκολο να ανασυγκροτηθούν τα αποθέματα το επόμενο έτος, όταν θα η Ευρώπη θα βρεθεί αντιμέτωποι με μια μεγαλύτερη περίοδο χωρίς ρωσικό αέριο.
Πως θα καλυφθεί η ζήτηση το 2023
Η εξασφάλιση των αποστολών που δεν χρειάζονται από την Ασία ήταν ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη, καθώς ανταλλάσσει τις προμήθειες μέσω αγωγών.
Για να καλύψει τη ζήτηση στο μέλλον, πρέπει να παραμείνει μια ελκυστική αγορά για τους πωλητές και να τραβήξει περίπου το 70% των παγκόσμιων προμηθειών spot, κυρίως από τις ΗΠΑ, καθώς η αύξηση της παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου παραμένει περιορισμένη τα επόμενα χρόνια.
Δεδομένου ότι οι περικοπές της προσφοράς από τη Ρωσία - κάποτε ο κορυφαίος προμηθευτής φυσικού αερίου της Ευρώπης - δεν ήρθαν παρά μόνο αργά το καλοκαίρι, η έλλειψη ροών θα είναι ακόμη πιο εμφανής το επόμενο έτος.
Αυτό θα απαιτήσει περισσότερο LNG, αλλά και "επίμονη μείωση της ζήτησης", ανέφερε το BloombergNEF.
"Η προσφορά των ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στις τιμές και θα ρέει προς την premium αγορά, στην οποία Ευρώπη θα παραμείνει, εκτός εάν η ασιατική ζήτηση ανακάμψει", δήλωσε ο αναλυτής της BNEF, Arun Toora.
"Ωστόσο, η ετήσια αύξηση δεν επαρκεί για να αντισταθμίσει τη συνολική μείωση της ρωσικής προμήθειας μέσω αγωγών, με λιγότερο από το ήμισυ αυτών των ποσοτήτων να καλύπτονται από αυξήσεις του LNG".
Οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη βορειοδυτική Ευρώπη και την Ιταλία μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου θα αυξηθούν πιθανώς κατά 9 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την BNEF.
Αλλά με τη διακοπή της τροφοδοσίας του βασικού αγωγού Nord Stream και τον συνεχιζόμενο κίνδυνο πλήρους διακοπής μέσω της Ουκρανίας, το έλλειμμα από τη Ρωσία θα μπορούσε να φτάσει τα 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Το όριο των ΗΠΑ
Ένα πρόβλημα είναι ότι υπάρχει όριο στις προμήθειες των ΗΠΑ.
Η διακοπή λειτουργίας του έργου Freeport στο Τέξας σημαίνει ότι οι αμερικανικές εξαγωγές LNG θα αυξηθούν κατά λιγότερο από το αναμενόμενο 12% φέτος και θα αυξηθούν με παρόμοιο ποσοστό το 2023, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence.
Ένα άλλο ζήτημα είναι η αβεβαιότητα σχετικά με το πού θα πάει αυτό το LNG.
Οι μεγάλες εταιρείες ενέργειας και οι έμποροι έχουν εξασφαλίσει τις περισσότερες αμερικανικές εξαγωγές και έχουν επίσης σε μεγάλο βαθμό κλειδώσει τις μελλοντικές αμερικανικές προμήθειες και μπορούν να τις στείλουν εκεί όπου οι τιμές είναι υψηλότερες.
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κατευθυνθεί περισσότερο στην Κίνα, εάν η χαλάρωση των περιορισμών του Covid ενισχύσει τη ζήτηση εκεί, παρά στην Ευρώπη.
Αγορά των ΗΠΑ
Οι αγορές της Ευρώπης βοηθούν τις ΗΠΑ να διατηρήσουν τις εξαγωγές φυσικού αερίου κοντά στα μέγιστα επίπεδα και να περιορίσουν το διευρυνόμενο εμπορικό έλλειμμα.
Αλλά η ισχυρή παγκόσμια ζήτηση προκαλεί επίσης ιστορικά υψηλές τιμές στην Αμερική, αυξάνοντας τους λογαριασμούς ενέργειας των νοικοκυριών και τροφοδοτώντας τον πληθωρισμό.
Και στη Νέα Αγγλία, υπάρχει κίνδυνος έλλειψης φυσικού αερίου αυτόν τον χειμώνα λόγω των υψηλών αμερικανικών εξαγωγών, δήλωσε η Ομοσπονδιακή Ρυθμιστική Επιτροπή Ενέργειας.
Οι ΗΠΑ στέλνουν τώρα περίπου το 60% της προμήθειάς της στην Ευρώπη, ποσοστό διπλάσιο από το περσινό, δήλωσε ο Xi Nan, αναλυτής της νορβηγικής εταιρείας συμβούλων Rystad Energy.
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Antony Blinken δήλωσε ότι οι ΗΠΑ εργάζονται για την περαιτέρω ενίσχυση αυτού του εμπορίου αφού έγιναν ο κορυφαίος προμηθευτής LNG στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο φέτος.
Το πόσο γεμάτοι θα είναι οι αποθηκευτικοί χώροι της Ευρώπης το επόμενο καλοκαίρι θα είναι άμεση συνέπεια της ποσότητας υγροποιημένου φυσικού αερίου που μπορεί να αντλήσει η Ευρώπη από τις παγκόσμιες αγορές.
Περισσότερο από το 43% του καυσίμου μπορεί να πάει οπουδήποτε σύμφωνα με τα συμβόλαια, όπως δείχνει η βάση δεδομένων του BNEF.
Σε περίπτωση που η περιοχή εισάγει το 60% του spot LNG, τα ποσοστά έγχυσης στην αποθήκη θα μπορούσαν να σταματήσουν και να φτάσουν λίγο κάτω από το 70% μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, ανέφερε το BNEF στις μηνιαίες προοπτικές του.
Φέτος, έχουν φθάσει στο 94% πλήρεις.
Η αξία του αμερικανικού LNG
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG - σε μεγάλο βαθμό όλες με ευέλικτο προορισμό - έχουν αυξηθεί σταθερά από τότε που ξεκίνησαν το 2016 εν μέσω της έκρηξης του σχιστολιθικού αερίου και έχουν πάει κυρίως στη Νότια Αμερική και την Ασία.
Αυτό άλλαξε στα τέλη του περασμένου έτους, όταν η άνοδος των τιμών στην Ευρώπη ώθησε τους εμπόρους να εκτρέψουν τα φορτία - μερικές φορές στη μέση του ταξιδιού - καθώς η περιοχή απογαλακτίστηκε από το ρωσικό φυσικό αέριο με το οποίο ήταν συνδεδεμένη για δεκαετίες.
Παρόλα αυτά, η ποσότητα του επιπλέον υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα μπορούσε να αντισταθμίσει τις χαμένες ρωσικές ροές προς την Ευρώπη μπορεί να μειωθεί στο 35% το επόμενο καλοκαίρι από 42% αυτόν τον χειμώνα, αναφέρει το BNEF.
Ωστόσο, οι προμήθειες -κυρίως από τις ΗΠΑ- θα πρέπει να αυξηθούν με το επόμενο κύμα έργων που θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024.
Η Ευρώπη πρέπει επίσης να επεκτείνει την ικανότητα εισαγωγής LNG και να διευκολύνει τις δυσχέρειες των υποδομών.
"Οι ΗΠΑ θα πρέπει να επεκτείνουν την ικανότητα εξαγωγής LNG και η ΕΕ θα πρέπει να επεκτείνει την ικανότητα εισαγωγής της τα επόμενα χρόνια", αναφέρει η Rystad Energy.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών