Τελευταία Νέα
Οικονομία

Καταναλωτικές τάσεις ελέω ακρίβειας - ΙΕΛΚΑ: Το 55% μείωσε τις αγορές σε είδη τροφίμων, το 66% την κατανάλωση ρεύματος

Καταναλωτικές τάσεις ελέω ακρίβειας - ΙΕΛΚΑ: Το 55% μείωσε τις αγορές σε είδη τροφίμων, το 66% την κατανάλωση ρεύματος
Το 25% έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του για να καλύψει τις αγορές του, το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών

Στροφή των καταναλωτών στην εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων, καταγράφεται εν μέσω ανατιμήσεων, με το βασικό κριτήριο πλέον για κάθε αγορά να είναι το κόστος και η επιβάρυνση της τσέπης τους.
Η συνεχιζόμενη πληθωριστική κρίση επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, όπως δείχνουν τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτών που διεξήχθη την εβδομάδα 9-11 Νοεμβρίου 2022, και μάλιστα, είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά.
Οι 8 στους 10 καταναλωτές ακυρώνουν δαπάνες διασκέδασης, οι 2 στους 3 μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος και αναβάλουν εργασίες συντήρησης-επισκευής, ενώ ο ένας στους δύο μειώνουν τις αγορές τους για βασικά καταναλωτικά είδη π.χ. διατροφή.
Οι αλλαγές που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.

"Μαχαίρι" στις δαπάνες διασκέδασης

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων.
Μεγαλύτερη, πάντως, είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, αφού το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης, όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
Επιπλέον, το 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, το 62% ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο, το 55% έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
ielka1_1.JPG
"Στενάζουν" τα νοικοκυριά

Αποκαλυπτικό ως προς της δυσχέρεια και τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά, είναι το γεγονός ότι το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του για να καλύψει τις αγορές του, το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του, το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για την κάλυψη τνω αγορών του, ενώ το 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία, προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Βασικό κριτήριο τα χρήματα για το 60%

Συνολικά τον τελευταίο χρόνο, κυρίως από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο και η ένταση είναι εντυπωσιακή. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%. Το στοιχείο αυτό, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ που θα δείχνει πόσο έντονη είναι η ανησυχία του κοινού και την αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά.
ielka2_2.JPG
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης