Νέο ασφαλιστικό φιρμάνι βγήκε στην αγορά για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικά προϊόντα πετρελαίου με κατεύθυνση την Τουρκία
Η Τουρκία είχε ήδη αρχίσει να ζητά χαρτιά που να διασφαλίζουν ότι τα φορτία αργού πετρελαίου που διέρχονται από τα τουρκικά στενά έχουν καλύψεις P&I, γεγονός που δημιούργησε τεράστιο κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα όταν η ΕΕ ανακοίνωσε τα μέτρα για τις εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία.
Από την 1η Δεκεμβρίου, οι τουρκικές αρχές ζήτησαν όλα τα πετρελαιοφόρα που διέρχονται από τον Βόσπορο και τα στενά των Δαρδανελίων και διασχίζουν τα τουρκικά χωρικά ύδατα να διαθέτουν αποδεικτικά ασφαλιστικά έγγραφα.
Ο νέος τουρκικός κανονισμός δημιούργησε κυκλοφοριακή συμφόρηση δώδεκα δεξαμενόπλοιων που έριξαν άγκυρα για να διασχίσουν τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, -τους κύριους πλωτούς διαύλους που συνδέουν τη Μαύρη Θάλασσα με τη Μεσόγειο.
Το μποτιλιάρισμα μειώθηκε περίπου δέκα ημέρες αργότερα, αφού οι ασφαλιστικές και η τουρκική κυβέρνηση κατέληξαν σε συμφωνία σχετικά με έναν νέο κανονισμό που απαιτεί έγγραφα απόδειξης ασφάλισης για την διέλευση.
Η Ευρώπη δεν συμφωνεί στο τι θέλει
Μέρες πριν από την επίσημη έναρξη του εμπάργκο της ΕΕ, οι εκπρόσωποι των κρατών της Ευρώπης εξακολουθούν να διαφωνούν σχετικά με την επιβολή του ανώτατου όριου στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου και των άλλων προϊόντων.
Η Ευρώπη εξέταζε το ενδεχόμενο να θέσει ανώτατο όριο τιμής 100 δολαρίων το βαρέλι για το ρωσικό πετρέλαιο με στόχο να περιορίσει τις πιθανές επιπτώσεις στην παγκόσμια προσφορά μετά την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης της ΕΕ στις 5 Φεβρουαρίου. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επίσης προτείνει ανώτατο όριο τιμής 45 δολαρίων ανά βαρέλι για ρωσικά προϊόντα πετρελαίου.
Τόσο η αναποφασιστικότητα όσο και συγκρούσεις επιχειρηματικών συμφερόντων στην Ευρώπη προκαλεί και πάλι ασάφεια και μεταβλητότητα στις ασφαλιστικές οι οποίες διστάζουν να δώσουν καλύψεις καθώς ενδεχομένως να βρεθούν στην γωνία αν το Ευρωπαϊκό σχήμα αλλάξει και πάλι ρότα.
Ελ. Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών