Παραμένει άγνωστο πόσοι ήταν οι επιβαίνοντες και κατά συνέπεια, πόσοι είναι οι αγνοούμενοι
Ο 59χρονος σταθμάρχη της Λάρισας κρίθηκε προφυλακιστέος μετά τη μαραθώνια απολογία του την Κυριακή 5/3/2023, ενώ παραμένουν τα αναπάντητα ερωτήματα, στα οποία αναμένεται να ρίξει "φως" το «μαύρο κουτί» που εντοπίστηκε, αν και δεν είναι γνωστό εάν είναι της επιβατικής αμαξοστοιχίας ή της εμπορικής.
Στο μεταξύ, σε αργία έχουν τεθεί, όπως ανακοίνωσε ο ΟΣΕ, από την πρώτη στιγμή ο σταθμάρχης βάρδιας του Σταθμού της Λάρισας και ο προϊστάμενός του.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την Κυριακή 5/3, ότι σε αργία από τις 4/3 έχει τεθεί ο Επιθεωρητής Νικολάου Δημήτριος του Παναγιώτη μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη, Σαμαρά Βασιλείου, για υπηρεσία στον σταθμό Λάρισας.
Οι κηδείες των θυμάτων συνεχίζονται και με ΚΥΑ που εκδίδεται τη Δευτέρα 6/3 το ποσό της δημόσιας δαπάνης για την κηδεία κάθε θύματος ορίζεται σε 3.500 ευρώ, ενώ η Hellenic Train δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων στους συγγενείς των θυμάτων.
Στον τόπο της τραγωδίας θα βρεθεί τη Δευτέρα 6/3 ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Στο μεταξύ, έξι ημέρες μετά το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα για τα ελληνικά δεδομένα, με την επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε το βράδυ της περασμένης Τρίτης 28/2 μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στην περιοχή Ευαγγελισμός κοντά στα Τέμπη, κατά το οποίο αναδείχθηκε η «γύμνια» και η έλλειψη έστω και ενός μίνιμουμ σχεδιασμού ασφαλείας και προστασίας του επιβατικού κοινού, είναι άγνωστο το πόσοι ήταν οι επιβαίνοντες και κατά συνέπεια, πόσοι είναι και οι αγνοούμενοι.
Ο επίσημος απολογισμός κάνει λόγο για 57 νεκρούς, ενώ αρκετοί από τους τραυματίες έχουν πάρει εξιτήρια και οι 5 νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.
Κυβέρνηση: Στα 55 τα θύματα που έχουν ταυτοποιηθεί, 50 σοροί έχουν παραδοθεί στις οικογένειες
Σήμερα (Κυριακή 5 Μαρτίου 2023) ολοκληρώνεται το έργο της συλλογής των σορών δήλωσε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό Χρήστος Τριαντόπουλος από τον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη, υπογραμμίζοντας ότι τα ταυτοποιημένα θύματα είναι 55 και έχουν ενημερωθεί οι οικογένειές τους.
Παράλληλα, επισήμανε ότι 50 σοροί έχουν παραδοθεί στις οικογένειες.
Ανέφερε ωστόσο ότι υπάρχουν δύο περιπτώσεις δηλωθέντων αγνοούμενων και μία αγνοουμένη η οποία πρέπει να εξακριβωθεί ενώ είναι σε εξέλιξη η σχετική έρευνα από τις αρμόδιες υπηρεσίες της αστυνομίας.
Νωρίτερα, είχε γίνει γνωστό από την Αστυνομία πως παραμένουν 57 οι νεκροί και 55 έχουν ταυτοποιηθεί.
Επίσης, στην ανακοίνωσή της ανέφερε ότι ένας νεκρός παραμένει ακόμα άγνωστος, καθώς δεν τον έχει αναζητήσει κανείς και δεν υπάρχει συγκριτικό δείγμα για την ταυτοποίηση μέσω DNA, ενώ μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την κόρη της που επέβαινε στο τρένο, αλλά δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της.
Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης
Με τη σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα προφυλακιστέος κρίθηκε ο 59χρονος σταθμάρχης για την τραγωδία των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023 μετά τη μαραθώνια απολογία του την Κυριακή 5/3/2023.
Η απολογία του διήρκεσε περίπου 7,5 ώρες και ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 21:30.
Πληροφορίες αναφέρουν, πως ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα, αλλά ξεκίνησε αμέσως να απαντάει στις ερωτήσεις της ανακρίτριας σχετικά με την σύγκρουση των τρένων, που σημειώθηκε αργά το βράδυ της τελευταίας μέρας του Φεβρουαρίου και στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους.
Ο σταθμάρχης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.
Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.
Ερωτήματα για διευθυντές ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και μετάταξη σταθμάρχη
Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την παραίτηση των διευθυνόντων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
Σήμερα αποδεικνύεται ότι είναι ακόμα στη θέση τους», αναφέρει σε δήλωση του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νίκος Παππάς.
«Μήπως έχουν πάρει μπρος οι καταστροφείς εγγράφων;», ρωτά ο κ. Παππάς και τονίζει: «Να παραιτηθούν τώρα».
«Τελικά το πελατειακό - επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είχε μοιραίο ρόλο στη τραγωδία των Τεμπών», τονίζει σε δήλωση του ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Γιάννης Ραγκούσης, αναφέροντας ότι «η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη στον ΟΣΕ της Λάρισας είναι εξόφθαλμα παράνομη».
Ειδικότερα, αναφέρει: «Η μετάταξή του δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, στις 30 Ιουνίου 2022. Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, μετατάχθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, σε κενή οργανική θέση του κλάδου Κυκλοφορίας, ειδικότητας Σταθμαρχών, με κωδικό 1645713805.
Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας του 2022 (apografi.gov.gr) και συγκεκριμένα για την κάλυψη της θέσης με κωδικό 1645713805, ΔΕ Σταθμαρχών, ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κι εγγράφως, υποψήφιους με όριο ηλικίας έως 48 έτη!».
«Επομένως», αναφέρει ο κ. Ραγκούσης, «εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος, δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου».
Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρει καταληκτικά πως «το μόνο πλέον που απομένει να απαντήσει η κυβέρνηση στον ελληνικό λαό είναι: ποιος πολιτικός-κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη;».
Δικηγόροι: Να οριστεί ειδικός εφέτης ανακριτής
Η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, επισημαίνει ότι η διενέργεια της ανάκρισης για την επίμαχη υπόθεση, λόγω της μείζονος σοβαρότητας, θα πρέπει να ανατεθεί σε ειδικό εφέτη ανακριτή.
«Η ταχεία και πλήρης διερεύνηση των αιτίων δυστυχήματος και η απόδοση των ευθυνών, όπου ανήκουν, είναι απόλυτα επιβεβλημένη.
Πρέπει να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις σε όλα τα ζητήματα, που είδαν το φως της δημοσιότητας, που απασχολούν την ελληνική κοινωνία και σχετίζονται με την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Λόγω της μείζονος σοβαρότητας της υπόθεσης, η διενέργεια της ανάκρισης θα πρέπει να ανατεθεί σε ειδικό Εφέτη ανακριτή», σημειώνει μεταξύ άλλων.
Πρόεδρος δικηγορικού συλλόγου ζητά την παραίτηση Ντογιάκου
Αίσθηση προκαλεί ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου Γιώργος Μπέσκος.
Ζητά την παραίτηση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
«Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου οφείλει να κάνει το αυτονόητο, όπως έκανε και ο υπουργός Υποδομών στον οποίο υπηρετούσε ως μετακλητός σύμβουλος ο γιος του.
Όταν διατάσσει εισαγγελική παραγγελία για διερεύνηση ποινικών ευθυνών, όσο ψηλά και αν είναι, όπως ανέφερε για την τραγωδία που ζούμε, που υπάρχει ενδεχόμενο πέρα από πολιτικών και ποινικών ευθυνών σε στελέχη πολιτικά ή μη του υπουργείου Υποδομών, η σχέση που είχε το συγγενικό του πρόσωπο με τον εν λόγω υπουργό (σχέση μετακλητού του) δίνει λαβές για σχόλια και κρίσεις που δεν συνάδουν με την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης και ενδεχομένως να δημιουργούν στους πολίτες αμφιβολίες σχετικά με την πορεία της ποινικής διερεύνησης στην οποία έχει εκ της θέσεώς του και την ανώτατη εποπτεία», αναφέρει μεταξύ άλλων.
«Ως πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου, αλλά και ως δικηγόρος, θεωρώ πως δεν πρέπει να υπάρχει καμιά υπόνοια σε αυτή την έρευνα και οφείλει να κάνει το αυτονόητο.
Άλλωστε όταν υπηρετείς αυτόν τον ανώτατο θεσμό, οφείλεις να διαφυλάττεις το κύρος και την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης και να μην υπάρχει η παραμικρή εμπλοκή και σχέση με πολιτικά πρόσωπα του ίδιου του εισαγγελέα ή πρώτου βαθμού συγγενικών του προσώπων.
Και εδώ δυστυχώς υπήρχε…
Η πράξη σας αυτή θα αποτελέσει μια αρχή και ένα παράδειγμα για να αλλάξει η αντίληψη των νέων ανθρώπων για “κακιά χώρα”.
Άλλωστε η Δικαιοσύνη είναι ο βασικότερος πυλώνας του δημοκρατικού πολιτεύματος και το καταφύγιο για κάθε δοκιμαζόμενο πολίτη, ειδικά σε αυτή την τραγωδία», σημειώνει ο κ. Μπέσκος.
Απαντήσεις αναμένονται από το «μαύρο κουτί»
Το «μαύρο κουτί» που εντοπίστηκε, δεν ξεκαθαρίστηκε αν είναι της επιβατικής αμαξοστοιχίας ή της εμπορικής.
Ωστόσο, αναμένεται να φέρει στο "φως" περισσότερα στοιχεία για τα αίτια της σύγκρουσης των τρένων, όπως στοιχεία για την ταχύτητα, αν χρησιμοποιήθηκαν τα φρένα και πότε, τη μηχανολογική κατάσταση των βαγονιών και της μηχανής.
Η Hellenic Train δεν ενεργοποιεί την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων στους συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας
Η Hellenic Train με νέα της ανακοίνωση την Κυριακή (5/3/2023) κάνει γνωστό, πως δεν πρόκειται να ενεργοποιήσει την εξαίρεση για καταβολή αποζημιώσεων στους συγγενείς των θυμάτων και τους τραυματίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας της 28ης Φεβρουαρίου.
Όπως σημειώνει, προβαίνει στην ενέργεια αυτή συμμεριζόμενη το εθνικό πένθος στο οποίο έχει βυθιστεί όλη η χώρα και με απόλυτο σεβασμό στους επιβάτες της αμαξοστοιχίας 62, τους τραυματίες και τους συγγενείς των θανόντων του τραγικού δυστυχήματος».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «μεριμνά σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του ΕΚ 1371/2007»
H Hellenic Train δηλώνει ότι είναι είναι και θα παραμείνει στη διάθεση συγγενών των θυμάτων για κάθε υποστήριξη μπορεί να παράσχει.
«Όπως είναι αυτονόητο θα συνεχίσουμε να παρέχουμε κάθε συνδρομή με όλες μας τις δυνάμεις σε όλες τις αρμόδιες αρχές για τη διαλεύκανση των αιτίων αυτού του τραγικού δυστυχήματος», αναφέρει η εταιρεία.
«Για την τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας, παρακαλούμε καλέσατε στην τηλεφωνική γραμμή 212 000 2548 Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και την υποβολή απαραίτητων εγγράφων, παρακαλούμε, όπως επικοινωνήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση claims@hellenictrain.gr.
Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη συλλογή και επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων, παρακαλούμε πατήστε εδώ – https://www.hellenictrain.gr/politiki-aporritoy.», καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας.
Στην αντεπίθεση ο επιθεωρητής του ΟΣΕ: Στη βάρδια έπρεπε να είναι δύο σταθμάρχες αλλά ο ένας έλειπε
Στην αντεπίθεση πέρασε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που ήταν υπεύθυνος για τον σταθμάρχη της Λάρισας στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών.
Ο επιθεωρητής, τέθηκε σε αργία από το υπουργείο Μεταφορών «μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη Σ. Β. για υπηρεσία στον σταθμό Λαρίσης».
Σύμφωνα με τον ισχυρισμό του επιθεωρητή – όπως τον παρουσίασε το Open – στην μοιραία βάρδια έπρεπε λοιπόν να είναι δύο σταθμάρχες, ο ένας εμπειρότερος και δεύτερος ο 59χρονος. Ωστόσο ο πρώτος και εμπειρότερος δεν ήταν – κατά τα φαινόμενα – στο πόστο του.
Ο επιθεωρητής ισχυρίζεται ακόμη πως ευθύνη φέρει και ο σταθμάρχης Νέων Πόρων που είδε στον πίνακα διαχείρισης κυκλοφορίας να κινούνται στην ίδια γραμμή οι δύο αμαξοστοιχίες, αλλά δεν σήμανε συναγερμό ώστε να «κινητοποιήσει» και τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Ο επιθεωρητής υποστηρίζει ακόμη πως η απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να τεθεί σε αργία, στερείται νομικής βάσης και περιμένει την επίσημη αιτιολογία της απόφασης αυτής, ώστε να προχωρήσει στις επόμενες κινήσεις του.
Προφυλλίδης (Επιτροπή για Τέμπη): Θα ψάξουμε μια προς μια τις συμβάσεις – Θα αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης στην τραγωδία
«Θα καταβληθεί από μέρος μου κάθε προσπάθεια να αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης για να συμβεί αυτή η τραγωδία», ξεκαθάρισε ο Βασίλης Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκη και ως μέλος της Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
Ο κ. Προφυλλίδης μιλώντας στον ΣΚΑΪ τόνισε ότι «η εντολή που έχουμε από την Πολιτεία είναι να κάνουμε ένα πρακτικό, το οποίο με αφετηρία τις λεπτομέρειες που οδήγησαν σε αυτό το γεγονός θα αναζητήσει τις αιτίες που μας έφεραν εδώ».
Όπως είπε, «στην ουσία της υπόθεσης δεν μπορώ να μπω, ωστόσο ως καθηγητής τα επιστημονικά βιβλία του οποίου τα διαβάζουν σε όλο τον κόσμο μπορώ να μιλήσω και να πω ότι ο βαθμός υποκειμενικότητας είναι από πολύ μικρός ως μηδενικός. Επομένως, η ακριβής επιστημονική ανάλυση των στοιχείων μπορεί στον μέγιστο βαθμό να διακριβώσει την αλήθεια». Συμπλήρωσε ότι «από την πλευρά μου θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε η επιστημονική γνώση να είναι στη διάθεση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία θα πληροφορηθεί».
Για τα τρένα
Κληθείς να απαντήσει εάν τα δύο τρένα θα μπορούσαν να είχαν σταματήσει, αφού εξήγησε ότι «ο σιδηρόδρομος είναι βαρύ σύστημα και έχει μεγάλη απόσταση πέδησης ανάλογα με την ταχύτητα», ανέφερε ότι «με αυτά που ακούω για την ταχύτητες των τρένων, το μεν επιβατικό τρένο χρειάζεται τουλάχιστον 1.000 μέτρα και μέχρι 1.500 μέτρα, γιατί η πέδηση δεν είναι αυτόματη και απόλυτη, το άλλο θα χρειαζόταν περί τα 500 μέτρα. Επομένως, ακόμη και σε απόσταση 3 χλμ το ένα απέναντι στο άλλο θα μπορούσε να έχει αποτραπεί».
Ανέφερε ότι από τη δεκαετία του 1980 που αποφασίστηκε η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη κυρίαρχο στοιχείο ήταν η ασφάλεια.
Για τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ο κ. Προφυλλίδης τόνισε πως θα έπρεπε να έχει ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά. Όπως είπε, «θα ψάξουμε μια προς μια τις συμβάσεις για να δούμε αν ισχύει αυτό».
Εξήγησε ότι αν από την αρχή υπήρχαν ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, τότε κάθε σύμβαση θα ήταν υποχρεωμένη να συμμορφώνεται προς αυτά τα χαρακτηριστικά.
Υπουργείο Εργασίας: Στις 3.500 ευρώ η δημόσια δαπάνη για την κηδεία κάθε θύματος της τραγωδίας στα Τέμπη - Τη Δευτέρα 6/3 η ΚΥΑ
«Με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που εκδίδεται, το ποσό της δημόσιας δαπάνης για κάθε κηδεία θυμάτων φυσικών καταστροφών ή δυστυχημάτων ορίζεται σε 3.500 ευρώ», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, χαρακτηρίζοντας ανυπόστατες τις φήμες για δήθεν περικοπή της δημόσιας δαπάνης για την κηδεία των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών.
«Σχετικά με φήμες για δήθεν περικοπή της δημόσιας δαπάνης για την κηδεία των θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, υπογραμμίζεται ότι οι φήμες αυτές είναι παντελώς ανυπόστατες. Δεν υπάρχει καμία περικοπή!» διευκρινίζει το υπουργείο Εργασίας και προσθέτει πως «με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που εκδίδεται, το ποσό της δημόσιας δαπάνης για κάθε κηδεία θυμάτων φυσικών καταστροφών ή δυστυχημάτων ορίζεται σε 3.500 ευρώ».
Σημειώνει ότι τη Δευτέρα 6/3 θα εκδοθεί η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).
Στον τόπο της τραγωδίας τη Δευτέρα 6/3 ο Γεραπετρίτης
Στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος θα βρεθεί αύριο, Δευτέρα 6/3 ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.
Ειδικότερα, ο κ. Γεραπετρίτης θα μεταβεί στη Λάρισα, στο σημείο του δυστυχήματος, ενώ την Τρίτη 7/3 θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη, σε συγκοινωνιακές υποδομές για επιτόπια επιθεώρηση.
Την Τετάρτη 8 Μαρτίου ο κ. Γεραπετρίτης θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου.
Ολοκληρώθηκαν οι ταυτοποιήσεις των θυμάτων - Απομακρύνθηκαν τα βαγόνια
Οι έλεγχοι στα εργαστήρια της διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών όλων των δειγμάτων βιολογικού υλικού που είχαν ληφθεί από τα ειδικά κλιμάκια της πυροσβεστικής από τον τόπο της τραγωδίας, ολοκληρώθηκαν χωρίς να αλλάξει ο απολογισμός των 57 νεκρών.
Συνολικά έφτασαν στα εγκληματολογικά εργαστήρια, όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, από την πρώτη στιγμή μέχρι και χτες 107 δείγματα από νεκρούς και ανθρώπινα μέλη.
Από την έρευνα, ταυτοποιήθηκαν οι 55 νεκροί, άγνωστος παραμένει ένας νεκρός που δεν τον έχει αναζητήσει κανείς και δεν υπάρχει συγκριτικό δείγμα για την ταυτοποίηση μέσω DNA.
Επιπλέον, μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την κόρη της που επέβαινε στο τρένο, ενώ δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της.
Στο μεταξύ, σχεδόν τελείωσε το έργο της Πυροσβεστικής στον τόπο της τραγωδίας, απ΄ όπου έχουν απομακρυνθεί όλα τα βαγόνια και συντρίμμια. Απομένει ένας τελευταίος έλεγχος για τυχόν βιολογικό υλικό στο έδαφος, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ώρες και να ακολουθήσει η λήξη των ερευνών.
Οι τραυματίες
Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας νοσηλεύονται 7 τραυματίες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, από τους 20 που ήταν αρχικά, καθώς οι υπόλοιποι έχουν πάρει εξιτήριο, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, Κ. Γιαννακόπουλος.
Όπως ανέφερε ο κ. Γιαννακόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ, από τους 7 ασθενείς, οι 6 νοσηλεύονται σε κοινούς θαλάμους και ο ένας στην εντατική με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
Επίσης, στο Πανεπιστημιακό Λάρισας πλέον νοσηλεύονται 13 από τους 25 ασθενείς, εκ των οποίων οι 9 σε κοινούς θαλάμους και οι 4 στην εντατική.
Τέλος, ένα άτομο με βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση έχει διακομιστεί στη Θεσσαλονίκη και ακόμη ένα με εγκαύματα στο Παπανικολάου.
Καταγγελίες για σταθμάρχη
Σε καταγγελία ότι την ώρα της τραγωδίας ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν βρισκόταν στη θέση του, αλλά ήταν στο …πόδι του ήταν ο κλειδούχος, προχώρησε ο δικηγόρος ενός εκ των θυμάτων, Γ. Μπαρτζώκης.
Ο κ. Μπαρτζώκης μιλώντας στον ΑΝΤ1 ανέφερε ότι βάσει των καταγγελιών που έχει δεχθεί, την ώρα της σύγκρουσης στις κλήσεις του σταθμάρχη υπήρχε οχλαγωγία και ακουγόταν μουσική.
«Στα 100 μέτρα υπάρχει ένα καφέ που δεν είχε μουσική», τόνισε και πρόσθεσε ότι «δεν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης. Φαίνεται ότι, ο κλειδούχος ήταν στη θέση του σταθμάρχη και ο σταθμάρχης ήταν μακριά».
Εξήγησε ότι οι σχετικές καταγγελίες τεκμηριώνονται από επιτόπια στοιχεία και ότι «πήγε η Αστυνομία και πήρε το υλικό από τις κάμερες, εγώ ζήτησα να πάρει και τα σκουπίδια».
Στο μεταξύ, ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γ.Αποστολέρης, μιλώντας στον Alpha, ανέφερε ότι ο 59χρονος κατηγορούμενος σταθμάρχης της Λάρισας είχε ξανακάνει το ίδιο λάθος πριν πριν από τη φονική σύγκρουση των τρένων, έχοντας βάλει σε λάθος ράγες τρένο του προαστιακού της Λάρισας που όμως ο μηχανοδηγός το αντελήφθη, έκανε όπισθεν και επέστρεψε στην κύρια γραμμή.
Όπως ανέφερε "έβαλε τρένο με ανάποδα ψαλίδια, ξανά το ίδιο πράγμα. Το τρένο ακινητοποιήθηκε από τον μηχανοδηγό, του ζήτησε διευκρινίσεις, γύρισε πίσω και μπήκε ξανά στην κανονική γραμμή, αφού του γύρισε τα ψαλίδια", κάτι που όπως σημείωσε έγινε σχεδόν μια ώρα πριν από το δυστύχημα.
Εξώδικα έστελνε ο ΟΣΕ στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια
Ο ΟΣΕ έστελνε με εξώδικα στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια, όπως αποκάλυψε ο τηλεοπτικός σταθμός του Open.
Συγκεκριμένα, ένα από τα σωματεία που ανήκουν στην ομοσπονδία του ΟΣΕ, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης που αποτελείται από τους οδηγούς, είχε στείλει εξώδικα αναφέροντας τα προβλήματα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων και στις 31 Οκτωβρίου του 2022.
Μεταξύ άλλων, το εξώδικο έγραφε ότι «ζητάμε την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, etcs και της ασφάλειας του δικτύου η οποία έχει καταστεί εδώ και χρόνια προβληματική».
Σε όλα αυτά τα αιτήματα, σύμφωνα με τον εργατολόγο, Γ. Καρούζο, ο ΟΣΕ απάντησε με εξώδικα στους εργαζόμενους, αναφέροντας ότι είναι συκοφαντικά όσα υποστηρίζουν και ότι θα υποστούν τις συνέπειες.
Νέα 24ωρη απεργία στις 6/3
Σε νέα 24ωρη απεργία κατέρχονται τα σωματεία εργαζομένων της Hellenic Train μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Έτσι τη Δευτέρα 6/3/2023 δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο τρένου.
«Λόγω απεργίας που ανακοίνωσαν τα Σωματεία Εργαζομένων για τη Δευτέρα 6/3/2023, αναστέλλονται όλα τα δρομολόγια της Hellenic Train», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση από τη Hellenic Train.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών