Με ενδιαφέρον αναμένεται η τοποθέτηση του Κώστα Καραμανλή, ο οποίος μετά την παραίτησή του και θα δώσει απαντήσεις στην Βουλή
Μάλιστα, τρεις πρώην υπουργοί Μεταφορών και Υποδομών, μεταξύ των οποίων και ο παραιτηθείς μετά την τραγωδία στις 28/2 Κώστας Καραμανλής, θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις και να ενημερώσουν την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για το τι έκαναν τις ημέρες που είχαν την πολιτική ευθύνη του ΟΣΕ, ως αρμόδιοι υπουργοί.
Μάλιστα, με ενδιαφέρον αναμένεται η τοποθέτηση του Κώστα Καραμανλή, ο οποίος μετά την παραίτησή του και θα δώσει απαντήσεις στην Βουλή για όσα του καταλογίζουν οι πολιτικοί του αντίπαλοι, όπως τι συνέβη με τη σύμβαση 717, τι ισχύει για την τηλεδιοίκηση, αλλά και τις ευθύνες του.
Τρεις πρώην και ένας νυν υπουργός
Συγκεκριμένα, σε ακρόαση έχουν κληθεί ο πρώην υπουργός, Κώστας Καραμανλής, ο Χρήστος Σπίρτζης ως πρώην υπουργός επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, επί κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου, οι οποίοι θα μιλήσουν για το τι έγινε όλα αυτά τα χρόνια στον ΟΣΕ, εστιάζοντας στις παραλείψεις σε ό,τι αφορά στα έργα υποδομής και στις συμβάσεις που υπέγραψαν όλες οι κυβερνήσεις και κάποιες δεν υλοποιήθηκαν.
Στη συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας θα είναι και ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης, που θα επαναλάβει τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στον σιδηρόδρομο και κυρίως το πότε θα αποκατασταθεί η πλήρης λειτουργία του σε όλο το δίκτυο.
Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, αναμένεται να τοποθετηθεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, την κατάσταση που παρέλαβε τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε τα τελευταία τέσσερα χρόνια, παρουσία όλων των υπουργών Μεταφορών και Υποδομών της τελευταίας δεκαετίας (Χρυσοχοΐδη, Σπίρτζη, Γεραπετρίτη), οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν τη δική τους εκδοχή για την πορεία υλοποίησης της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση - σηματοδότηση.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είχε ζητήσει να κληθούν στην Επιτροπή Θεσμών και οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών, Μ. Παπαδόπουλος και Γ. Καραγιάννης, ο γ.γ. του υπουργείου Ιω.Ξιφαράς, αλλά και ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος ήταν αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών στην κυβέρνηση του Κ. Καραμανλή.
Αλλαγές στην Επιτροπή
Σημειώνεται ότι στην Επιτροπή συμμετέχουν 19 βουλευτές, ενώ υπήρξαν αλλαγές στη σύνθεση των μελών της. Ειδικότερα, με απόφαση της ΚΟ της ΝΔ αντικαταστάθηκε ο Κώστας Τζαβάρας από τον Δημήτρη Καιρίδη, ενώ από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα συμμετέχουν ο Παύλος Πολάκης, ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος και ο Σπύρος Λάππας, αλλά στη θέση τους θα είναι ι Γιάννης Ραγκούσης, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης.
Σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου από 22/3
Την Τετάρτη 22/3 εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων και ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου εικοσιπέντε μέρες πριν από το Πάσχα.
Θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) και συγκεκριμένα:
-στις 22/3 επανεκκίνηση:
Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο
Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Θεσσαλονίκη – Δράμα
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
Πάτρα – Ρίο
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
Βόλος – Μηλιές
Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
-Στις 27/3 επανεκκίνηση (επιπλέον): o Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
-Την 1η Απριλίου επανεκκίνηση (επιπλέον):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Λάρισα – Βόλος
Λαμία – Στυλίδα
-Στις 6 Απριλίου προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών): InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως), Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
-Στις 11/4 προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών), λοιπών δρομολογίων.
Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:
α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας
• Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
• Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
• Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
• Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
• Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
• Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
• Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.
β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων
• Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
• Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
• Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).
γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
• Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
• Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
• Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
• Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
• Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
• Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.
δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών
• Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
• Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
• Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
• Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.
ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις
• Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
• Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .
• Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών