Το Ελεγκτικό Συνέδριο συγκέντρωσε τα πορίσματα των εκθέσεών του, και ήταν καταπέλτης…
Το Ελεγκτικό Συνέδριο συγκέντρωσε τα πορίσματα των εκθέσεών του που συντάσσονται μετά από ελέγχους τους οποίους πραγματοποίησε κατά το τελευταίο έτος στο Δημόσιο και ευρύτερο Δημόσιο τομέα και τις ταξινόμησε σε 24 βασικές μεγάλες θεματικές ενότητες.
Το «δια ταύτα» της σύνοψης των θεματικών ενοτήτων, που είναι όσα τα γράμματα της Ελληνικής αλφαβήτου, δίνει την πραγματική εικόνα και το χάρτη λειτουργικότητας της δημόσιας διοίκησης, ενώ καταγράφει βήμα βήμα τις αδυναμίες, τις ελλείψεις και τα λάθη της διοίκησης που επιβαρύνουν οικονομικά το δημόσιο (και κατά προέκταση στους φορολογούμενους πολίτες), προκαλώντας παράλληλα και λειτουργικά προβλήματα στο Δημόσιο.
Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο συγκέντρωσε τα πορίσματα των δικαστικών λειτουργών και ελεγκτών, με προέχοντα τον πρόεδρό του Ιωάννη Σαρμά, σε μια ηλεκτρονική έκδοση, υπό τον τίτλο: «Για ένα αποτελεσματικό κράτος».
Τα πορίσματα του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορούν καίριους τομείς του Δημόσιου τομέα, των ΟΤΑ, κ.λπ. Ξεκινούν από την έμφυλη βία, προχωρούν στην υγεία, τα νοσηλεία, τους ανέργους, το ύψος τελών των Δήμων, την ανακύκλωση, τις καθυστερήσεις στα έργα, ακόμα και το πρόγραμμα βοήθειας στο σπίτι.
Ενδεικτικά, τα συμπεράσματα του Ε.Σ. για τα αίτια των καθυστερήσεων κατά την εκτέλεση δημοσίων έργων έχουν ως εξής:
«Διαπιστώθηκαν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις κατά την εκτέλεση των δημοσίων έργων. Χορηγήθηκαν παρατάσεις στα 2/3 του συνόλου των έργων, ενώ η εκτέλεση των έργων αυτών διήρκησε κατά μέσο όρο 2,5 φορές περισσότερο από όσο είχε αρχικά εκτιμηθεί. Ελάχιστοι φορείς δεν εμφάνισαν τη συστημική αυτή παθογένεια, συνεπεία των πρακτικών που εφάρμοσαν.
Οι φορείς κατά κανόνα αποδέχονται τα αιτήματα παράτασης των αναδόχων και δεν αναζητούν την τυχόν ευθύνη τους για την επέλευση των καθυστερήσεων. Δεν προκύπτει ότι η επίβλεψη των έργων ασκείται με την ενδεδειγμένη επιμέλεια.
Η χορήγηση παρατάσεων δεν αιτιολογείται με επάρκεια, αλλά στερεοτυπικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν επαληθεύθηκε από τον έλεγχο ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στις περιστάσεις που αναφέρονται στις αποφάσεις χορήγησης παρατάσεων.
Σε πολλές περιπτώσεις οι καθυστερήσεις οφείλονται σε σφάλματα του φορέα κατά την κατάρτιση της μελέτης και των τευχών δημοπράτησης. Κατά τον καθορισμό των προθεσμιών ολοκλήρωσης των έργων δεν λαμβάνονται υπόψη ουσιώδεις παράγοντες που αναμένεται να επηρεάσουν την εκτέλεσή τους.
Διαπιστώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις κατά την τήρηση των διαδικασιών ή την εκτέλεση ενεργειών που συνδέονται με την εκτέλεση των έργων, οι οποίες εμπίπτουν στη σφαίρα ευθύνης των φορέων κατασκευής ή τρίτων φορέων.
Η εφαρμογή των σχετικών με την εκτέλεση των δημοσίων έργων διατάξεων του ν. 4782/2021 εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην ταχύτερη ολοκλήρωσή τους».
www.bankingnews.gr
Το «δια ταύτα» της σύνοψης των θεματικών ενοτήτων, που είναι όσα τα γράμματα της Ελληνικής αλφαβήτου, δίνει την πραγματική εικόνα και το χάρτη λειτουργικότητας της δημόσιας διοίκησης, ενώ καταγράφει βήμα βήμα τις αδυναμίες, τις ελλείψεις και τα λάθη της διοίκησης που επιβαρύνουν οικονομικά το δημόσιο (και κατά προέκταση στους φορολογούμενους πολίτες), προκαλώντας παράλληλα και λειτουργικά προβλήματα στο Δημόσιο.
Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο συγκέντρωσε τα πορίσματα των δικαστικών λειτουργών και ελεγκτών, με προέχοντα τον πρόεδρό του Ιωάννη Σαρμά, σε μια ηλεκτρονική έκδοση, υπό τον τίτλο: «Για ένα αποτελεσματικό κράτος».
Τα πορίσματα του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορούν καίριους τομείς του Δημόσιου τομέα, των ΟΤΑ, κ.λπ. Ξεκινούν από την έμφυλη βία, προχωρούν στην υγεία, τα νοσηλεία, τους ανέργους, το ύψος τελών των Δήμων, την ανακύκλωση, τις καθυστερήσεις στα έργα, ακόμα και το πρόγραμμα βοήθειας στο σπίτι.
Ενδεικτικά, τα συμπεράσματα του Ε.Σ. για τα αίτια των καθυστερήσεων κατά την εκτέλεση δημοσίων έργων έχουν ως εξής:
«Διαπιστώθηκαν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις κατά την εκτέλεση των δημοσίων έργων. Χορηγήθηκαν παρατάσεις στα 2/3 του συνόλου των έργων, ενώ η εκτέλεση των έργων αυτών διήρκησε κατά μέσο όρο 2,5 φορές περισσότερο από όσο είχε αρχικά εκτιμηθεί. Ελάχιστοι φορείς δεν εμφάνισαν τη συστημική αυτή παθογένεια, συνεπεία των πρακτικών που εφάρμοσαν.
Οι φορείς κατά κανόνα αποδέχονται τα αιτήματα παράτασης των αναδόχων και δεν αναζητούν την τυχόν ευθύνη τους για την επέλευση των καθυστερήσεων. Δεν προκύπτει ότι η επίβλεψη των έργων ασκείται με την ενδεδειγμένη επιμέλεια.
Η χορήγηση παρατάσεων δεν αιτιολογείται με επάρκεια, αλλά στερεοτυπικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν επαληθεύθηκε από τον έλεγχο ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στις περιστάσεις που αναφέρονται στις αποφάσεις χορήγησης παρατάσεων.
Σε πολλές περιπτώσεις οι καθυστερήσεις οφείλονται σε σφάλματα του φορέα κατά την κατάρτιση της μελέτης και των τευχών δημοπράτησης. Κατά τον καθορισμό των προθεσμιών ολοκλήρωσης των έργων δεν λαμβάνονται υπόψη ουσιώδεις παράγοντες που αναμένεται να επηρεάσουν την εκτέλεσή τους.
Διαπιστώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις κατά την τήρηση των διαδικασιών ή την εκτέλεση ενεργειών που συνδέονται με την εκτέλεση των έργων, οι οποίες εμπίπτουν στη σφαίρα ευθύνης των φορέων κατασκευής ή τρίτων φορέων.
Η εφαρμογή των σχετικών με την εκτέλεση των δημοσίων έργων διατάξεων του ν. 4782/2021 εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην ταχύτερη ολοκλήρωσή τους».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών