Πέρασε η τροπολογία...
Πέρασε από τη Βουλή η νέα νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα επιδιώξει να μπλοκάρει την κάθοδο του εθνικού κόμματος «Έλληνες» στις εκλογές η κυβέρνηση, εντείνοντας τις κατάφωρα αντιδημοκρατικές και αντισυνταγματικές παρεμβάσεις της στην πολιτική ζωή.
Η τροπολογία με την οποία συμπληρώνεται το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τον έλεγχο των προϋποθέσεων κατάρτισης των εκλογικών συνδυασμών από όλους τους ανώτατους δικαστικούς που συνθέτουν το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου και όχι μόνο από μια πενταμελής Επιτροπή του, ψηφίσθηκε με τη θετική ψήφο της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε της ψηφοφορίας. ΚΚΕ , Ελληνική Λύση και Μέρα 25 την καταψήφισαν.
Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού - Διατάξεις για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα - Λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες επείγουσες διατάξεις».
Πρόκειται για το τελευταίο σχέδιο νόμου μέχρι την διακοπή της Ολομέλειας για το Πάσχα και του προγραμματισμένου Κυβερνητικού νομοθετικού έργου της ΙΗ' Κοινοβουλευτικής Περιόδου. Με αυτό το σχέδιο νόμου ολοκληρώνεται το κοινοβουλευτικό έργο αυτής της Βουλής, καθώς θα ακολουθήσουν μετά το Πάσχα οι διαδικασίες για την επίσημη έναρξη της προεκλογικής περιόδου και η Βουλή θα κλείσει.
Το σχέδιο νόμου επί της Αρχής ψηφίσθηκε από τη ΝΔ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε της ψηφοφορίας, ενώ ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ 25 το καταψήφισαν.
Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκαν και οι υπόλοιπες πέντε υπουργικές τροπολογίες που είχαν κατατεθεί στο σχέδιο νόμου, ενώ νωρίτερα ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης δεν έκανε δεκτή καμία από τις 19 βουλευτικές τροπολογίες και συνεπώς δεν τέθηκαν σε ψηφοφορία.
Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης ολοκληρώνοντας την διαδικασία της συζήτησης, εστίασε στην επίμαχη τροπολογία για τον έλεγχο από τον 'Αρειο Πάγο της νομιμότητας των συνδυασμών και των κομμάτων προκειμένου να μην συμμετέχουν στις εκλογές καταδικασμένοι έστω και πρωτόδικα για συμμετοχή σε εγκληματικές οργανώσεις, λέγοντας ότι είναι φυσιολογικό να υπήρχαν εκτενείς αναφορές από όλους τους βουλευτές, επισημαίνοντας πως το κάθε κόμμα ανάλογα με τον τρόπο που τελικά τάχθηκε αναλαμβάνει και την ευθύνη του.
Αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου, κ. Βορίδης επισήμανε πως αυτό έχει μόνο θετικές διατάξεις. Ο υπουργός κλείνοντας την τοποθέτησή του προχώρησε σε έναν εκτενή απολογισμό ανά πεδίο του έργου της Κυβέρνησης της ΝΔ και το αντιδιέστειλε με όσα ανέφερε ο πρόεδρος και οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης και με τα πεπραγμένα των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ.
Σε κάθε περίπτωση, με τη νέα εκτρωματική ρύθμιση, που δύναται να αποτελέσει οδηγό και για μελλοντικούς αποκλεισμούς πολιτικών σχηματισμών, η κυβέρνηση επιχειρεί να στερήσει από τον ελληνικό λαό το δικαίωμα να αποφασίσει ο ίδιος ποιοι θέλει να τον εκπροσωπήσουν στην επόμενη Βουλή.
Η τροπολογία είναι αντιδημοκρατική γιατί ο λαός πρέπει να αποφασίζει ποιους θα επιλέξει και αντισυνταγματική γιατί το κόμμα Έλληνες πληρεί όλες τις προϋποθέσεις να κατέλθει νόμιμα στις εκλογές.
Ενδεικτική του πνεύματος της ρύθμισης είναι η δήλωση του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη ότι στόχος είναι η «θωράκιση της δικαστικής κρίσης» παρεμβαίνοντας έτσι ωμά και απροκάλυπτα στο έργο της Δικαιοσύνης και παραβιάζοντας την αρχή της διάκρισης των εξουσιών.
H τροπολογία…
Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού - Διατάξεις για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα - Λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες επείγουσες διατάξεις», το οποίο εισάγεται προς συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής την Μεγάλη Τρίτη, 11/04/2023.
Συγκεκριμένα, το πέμπτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 32 του π.δ. 26/2012 (Α'57) τροποποιείται με την προσθήκη της φράσης «στη σύνθεση του οποίου συμμετέχουν ο Πρόεδρος αυτού και όλα τα μέλη του, το οποίο λαμβάνει ή δύναται να ζητεί σχετική τεκμηρίωση από τις κατά περίπτωση αρμόδιες δικαστικές ή άλλες αρχές» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Στις βουλευτικές εκλογές λαμβάνουν μέρος είτε συνδυασμοί υποψηφίων ενός μόνο κόμματος, είτε συνδυασμοί συνασπισμού περισσότερων του ενός συνεργαζόμενων κομμάτων, είτε συνασπισμοί ανεξάρτητων υποψηφίων, είτε μεμονωμένοι υποψήφιοι.
Για την κατάρτιση συνδυασμού πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Το κόμμα να έχει ιδρυθεί νόμιμα.
β) Ο πρόεδρος, ο γενικός γραμματέας, τα μέλη της διοικούσας επιτροπής, ο νόμιμος εκπρόσωπος και η πραγματική ηγεσία του κόμματος να μην έχουν καταδικασθεί σε οποιονδήποτε βαθμό σε κάθειρξη για τα αδικήματα των κεφαλαίων 1 6 του Δεύτερου Βιβλίου του Ποινικού Κώδικα, ή σε οποιαδήποτε ποινή για εγκλήματα του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα που επισύρουν την ποινή της ισόβιας κάθειρξης.
Η αποστέρηση του δικαιώματος κατάρτισης συνδυασμών, σύμφωνα με την παρούσα περίπτωση, ισχύει για τη χρονική διάρκεια της επιβληθείσας ποινής και υπολογίζεται από την επομένη της ημέρας της οριστικής καταδικαστικής απόφασης.
Η έκτιση ή μη της ποινής ή η παραγραφή αυτής δεν ασκεί επιρροή στον υπολογισμό του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.
Στο πλαίσιο του παρόντος άρθρου, η πραγματική ηγεσία έχει την έννοια ότι πρόσωπο άλλο από εκείνο που κατέχει τυπικά θέση προέδρου, γενικού γραμματέα, μέλους της διοικούσας επιτροπής ή νομίμου εκπροσώπου με συγκεκριμένες πράξεις του εμφανίζεται να ασκεί διοίκηση του κόμματος, ή να έχει τοποθετήσει εικονική ηγεσία, ή να έχει τον ηγετικό πολιτικό ρόλο προς το εκλογικό σώμα.
γ) Η οργάνωση και η δράση του κόμματος να εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Η κρίση περί του ότι η δράση του πολιτικού κόμματος δεν εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος δύναται να λάβει χώρα μόνο όταν υφίσταται καταδίκη σε οποιονδήποτε βαθμό υποψηφίων βουλευτών ή ιδρυτικών μελών ή διατελεσάντων προέδρων για τα αδικήματα των άρθρων 134, 187 και 187Α του Ποινικού Κώδικα.
Στην περίπτωση συνασπισμού κομμάτων οι ανωτέρω προϋποθέσεις πρέπει να συντρέχουν για καθένα από τα κόμματα που απαρτίζουν τον συνασπισμό.
Η συνδρομή των προϋποθέσεων της παρούσας ελέγχεται αυτεπαγγέλτως από το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου, στη σύνθεση του οποίου συμμετέχουν ο Πρόεδρος αυτού και όλα τα μέλη του, το οποίο λαμβάνει ή δύναται να ζητεί σχετική τεκμηρίωση από τις κατά περίπτωση αρμόδιες δικαστικές ή άλλες αρχές. Προς υποβοήθηση της κρίσης του, δικαίωμα να υποβάλουν υπόμνημα με στοιχεία τεκμηρίωσης μέχρι τη λήξη της προθεσμίας της παρ. 1 του άρθρου 34, έχουν:
i) τα πολιτικά κόμματα και οι συνασπισμοί κομμάτων που έχουν εκλέξει αντιπροσώπους στη Βουλή των Ελλήνων στις τελευταίες γενικές βουλευτικές εκλογές από τους συνδυασμούς του ίδιου κόμματος ή συνασπισμού,
ii) τα πολιτικά κόμματα και οι συνασπισμοί, που έχουν εκλέξει αντιπροσώπους στις τελευταίες εκλογές για την ανάδειξη των Ελλήνων αντιπροσώπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου σε περίπτωση αυτεπάγγελτου ελέγχου ή υποβολής υπομνημάτων με στοιχεία τεκμηρίωσης για τα οριζόμενα, καλεί με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο το ελεγχόμενο κόμμα, να λάβει γνώση και να υποβάλει υπόμνημα με τις απόψεις του.».
Όπως αναφέρεται στην Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης, με την προτεινόμενη ρύθμιση ο έλεγχος των προϋποθέσεων της παρ. 1 του άρθρου 32 του π.δ. 26/2012 (Α' 57) που αφορά στο δικαίωμα κατάρτισης συνδυασμών, όπως διαμορφώθηκε τελευταία με τον ν. 5019/2023 (Α' 27) τροποποιείται ως προς δύο επιμέρους σημεία. Αφενός, ο ανωτέρω έλεγχος ανατίθεται σε δικαστικό σχηματισμό με αυξημένα εχέγγυα αμεροληψίας και απροσωπόληπτης κρίσης. Συγκεκριμένα, η συνδρομή των προϋποθέσεων της παρούσας ελέγχεται αυτεπαγγέλτως από το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου - στη σύνθεση του οποίου συμμετέχουν ο Πρόεδρος αυτού και όλα τα μέλη του (σύμφωνα με τα εκάστοτε προβλεπόμενα στις αποφάσεις της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου για την κατάρτιση των τμημάτων και την κατανομή σε αυτά των μελών του Αρείου Πάγου κατ' εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 27 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών, ν. 4938/2022, Α' 109). Αφετέρου, για την ενίσχυση της πληρότητας, της αποτελεσματικότητας και της λυσιτέλειας του σχετικού ελέγχου, ο οποίος άλλωστε διενεργείται αυτεπαγγέλτως, προβλέπεται και ρητώς ότι το οικείο Τμήμα λαμβάνει ή δύναται να ζητεί σχετική τεκμηρίωση από τις κατά περίπτωση αρμόδιες δικαστικές ή άλλες αρχές.
www.bankingnews.gr
Η τροπολογία με την οποία συμπληρώνεται το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τον έλεγχο των προϋποθέσεων κατάρτισης των εκλογικών συνδυασμών από όλους τους ανώτατους δικαστικούς που συνθέτουν το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου και όχι μόνο από μια πενταμελής Επιτροπή του, ψηφίσθηκε με τη θετική ψήφο της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε της ψηφοφορίας. ΚΚΕ , Ελληνική Λύση και Μέρα 25 την καταψήφισαν.
Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού - Διατάξεις για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα - Λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες επείγουσες διατάξεις».
Πρόκειται για το τελευταίο σχέδιο νόμου μέχρι την διακοπή της Ολομέλειας για το Πάσχα και του προγραμματισμένου Κυβερνητικού νομοθετικού έργου της ΙΗ' Κοινοβουλευτικής Περιόδου. Με αυτό το σχέδιο νόμου ολοκληρώνεται το κοινοβουλευτικό έργο αυτής της Βουλής, καθώς θα ακολουθήσουν μετά το Πάσχα οι διαδικασίες για την επίσημη έναρξη της προεκλογικής περιόδου και η Βουλή θα κλείσει.
Το σχέδιο νόμου επί της Αρχής ψηφίσθηκε από τη ΝΔ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε της ψηφοφορίας, ενώ ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ 25 το καταψήφισαν.
Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκαν και οι υπόλοιπες πέντε υπουργικές τροπολογίες που είχαν κατατεθεί στο σχέδιο νόμου, ενώ νωρίτερα ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης δεν έκανε δεκτή καμία από τις 19 βουλευτικές τροπολογίες και συνεπώς δεν τέθηκαν σε ψηφοφορία.
Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης ολοκληρώνοντας την διαδικασία της συζήτησης, εστίασε στην επίμαχη τροπολογία για τον έλεγχο από τον 'Αρειο Πάγο της νομιμότητας των συνδυασμών και των κομμάτων προκειμένου να μην συμμετέχουν στις εκλογές καταδικασμένοι έστω και πρωτόδικα για συμμετοχή σε εγκληματικές οργανώσεις, λέγοντας ότι είναι φυσιολογικό να υπήρχαν εκτενείς αναφορές από όλους τους βουλευτές, επισημαίνοντας πως το κάθε κόμμα ανάλογα με τον τρόπο που τελικά τάχθηκε αναλαμβάνει και την ευθύνη του.
Αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου, κ. Βορίδης επισήμανε πως αυτό έχει μόνο θετικές διατάξεις. Ο υπουργός κλείνοντας την τοποθέτησή του προχώρησε σε έναν εκτενή απολογισμό ανά πεδίο του έργου της Κυβέρνησης της ΝΔ και το αντιδιέστειλε με όσα ανέφερε ο πρόεδρος και οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης και με τα πεπραγμένα των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ.
Σε κάθε περίπτωση, με τη νέα εκτρωματική ρύθμιση, που δύναται να αποτελέσει οδηγό και για μελλοντικούς αποκλεισμούς πολιτικών σχηματισμών, η κυβέρνηση επιχειρεί να στερήσει από τον ελληνικό λαό το δικαίωμα να αποφασίσει ο ίδιος ποιοι θέλει να τον εκπροσωπήσουν στην επόμενη Βουλή.
Η τροπολογία είναι αντιδημοκρατική γιατί ο λαός πρέπει να αποφασίζει ποιους θα επιλέξει και αντισυνταγματική γιατί το κόμμα Έλληνες πληρεί όλες τις προϋποθέσεις να κατέλθει νόμιμα στις εκλογές.
Ενδεικτική του πνεύματος της ρύθμισης είναι η δήλωση του υπουργού Εσωτερικών Μάκη Βορίδη ότι στόχος είναι η «θωράκιση της δικαστικής κρίσης» παρεμβαίνοντας έτσι ωμά και απροκάλυπτα στο έργο της Δικαιοσύνης και παραβιάζοντας την αρχή της διάκρισης των εξουσιών.
H τροπολογία…
Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α' και β' βαθμού - Διατάξεις για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα - Λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες επείγουσες διατάξεις», το οποίο εισάγεται προς συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής την Μεγάλη Τρίτη, 11/04/2023.
Συγκεκριμένα, το πέμπτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 32 του π.δ. 26/2012 (Α'57) τροποποιείται με την προσθήκη της φράσης «στη σύνθεση του οποίου συμμετέχουν ο Πρόεδρος αυτού και όλα τα μέλη του, το οποίο λαμβάνει ή δύναται να ζητεί σχετική τεκμηρίωση από τις κατά περίπτωση αρμόδιες δικαστικές ή άλλες αρχές» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Στις βουλευτικές εκλογές λαμβάνουν μέρος είτε συνδυασμοί υποψηφίων ενός μόνο κόμματος, είτε συνδυασμοί συνασπισμού περισσότερων του ενός συνεργαζόμενων κομμάτων, είτε συνασπισμοί ανεξάρτητων υποψηφίων, είτε μεμονωμένοι υποψήφιοι.
Για την κατάρτιση συνδυασμού πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Το κόμμα να έχει ιδρυθεί νόμιμα.
β) Ο πρόεδρος, ο γενικός γραμματέας, τα μέλη της διοικούσας επιτροπής, ο νόμιμος εκπρόσωπος και η πραγματική ηγεσία του κόμματος να μην έχουν καταδικασθεί σε οποιονδήποτε βαθμό σε κάθειρξη για τα αδικήματα των κεφαλαίων 1 6 του Δεύτερου Βιβλίου του Ποινικού Κώδικα, ή σε οποιαδήποτε ποινή για εγκλήματα του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα που επισύρουν την ποινή της ισόβιας κάθειρξης.
Η αποστέρηση του δικαιώματος κατάρτισης συνδυασμών, σύμφωνα με την παρούσα περίπτωση, ισχύει για τη χρονική διάρκεια της επιβληθείσας ποινής και υπολογίζεται από την επομένη της ημέρας της οριστικής καταδικαστικής απόφασης.
Η έκτιση ή μη της ποινής ή η παραγραφή αυτής δεν ασκεί επιρροή στον υπολογισμό του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.
Στο πλαίσιο του παρόντος άρθρου, η πραγματική ηγεσία έχει την έννοια ότι πρόσωπο άλλο από εκείνο που κατέχει τυπικά θέση προέδρου, γενικού γραμματέα, μέλους της διοικούσας επιτροπής ή νομίμου εκπροσώπου με συγκεκριμένες πράξεις του εμφανίζεται να ασκεί διοίκηση του κόμματος, ή να έχει τοποθετήσει εικονική ηγεσία, ή να έχει τον ηγετικό πολιτικό ρόλο προς το εκλογικό σώμα.
γ) Η οργάνωση και η δράση του κόμματος να εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Η κρίση περί του ότι η δράση του πολιτικού κόμματος δεν εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος δύναται να λάβει χώρα μόνο όταν υφίσταται καταδίκη σε οποιονδήποτε βαθμό υποψηφίων βουλευτών ή ιδρυτικών μελών ή διατελεσάντων προέδρων για τα αδικήματα των άρθρων 134, 187 και 187Α του Ποινικού Κώδικα.
Στην περίπτωση συνασπισμού κομμάτων οι ανωτέρω προϋποθέσεις πρέπει να συντρέχουν για καθένα από τα κόμματα που απαρτίζουν τον συνασπισμό.
Η συνδρομή των προϋποθέσεων της παρούσας ελέγχεται αυτεπαγγέλτως από το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου, στη σύνθεση του οποίου συμμετέχουν ο Πρόεδρος αυτού και όλα τα μέλη του, το οποίο λαμβάνει ή δύναται να ζητεί σχετική τεκμηρίωση από τις κατά περίπτωση αρμόδιες δικαστικές ή άλλες αρχές. Προς υποβοήθηση της κρίσης του, δικαίωμα να υποβάλουν υπόμνημα με στοιχεία τεκμηρίωσης μέχρι τη λήξη της προθεσμίας της παρ. 1 του άρθρου 34, έχουν:
i) τα πολιτικά κόμματα και οι συνασπισμοί κομμάτων που έχουν εκλέξει αντιπροσώπους στη Βουλή των Ελλήνων στις τελευταίες γενικές βουλευτικές εκλογές από τους συνδυασμούς του ίδιου κόμματος ή συνασπισμού,
ii) τα πολιτικά κόμματα και οι συνασπισμοί, που έχουν εκλέξει αντιπροσώπους στις τελευταίες εκλογές για την ανάδειξη των Ελλήνων αντιπροσώπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου σε περίπτωση αυτεπάγγελτου ελέγχου ή υποβολής υπομνημάτων με στοιχεία τεκμηρίωσης για τα οριζόμενα, καλεί με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο το ελεγχόμενο κόμμα, να λάβει γνώση και να υποβάλει υπόμνημα με τις απόψεις του.».
Όπως αναφέρεται στην Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης, με την προτεινόμενη ρύθμιση ο έλεγχος των προϋποθέσεων της παρ. 1 του άρθρου 32 του π.δ. 26/2012 (Α' 57) που αφορά στο δικαίωμα κατάρτισης συνδυασμών, όπως διαμορφώθηκε τελευταία με τον ν. 5019/2023 (Α' 27) τροποποιείται ως προς δύο επιμέρους σημεία. Αφενός, ο ανωτέρω έλεγχος ανατίθεται σε δικαστικό σχηματισμό με αυξημένα εχέγγυα αμεροληψίας και απροσωπόληπτης κρίσης. Συγκεκριμένα, η συνδρομή των προϋποθέσεων της παρούσας ελέγχεται αυτεπαγγέλτως από το Α1 Τμήμα του Αρείου Πάγου - στη σύνθεση του οποίου συμμετέχουν ο Πρόεδρος αυτού και όλα τα μέλη του (σύμφωνα με τα εκάστοτε προβλεπόμενα στις αποφάσεις της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου για την κατάρτιση των τμημάτων και την κατανομή σε αυτά των μελών του Αρείου Πάγου κατ' εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 27 του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών, ν. 4938/2022, Α' 109). Αφετέρου, για την ενίσχυση της πληρότητας, της αποτελεσματικότητας και της λυσιτέλειας του σχετικού ελέγχου, ο οποίος άλλωστε διενεργείται αυτεπαγγέλτως, προβλέπεται και ρητώς ότι το οικείο Τμήμα λαμβάνει ή δύναται να ζητεί σχετική τεκμηρίωση από τις κατά περίπτωση αρμόδιες δικαστικές ή άλλες αρχές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών