σύμβολα :
LAVIPHARM Α.Ε.
Παρουσίαση των οικονομικών μεγεθών και δραστηριοτήτων της Lavipharm A.E. στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών
Η εκδήλωση έγινε στο πλαίσιο της Ετήσιας Ενημέρωσης Αναλυτών σύμφωνα με το Οικονομικό Ημερολόγιο 2023 της Εταιρείας και έλαβε χώρα στο Χρηματιστήριο Αθηνών με φυσική παρουσία.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Βασίλης Μπαλούμης, CFO του Ομίλου, παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα και την κατανομή του κύκλου εργασιών το 2022, καθώς και τις εξελίξεις στην επιχειρηματική δραστηριότητα της Lavipharm. «Είναι χαρά μου να βρίσκομαι εδώ σήμερα εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη Lavipharm», καλωσόρισε τους αναλυτές ο κ. Μπαλούμης. «Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τις οικονομικές υπηρεσίες του Ομίλου, σε συμφωνία με τον κ. Τηλέμαχο Λαβίδα, είχα ως στόχο μου την τακτή, συνεπή και έγκαιρη ενημέρωση και αυτό το ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας μαζί σας».
Αναφερόμενος στους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, ανέδειξε τη δυναμική του διαδερμικού συστήματος κλονιδίνης, η ένταξη του οποίου στο χαρτοφυλάκιο της Lavipharm είναι αισθητή, όπως αποτυπώνεται στις πωλήσεις του α' τριμήνου 2023. Μάλιστα ανέφερε ότι ήδη εντός του Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει η προώθηση του προϊόντος από επιλεγμένη ομάδα πωλήσεων στην Ιταλική αγορά ενώ, η μελέτη για τις επόμενες χώρες, που θα διαμορφώσουν και την στρατηγική ανάπτυξης του προϊόντος για τα επόμενα χρόνια, θα έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από τις εκτιμήσεις της διοίκησης.
Στο σημείο αυτό ο κ. Παναγιώτης Γιαννουλέας, COO & Country Manager, παρουσίασε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του διαδερμικού συστήματος κλονιδίνης της Lavipharm, το οποίο απευθύνεται στην κατηγορία της ανθεκτικής υπέρτασης. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, η μεγαλύτερη πρόκληση στους ασθενείς με υπέρταση, μια ιατρική κατάσταση που δεν θεραπεύεται αλλά ρυθμίζεται, είναι η συμμόρφωση του ασθενή. Οι φαρμακευτικές αγωγές που ενδείκνυνται είναι σε μορφή δισκίου και καθημερινής χορήγησης. Το patch κλονιδίνης της Lavipharm αφορά εφαρμογή 1 φορά την εβδομάδα.
Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης είναι η συνεργασία με την Tikun, όπου ο κ. Μπαλούμης κατέδειξε τις σημαντικές προοπτικές της φαρμακευτικής κάνναβης, μια νέα αναδυόμενη και ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά διεθνώς. Όπως ανέφερε, στην Ελλάδα, ο παραγωγός επένδυσε σε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο κι ανέθεσε σε δύο εξέχουσες φαρμακευτικές εταιρείες την εμπορική διάθεση των προϊόντων του. Για τη Lavipharm, η ευκαιρία ήταν εξαιρετική, καθώς τα προϊόντα αυτά εμπίπτουν σε δύο από τις θεραπευτικές κατηγορίες, όπου στρατηγικά ήδη επικεντρώνεται η εταιρεία, αυτές του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (ΚΝΣ) και του Πόνου.
Τρίτο πυλώνα ανάπτυξης αποτελεί η συμμαχία με τη Zentiva, την πρωτοπόρο εταιρεία γενοσήμων στον κόσμο, που ξεκίνησε το 2020. Ήδη από την αρχή της συνεργασίας, οι πωλήσεις από €2 εκατ. έχουν ανέλθει σήμερα σε €5,3 εκατ..
Τέλος, τέταρτος πυλώνας είναι ο τομέας Έρευνας και Ανάπτυξης της Lavipharm. «Έξι νέα προϊόντα αναμένονται να κυκλοφορήσουν σταδιακά στην αγορά, ένα από τα οποία αφορά ένα νέο διαδερμικό σύστημα φαιντανύλης. Η Lavipharm γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστική και εγκαθιδρύεται ως σημαντικός παίκτης στις χώρες που δραστηριοποιείται. Στόχος μας είναι να υπερδιπλασιάσουμε το μερίδιο αγοράς μας στην Ευρώπη από 5,4% που είναι σήμερα», τόνισε ο κ. Μπαλούμης.
Τέλος, στον τομέα των πρακτικών ESG, προτεραιότητα με στρατηγικό πρόσημο για τη διοίκηση της Lavipharm, η Εταιρεία σχεδιάζει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της με βάση τους 3 άξονες κριτηρίων και στοχεύει σύντομα να ενταχθεί στο σχετικό δείκτη του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Ολοκληρώνοντας την εκδήλωση, ο κ. Γιαννουλέας σχολίασε «Ακολουθούμε με συνέπεια το επιχειρηματικό μας πλάνο, το οποίο ήδη αποφέρει καρπούς. Η Lavipharm δείχνει ρυθμούς ανάπτυξης GAGR 17,8% την περίοδο 2019-2022, όταν η εξωνοσοκομειακή φαρμακευτική αγορά αναπτύσσεται με ρυθμούς 4,1% καταδεικνύοντας τη νέα δυναμική του Ομίλου. Τα αντίστοιχα νούμερα για το α' τρίμηνο του 2023 είναι 8,8% για την αγορά και 13,9% για τη Lavipharm. Συνεπώς η Lavipharm στην Ελλάδα συνεχίζει να αναπτύσσεται με πολύ γρηγορότερους ρυθμούς από την αγορά. Αντίστοιχα, στις διεθνείς αγορές, η ανάπτυξη πωλήσεων του α' τριμήνου είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή, καθώς αγγίζει το 53%».
Ακολούθησε συζήτηση με τους συμμετέχοντες, όπου σε σχετική ερώτηση για τη μετοχική σύνθεση, ο κ. Μπαλούμης διευκρίνισε ότι το 33% περιλαμβάνει Έλληνες και ξένους θεσμικούς επενδυτές, οι οποίοι κατά τη συντριπτική τους πλειοψηφία διακρατούν τη θέση τους, ενώ το 67% ανήκει στην οικογένεια Λαβίδα, η οποία συνεχίζει να στηρίζει και να υποστηρίζει διαχρονικά τον Όμιλο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών