Το ΤΑΙΠΕΔ θα εξετάσει τις δυο δεσμευτικές προσφορές της κοινοπραξίας ΓΕΚ – Τέρνα-Αviareps (Γ. Γρύλλος) - Νectar Holdings και του ιταλικού ομίλου E. Grimaldi
Το άνοιγμα των προσφορών (Πέμπτη 8 Ιουνίου) για την απόκτηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, δεν αποτελεί
απλώς μια πώληση ενός λιμανιού, αλλά πιθανότατα να οδηγήσει σ ένα ευρύτερο ένα έλεγχο μεταφορικού έργου, μέσω κι άλλων
υποδομών όπως ο αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Το ΤΑΙΠΕΔ, θα εξετάσει τις δυο δεσμευτικές προσφορές της κοινοπραξίας Γεκ – Τέρνα- Αviareps( Γ. Γρύλλος )- Νectar Holdings και του
ιταλικού ομίλου E. Grimaldi και θα ξεκινήσει το δεκαήμερο για τις τυχόν ενστάσεις εκατέρωθεν. Γιατί, όμως, το Ηράκλειο σημαίνει πολύ περισσότερα από ένα λιμάνι για τους δυο διεκδικητές ; Ο οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου πραγματοποίησε τζίρο 7,7 εκατ. ευρώ και διπλάσια καθαρά πρό φόρων κέρδη 3,77 εκατ. ευρώ. Εάν για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας δόθηκαν 84 εκατ. ευρώ από τον όμιλο Grimaldi, για το λιμάνι Ηρακλείου οι προσφορές εκτιμώνται μεταξύ 80- 100 εκατ. ευρώ.
Ο Ιταλός εφοπλιστής Εmmanuele Grimaldi εκτός από τις Μινωϊκές Γραμμές που διαθέτουν πλοία πρός το Ηράκλειο ενδιαφέρεται για το λιμάνι διότι σύμφωνα με πηγές, θέλει να το μετατρέψει σε transit σταθμό για πλοία ( Car carriers ) και φυσικά να το αναπτύξει περισσότερο ως τουριστικό σταθμό. Από την άλλη πλευρά, μέλη της κοινοπραξίας Γ. Περιστέρη ( ΓΕΚ Τέρνα )– Γ. Γρύλλου ( Sky Express ) και του διεθνούς ομίλου εκμετάλλευσης Nectar τερματικών σταθμών διεκδικούν έργα τα οποία θα ελέγξουν πιθανότατα το μεταφορικό έργο της Κρήτης και χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η ΓΕΚ- Τέρνα, ως γνωστόν διεκδικεί την παραχώρηση για τον αυτοκινητόδρομο ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού άνω των 1,5 δισ. με αντιπάλους την Άκτωρ παραχωρήσεις- Μυτιληναίος και την Avax με τις γαλλικές Meridian- Egis. Eαν προστεθεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι, όπου συμμετέχει η Γεκ- Τέρνα και πρόκειται δραστηριοποιηθεί η Sky Express συμπληρώνεται το πάζλ. Υπενθυμίζεται, ότι τα κέρδη από την παραχώρηση θα είναι αρκετά διότι μέρος των διοδίων θα δοθεί με κρατική επιδότηση.
H προσπάθεια ενίσχυσης της Sky Express με πλοία και η Πειραιώς - ΜIG
Επιπλέον για να λύσει η Τράπεζα Πειραιώς το πρόβλημα με την συγχώνευση Attica – AΝΕΚ, λέγεται ότι, πρόσφερε ορισμένα πλοία της Attica στην Sky Express η οποία, όμως, δεν διαθέτει ακτοπλοϊκή εμπειρία και μάλιστα προσέγγισε γι αυτό το λόγο ένα ακτοπλόο.
Σύμφωνα με έγκυρες τραπεζικές πηγές, ο συνδυασμός της Sky Express με τα πλοία της Attica και μια πιθανή είσοδος της στην MIG διαψεύδεται καθώς η Τράπεζα για την ΜIG χρειάζεται ελεγχόμενη εταιρεία προκειμένου να δικαιολογήσει και τα 150 -180 εκατ. ευρώ που δόθηκαν για την απόκτηση της. Κι ως τέτοια, από τις συμμετοχές της Πειραιώς μόνο η ψηφιακή τράπεζα Natech μπορεί να καλύψει τέτοιες αποτιμήσεις.
Mετά το άνοιγμα των προσφορών και την επιβεβαίωση της διάθεσης των δυο διεκδικητών με τις προσφορές
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
απλώς μια πώληση ενός λιμανιού, αλλά πιθανότατα να οδηγήσει σ ένα ευρύτερο ένα έλεγχο μεταφορικού έργου, μέσω κι άλλων
υποδομών όπως ο αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Το ΤΑΙΠΕΔ, θα εξετάσει τις δυο δεσμευτικές προσφορές της κοινοπραξίας Γεκ – Τέρνα- Αviareps( Γ. Γρύλλος )- Νectar Holdings και του
ιταλικού ομίλου E. Grimaldi και θα ξεκινήσει το δεκαήμερο για τις τυχόν ενστάσεις εκατέρωθεν. Γιατί, όμως, το Ηράκλειο σημαίνει πολύ περισσότερα από ένα λιμάνι για τους δυο διεκδικητές ; Ο οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου πραγματοποίησε τζίρο 7,7 εκατ. ευρώ και διπλάσια καθαρά πρό φόρων κέρδη 3,77 εκατ. ευρώ. Εάν για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας δόθηκαν 84 εκατ. ευρώ από τον όμιλο Grimaldi, για το λιμάνι Ηρακλείου οι προσφορές εκτιμώνται μεταξύ 80- 100 εκατ. ευρώ.
Ο Ιταλός εφοπλιστής Εmmanuele Grimaldi εκτός από τις Μινωϊκές Γραμμές που διαθέτουν πλοία πρός το Ηράκλειο ενδιαφέρεται για το λιμάνι διότι σύμφωνα με πηγές, θέλει να το μετατρέψει σε transit σταθμό για πλοία ( Car carriers ) και φυσικά να το αναπτύξει περισσότερο ως τουριστικό σταθμό. Από την άλλη πλευρά, μέλη της κοινοπραξίας Γ. Περιστέρη ( ΓΕΚ Τέρνα )– Γ. Γρύλλου ( Sky Express ) και του διεθνούς ομίλου εκμετάλλευσης Nectar τερματικών σταθμών διεκδικούν έργα τα οποία θα ελέγξουν πιθανότατα το μεταφορικό έργο της Κρήτης και χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η ΓΕΚ- Τέρνα, ως γνωστόν διεκδικεί την παραχώρηση για τον αυτοκινητόδρομο ΒΟΑΚ, προϋπολογισμού άνω των 1,5 δισ. με αντιπάλους την Άκτωρ παραχωρήσεις- Μυτιληναίος και την Avax με τις γαλλικές Meridian- Egis. Eαν προστεθεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι, όπου συμμετέχει η Γεκ- Τέρνα και πρόκειται δραστηριοποιηθεί η Sky Express συμπληρώνεται το πάζλ. Υπενθυμίζεται, ότι τα κέρδη από την παραχώρηση θα είναι αρκετά διότι μέρος των διοδίων θα δοθεί με κρατική επιδότηση.
H προσπάθεια ενίσχυσης της Sky Express με πλοία και η Πειραιώς - ΜIG
Επιπλέον για να λύσει η Τράπεζα Πειραιώς το πρόβλημα με την συγχώνευση Attica – AΝΕΚ, λέγεται ότι, πρόσφερε ορισμένα πλοία της Attica στην Sky Express η οποία, όμως, δεν διαθέτει ακτοπλοϊκή εμπειρία και μάλιστα προσέγγισε γι αυτό το λόγο ένα ακτοπλόο.
Σύμφωνα με έγκυρες τραπεζικές πηγές, ο συνδυασμός της Sky Express με τα πλοία της Attica και μια πιθανή είσοδος της στην MIG διαψεύδεται καθώς η Τράπεζα για την ΜIG χρειάζεται ελεγχόμενη εταιρεία προκειμένου να δικαιολογήσει και τα 150 -180 εκατ. ευρώ που δόθηκαν για την απόκτηση της. Κι ως τέτοια, από τις συμμετοχές της Πειραιώς μόνο η ψηφιακή τράπεζα Natech μπορεί να καλύψει τέτοιες αποτιμήσεις.
Mετά το άνοιγμα των προσφορών και την επιβεβαίωση της διάθεσης των δυο διεκδικητών με τις προσφορές
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών