Στην μέγγενη αερομεταφορείς και αντασφαλιστές
Τα κομμάτια τους από τον ρωσοουκρανικό πόλεμο πάνε να μαζέψουν οι αερομεταφορείς ναυλωμένων αγορών και οι αντασφαλιστές.
Το τοπίο στην αγορά εύθραυστο έως και διαλυμένο. Οι μαύρες τρύπες που άνοιξαν δεν λένε να κλείσουν, ενώ τα προβλήματα με τις καλύψεις και τιμές παραμένουν. Στην μέγγενη βρίσκονται οι ασφαλιστικές ενώ σοβαρές αναταράξεις προκαλούν οι υπερβολικές απαιτήσεις των Ρώσων εκμισθωτών αεροσκαφών.
Το ταρακούνημα που έφαγε η αγορά με ένα και μόνο συμβάν, τον συμβάν του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας ήταν αρκετό για να την καθηλώσει αφήνοντας την οικονομία στην τύχη της και με τα προβλήματα που προέκυψαν να παραμένουν και μάλιστα να είναι έντονα.
Εξαπατά το γεγονός ότι αυξήθηκε στο capacity στην αγορά, καθώς τα τιμολόγια της αγοράς είναι δυσθεώρητα, κατά περίπτωση εξωφρενικά για τους αερομεταφορείς επακόλουθο των μέτρων κατά της Ρωσικής εισβολής που επέβαλλαν οι σύμμαχοι της Ουκρανίας και η ΕΕ που οδήγησαν τους αερομεταφορείς στον όλεθρο.
Δυσοίωνο το 2023 και 2024, σεισμός στην αγορά με την αποχώρηση της Tokio Marine
Η τάση αυτή θα συνεχιστεί και το 2023 με περαιτέρω άνοδο στις τιμές σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΝ, συνεπώς και το τοπίο στην αγορά θα παραμείνει για μακρύ χρονικό διάστημα ασταθές.
Μεγάλο ταρακούνημα έφαγε η αγορά με την έξοδο της Tokio Marine από τον τομέα αυτό. Κατείχε ένα μερίδιο ανάμεσα στους άλλους παίκτες της αγοράς ωστόσο λόγω των χαρακτηριστικών της ο αντίκτυπος ήταν τεράστιος και συνεχίζει να προβληματίζει καθώς δεν πρόκειται για έναν οποιονδήποτε παίκτη της αγοράς. Συνέπεια αυτών τα επίπεδα τιμολόγησης θα παραμείνουν σε πολύ υψηλά επίπεδα, ασκώντας πιέσεις στις excess of loss αντασφαλίσεις.
Θηλιά στο λαιμό τους έχουν βάλει και οι ασφαλιστικές, αυτές που δεν έχουν αυξήσει τα τιμολόγια τους εδώ και ένα χρόνο, με αποτέλεσμα τα περιθώρια κέρδους των να στενεύουν και να ασφυκτιούν σε συνδυασμό με υψηλά αντασφάλιστρα.
Αυτό για την αγορά σημαίνει ότι κάποιες ασφαλιστικές θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την αγορά το 2024 ή να περιορίσουν σημαντικά το εύρος των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων.
Τέλος μία άλλη παράμετρος που θέτει εκτός τροχιάς την (αντ)ασφαλιστική αγορά είναι οι υπερβολικές απαιτήσεις των εκμισθωτών από την Ρωσία.
Είναι τόσο υπερβολικές που οδηγούν σε λύσεις συμβάσεων ή αποχωρήσεις.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Το τοπίο στην αγορά εύθραυστο έως και διαλυμένο. Οι μαύρες τρύπες που άνοιξαν δεν λένε να κλείσουν, ενώ τα προβλήματα με τις καλύψεις και τιμές παραμένουν. Στην μέγγενη βρίσκονται οι ασφαλιστικές ενώ σοβαρές αναταράξεις προκαλούν οι υπερβολικές απαιτήσεις των Ρώσων εκμισθωτών αεροσκαφών.
Το ταρακούνημα που έφαγε η αγορά με ένα και μόνο συμβάν, τον συμβάν του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας ήταν αρκετό για να την καθηλώσει αφήνοντας την οικονομία στην τύχη της και με τα προβλήματα που προέκυψαν να παραμένουν και μάλιστα να είναι έντονα.
Εξαπατά το γεγονός ότι αυξήθηκε στο capacity στην αγορά, καθώς τα τιμολόγια της αγοράς είναι δυσθεώρητα, κατά περίπτωση εξωφρενικά για τους αερομεταφορείς επακόλουθο των μέτρων κατά της Ρωσικής εισβολής που επέβαλλαν οι σύμμαχοι της Ουκρανίας και η ΕΕ που οδήγησαν τους αερομεταφορείς στον όλεθρο.
Δυσοίωνο το 2023 και 2024, σεισμός στην αγορά με την αποχώρηση της Tokio Marine
Η τάση αυτή θα συνεχιστεί και το 2023 με περαιτέρω άνοδο στις τιμές σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΝ, συνεπώς και το τοπίο στην αγορά θα παραμείνει για μακρύ χρονικό διάστημα ασταθές.
Μεγάλο ταρακούνημα έφαγε η αγορά με την έξοδο της Tokio Marine από τον τομέα αυτό. Κατείχε ένα μερίδιο ανάμεσα στους άλλους παίκτες της αγοράς ωστόσο λόγω των χαρακτηριστικών της ο αντίκτυπος ήταν τεράστιος και συνεχίζει να προβληματίζει καθώς δεν πρόκειται για έναν οποιονδήποτε παίκτη της αγοράς. Συνέπεια αυτών τα επίπεδα τιμολόγησης θα παραμείνουν σε πολύ υψηλά επίπεδα, ασκώντας πιέσεις στις excess of loss αντασφαλίσεις.
Θηλιά στο λαιμό τους έχουν βάλει και οι ασφαλιστικές, αυτές που δεν έχουν αυξήσει τα τιμολόγια τους εδώ και ένα χρόνο, με αποτέλεσμα τα περιθώρια κέρδους των να στενεύουν και να ασφυκτιούν σε συνδυασμό με υψηλά αντασφάλιστρα.
Αυτό για την αγορά σημαίνει ότι κάποιες ασφαλιστικές θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την αγορά το 2024 ή να περιορίσουν σημαντικά το εύρος των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων.
Τέλος μία άλλη παράμετρος που θέτει εκτός τροχιάς την (αντ)ασφαλιστική αγορά είναι οι υπερβολικές απαιτήσεις των εκμισθωτών από την Ρωσία.
Είναι τόσο υπερβολικές που οδηγούν σε λύσεις συμβάσεων ή αποχωρήσεις.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών