σύμβολα :
Φουρλής Α.Ε.(KO)
γράφει :
Ευχαριστημένη από τις ταμειακές ροές της δραστηριότητας λιανικής, εμφανίστηκε η διοίκηση, η οποία κατάφερε και μείωσε τον καθαρό δανεισμό σε σύγκριση με το περσινό εξάμηνο
Οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα μετά από πολλά χρόνια κρίσης και πανδημίας, είπε ο κ.Φουρλής κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών.
Ο μετασχηματισμός της εταιρείας δίνει αύξηση πωλήσεων και δημιουργεί τις συνθήκες για σημαντική κερδοφορία.
Η επικείμενη εισαγωγή της Trade Estates στο Χρηματιστήριο ξεκλειδώνει αξία για τους μετόχους της εταιρείας, σημείωσε ο κ.Φουρλής.
Το ενημερωτικό θα δημοσιευτεί το προσεχές διάστημα, ενώ ανοικτό παραμένει το θέμα ιδιωτικής τοποθέτησης πριν τη δημόσια εγγραφή.
Ωστόσο, αναφορικά με το στόχο για πωλήσεις 750 εκατ. ευρώ το 2025 και περιθώριο κερδών προ φόρων και τόκων 8-10% είπε ο κ.Φουρλής πως η εκτίμηση είχε γίνει προ πανδημίας και ο στόχος μας παραμένει αυτός, αλλά πάει ένα χρόνο μετά δηλαδή το 2026.
Για το δεύτερο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης σημειώθηκε πως η αύξηση των πωλήσεων θα είναι κάπως χαμηλότερη έναντι του πρώτου εξαμήνου, γιατί δε θα είναι τόσο ισχυρή η διαφορά με πέρυσι που υπήρχε στο πρώτο εξάμηνο, λόγω της ανάκαμψης μετά την πανδημία.
Ευχαριστημένη από τις ταμειακές ροές της δραστηριότητας λιανικής, εμφανίστηκε η διοίκηση, η οποία κατάφερε και μείωσε τον καθαρό δανεισμό σε σύγκριση με το περσινό εξάμηνο.
Από την άλλη οι επενδύσεις στον κλάδο ακινήτων οδήγησε σε σημαντική αύξηση του καθαρού δανεισμού στα 119,3 εκατ. ευρώ από 89 εκατ. ευρώ στο περσινό εξάμηνο.
Ο τομέας των επίπλων είχε βελτιωμένο περιθώριο και οδήγησε σε αύξηση EBITDA και κερδών προ φόρων και τόκων.
Από την άλλη ο κλάδος των αθλητικών ειδών είχε μείωση μεικτού περιθωρίου αλλά κατάφερε να διατηρήσει τα EBTIDA αλλά μειώθηκε το κέρδος προ φόρων και τόκων.
Η ανάπτυξη του κλάδου υγείας (Holland&Barrett) πηγαίνει βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού, ήτοι 100-120 καταστήματα σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία τα επόμενα 5 χρόνια.
Ήδη έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους 3 καταστήματα ενώ είναι έτοιμο να ξεκινήσει και το e-commerce.
Ο κ.Φουρλής ανέφερε πως αυξήθηκε ο όγκος των πωλήσεων στα ΙΚΕΑ, όπως και οι τιμές αλλά το σημαντικό είναι πως αυξήθηκε ο όγκος και αυτό έχει να κάνει με την ανάκαμψη της ψυχολογίας των καταναλωτών.
Στα χρόνια της κρίσης η αγορά επίπλου μειώθηκε 70%.
Τώρα ανακάμπτει μετά από τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας.
Τώρα, δεν υπάρχουν τώρα προβλήματα έλλειψης προϊόντων και κερδίζει και θα συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς, είπε ο κ.Φουρλής.
Επίσης, όταν η αγορά πέφτει τα λειτουργικά έξοδα δεν μπορούν να μειωθούν σημαντικά. Όμως όταν ανεβαίνει η ζήτηση, όπως τώρα και σε συνδυασμό με τη μείωση της έκτασης των καταστημάτων, υποχωρούν τα έξοδα και βελτιώνονται τα κέρδη.
Αναφορικά με τα καταστήματα ΙΚΕΑ, η διοίκηση προσηλώνεται στο άνοιγμα καταστημάτων σε Νότια Αθήνα, Πάτρα και Κρήτη και θα είναι έτοιμα έως το 2025 το τελευταίο.
Στόχος είναι τα μεγάλα καταστήματα έως 6000-7000 τ.μ και πάνω.
«Αυτά θα δώσουν κέρδη και όχι τα μικρά ΙΚΕΑ» είπε η διοίκηση ξεκαθαρίζοντας πως δε θα ανοίξει άλλα μικρά.
Αναφορικά με τα υψηλά επιτόκια που μείωσαν τα καθαρά κέρδη είπε πως όταν δε θα ενοποιείται η Trade Estates θα φανεί η δομή της δραστηριότητας λιανικής και η βελτιωμένη δυναμική.
Στο μέλλον και μετά την εισαγωγή της εταιρείας ακινήτων θα δημοσιεύει και pro forma αποτελέσματα για να φανεί η διαφορά.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών