Πρόκειται για τη μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση εδώ και δεκαετίες και δεν αποκλείεται να κλιμακωθεί
Σε μια ιστορική απεργιακή κινητοποίηση έχουν προχωρήσει ταυτόχρονα από νωρίς σήμερα Παρασκευή 15/9 το πρωί οι εργαζόμενοι των εργοστασίων των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών – Detroit Three – των ΗΠΑ, γεγονός που αποτελεί την ισχυρότερη και μαζικότερη απεργία εδώ και δεκαετίες, η οποία αν κλιμακωθεί, εκτιμάται ότι θα προκαλέσει σημαντικό πλήγμα στην αμερικανική οικονομία.
Οι εργαζόμενοι ζητούν νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, απαιτώντας σημαντικές μισθολογικές αυξήσεις.
Λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων θα ανασταλεί η παραγωγή σε εργοστάσια των General Motors, Stellantis και Ford, και συγκεκριμένα σε αυτά που παράγουν τα Ford Bronco (στο εργοστάσιο Wayne του Michigan), Jeep Wrangler (στο εργοστάσιο του Toledo στο Ohio) και Chevrolet Colorado (στο εργοστάσιο Wentzville του Missouri) και άλλων μοντέλων.
Πρόκειται για τα οχήματα που μέχρι στιγμής έχουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Ιστορική κινητοποίηση
Στις κινητοποιήσεις αναμένεται να συμμετάσχουν οι συνολικά 12.700 εργαζόμενοι των τριών αυτών εργοστασίων.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία μας θα χτυπήσουμε και τα τρία Big Three» είπε ο πρόεδρος της United Auto Workers (UAW) Shawn Fain, ο οποίος κάλεσε τα μέλη του συνδικάτου να είναι έτοιμα να συμμετάσχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις, ανάλογα με την πορεία των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Απειλή για κλιμάκωση απεργίας
Μάλιστα ο Fain δεν απέκλεισε και το σενάριο οι απεργιακές κινητοποιήσεις να κλιμακωθούν και να αποκτήσουν πιο ευρεία μορφή.
«Αν χρειαστεί να απεργήσουμε όλοι, θα το κάνουμε», τόνισε ο Fain.
Αν η απεργιακή κινητοποίηση διαρκέσει, η αμερικανική οικονομία θα υποστεί σημαντικό πλήγμα, καθώς πολλές εταιρίες εξαρτώνται από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους εργαζόμενους σε αυτή.
Εάν κλείσει για μια εβδομάδα το εργοστάσιο της Jeep στο Stellantis του Toledo, τότε η εταιρεία υπολογίζεται ότι θα έχανε περισσότερα από 380 εκατομμύρια δολάρια.
Πλήγμα για Biden
Η διένεξη για τις νέες συλλογικές συμβάσεις ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στον πρόεδρο Biden, ο οποίος θέλει να διεκδικήσει την επανεκλογή του στις προεδρικές εκλογές του 2024.
Ο Biden καλεί εδώ και καιρό να κλειστεί το ταχύτερο συμφωνία για τις νέες συλλογικές συμβάσεις, καθώς φοβάται πως μια παρατεταμένη απεργιακή κινητοποίηση θα μπορούσε να πλήξει σημαντικά την αμερικανική οικονομία.
Σκληρές διαπραγματεύσεις
Η διαπραγμάτευση είναι σκληρή και οι δυο πλευρές δεν έχουν βρει κάποιο κοινό σημείο.
Το συνδικάτο ζητεί αυξήσεις 40%, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε πως δεν θα δεχθούν να ξεπεράσουν το 20%, ενώ απορρίπτουν άλλα αιτήματα - του UAW σχετικά με τα κλιμακωτά μισθολογικά συστήματα, τις προσλήψεις, κοκ.
Σε ανακοίνωση της η Ford έχει αναφέρει πως οι τελευταίες προτάσεις του συνδικάτου θα διπλασιάσουν το εργατικό της κόστος στις ΗΠΑ και θα την καταστήσουν μη ανταγωνιστική έναντι της Tesla, ενώ κορυφαίο στέλεχος της GM υποστήριξε ότι οι προτάσεις του συνδικάτου για μισθούς και παροχές, θα κοστίσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία 100 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή «πάνω από το διπλάσιο της αξίας όλης της General Motors».
Τις τοποθετήσεις αυτές απέρριψε κατηγορηματικά ο Fain, υποστηρίζοντας πως οι απαιτήσεις του συνδικάτου θα κοστίσουν πάρα πολύ λίγο και ότι οι εταιρείες έχουν δαπανήσει δισεκατομμύρια για εξαγορές μετοχών και μισθούς στελεχών.
Αναλυτές πιστεύουν πως εάν οι διαπραγματεύσεις δεν πάνε προς μια θετική κατεύθυνση, κατά την εκτίμηση του Fain, τότε κανείς δεν θα μπορούσε να αποκλείσει μια απεργιακή κινητοποίηση διάρκειας ακόμα και δύο εβδομάδων.
www.bankingnews.gr
Οι εργαζόμενοι ζητούν νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, απαιτώντας σημαντικές μισθολογικές αυξήσεις.
Λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων θα ανασταλεί η παραγωγή σε εργοστάσια των General Motors, Stellantis και Ford, και συγκεκριμένα σε αυτά που παράγουν τα Ford Bronco (στο εργοστάσιο Wayne του Michigan), Jeep Wrangler (στο εργοστάσιο του Toledo στο Ohio) και Chevrolet Colorado (στο εργοστάσιο Wentzville του Missouri) και άλλων μοντέλων.
Πρόκειται για τα οχήματα που μέχρι στιγμής έχουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ.
Ιστορική κινητοποίηση
Στις κινητοποιήσεις αναμένεται να συμμετάσχουν οι συνολικά 12.700 εργαζόμενοι των τριών αυτών εργοστασίων.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία μας θα χτυπήσουμε και τα τρία Big Three» είπε ο πρόεδρος της United Auto Workers (UAW) Shawn Fain, ο οποίος κάλεσε τα μέλη του συνδικάτου να είναι έτοιμα να συμμετάσχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις, ανάλογα με την πορεία των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
Απειλή για κλιμάκωση απεργίας
Μάλιστα ο Fain δεν απέκλεισε και το σενάριο οι απεργιακές κινητοποιήσεις να κλιμακωθούν και να αποκτήσουν πιο ευρεία μορφή.
«Αν χρειαστεί να απεργήσουμε όλοι, θα το κάνουμε», τόνισε ο Fain.
Αν η απεργιακή κινητοποίηση διαρκέσει, η αμερικανική οικονομία θα υποστεί σημαντικό πλήγμα, καθώς πολλές εταιρίες εξαρτώνται από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους εργαζόμενους σε αυτή.
Εάν κλείσει για μια εβδομάδα το εργοστάσιο της Jeep στο Stellantis του Toledo, τότε η εταιρεία υπολογίζεται ότι θα έχανε περισσότερα από 380 εκατομμύρια δολάρια.
Πλήγμα για Biden
Η διένεξη για τις νέες συλλογικές συμβάσεις ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στον πρόεδρο Biden, ο οποίος θέλει να διεκδικήσει την επανεκλογή του στις προεδρικές εκλογές του 2024.
Ο Biden καλεί εδώ και καιρό να κλειστεί το ταχύτερο συμφωνία για τις νέες συλλογικές συμβάσεις, καθώς φοβάται πως μια παρατεταμένη απεργιακή κινητοποίηση θα μπορούσε να πλήξει σημαντικά την αμερικανική οικονομία.
Σκληρές διαπραγματεύσεις
Η διαπραγμάτευση είναι σκληρή και οι δυο πλευρές δεν έχουν βρει κάποιο κοινό σημείο.
Το συνδικάτο ζητεί αυξήσεις 40%, οι αυτοκινητοβιομηχανίες λένε πως δεν θα δεχθούν να ξεπεράσουν το 20%, ενώ απορρίπτουν άλλα αιτήματα - του UAW σχετικά με τα κλιμακωτά μισθολογικά συστήματα, τις προσλήψεις, κοκ.
Σε ανακοίνωση της η Ford έχει αναφέρει πως οι τελευταίες προτάσεις του συνδικάτου θα διπλασιάσουν το εργατικό της κόστος στις ΗΠΑ και θα την καταστήσουν μη ανταγωνιστική έναντι της Tesla, ενώ κορυφαίο στέλεχος της GM υποστήριξε ότι οι προτάσεις του συνδικάτου για μισθούς και παροχές, θα κοστίσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία 100 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή «πάνω από το διπλάσιο της αξίας όλης της General Motors».
Τις τοποθετήσεις αυτές απέρριψε κατηγορηματικά ο Fain, υποστηρίζοντας πως οι απαιτήσεις του συνδικάτου θα κοστίσουν πάρα πολύ λίγο και ότι οι εταιρείες έχουν δαπανήσει δισεκατομμύρια για εξαγορές μετοχών και μισθούς στελεχών.
Αναλυτές πιστεύουν πως εάν οι διαπραγματεύσεις δεν πάνε προς μια θετική κατεύθυνση, κατά την εκτίμηση του Fain, τότε κανείς δεν θα μπορούσε να αποκλείσει μια απεργιακή κινητοποίηση διάρκειας ακόμα και δύο εβδομάδων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών