"Ο σχεδιασμός μας επιδιώκει καθαρές και ουσιαστικές προσφορές, όχι ψεύτικες", δηλώνει ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Σκρέκας
«Φρένο» σε όλες τις παραπλανητικές τακτικές στα ράφια προς όφελος των νοικοκυριών, αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά, ετοιμάζεται να βάλει το υπουργείο Ανάπτυξης, με τον αρμόδιο υπουργό Κ. Σκρέκα, να ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να καταργηθούν οι προσφορές.
«Τάξη στο χάος των παραπλανητικών προσφορών θέλουμε να βάλουμε, όχι να καταργήσουμε τις προσφορές στα ράφια. Τις προσφορές που εμφανίζονται ως δελεαστικές ενώ με μια απλή μαθηματική πράξη διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για τρικ. Η άποψή μας είναι καθαρή. Ναι στις προσφορές, όχι στην παραπλάνηση των καταναλωτών. Ο στόχος μας είναι να βάλουμε φρένο σε όλες τις παραπλανητικές τακτικές στα ράφια προς όφελος των νοικοκυριών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά. Για παράδειγμα, δεν είναι τίμιο και «καθαρό» η μονή συσκευασία ενός προϊόντος να κοστίζει, φερ' ειπείν 5 ευρώ και ακριβώς δίπλα η συσκευασία των δύο να φέρει ένδειξη "1+1 δώρο" και να κοστίζει 8 ευρώ. Αυτό είναι από τα πολλά παραδείγματα. Ο σχεδιασμός μας επιδιώκει καθαρές και ουσιαστικές προσφορές, όχι ψεύτικες. Ο στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε με κάθε δυνατό τρόπο την εισαγόμενη ακρίβεια και την αισχροκέρδεια ώστε να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια και τους ευάλωτους συμπολίτες μας», δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Σκρέκας.
Ακόμη, κάνει αναφορά στους ελέγχους στην αγορά , αλλά και στα πρόστιμα.
Όπως αναφέρει ο υπουργός, «όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είμαστε κάθετοι στην αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται έχουν σκοπό να υποχρεώσουν τις εταιρείες να συμμορφωθούν με τις επιταγές του νόμου που έχει ψηφίσει η κυβέρνησή μας κατά της αθέμιτης κερδοφορίας και την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας.
Μόνο σε 5 πολυεθνικές το τελευταίο διάστημα έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 3,9 εκατ. ευρώ. Συνολικά έχουν γίνει περίπου 20.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα που προσεγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ, από τα οποία έχουν εξοφληθεί ή βεβαιωθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ περίπου 5,9 εκατ».
Όσον αφορά την αποτελεσματικότητα, σημειώνει ότι μία από τις πολυεθνικές στην οποία πριν από λίγες ημέρες επεβλήθη πρόστιμο, την αμέσως επόμενη ημέρα πρόσθεσε 50 νέα προϊόντα στη λίστα της πρωτοβουλίας "Μόνιμη Μείωση Τιμής".
Σύμμαχός μας ο ενημερωμένος καταναλωτής
Ο κ. Σκρέκας τονίζει ότι «ο ενημερωμένος καταναλωτής είναι αυτός που μπορεί να συμβάλει με καθοριστικό τρόπο στη διαμόρφωση των τιμών».
Όπως εξηγεί, «εμείς θέλουμε να γίνει σύμμαχός μας στην προσπάθεια για την καταπολέμηση της ακρίβειας και από κοινού να δημιουργήσουμε ένα "ανάχωμα" στην αισχροκέρδεια. Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο διαφάνειας στα χέρια του είναι η πλατφόρμα e-katanalotis. Με πολύ απλές κινήσεις μπορεί, είτε από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, είτε από την εφαρμογή για smartphone, να δει και να συγκρίνει κάθε προϊόν που προσφέρεται στα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κοντά του, συμπεριλαμβανομένων και φρούτων και λαχανικών.
Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται και ο ανταγωνισμός, αλλά κυρίως η δυνατότητα των καταναλωτών να οργανώνουν τις αγορές με γνώμονα το συμφέρον των ίδιων και των οικογενειών τους».
www.bankingnews.gr
«Τάξη στο χάος των παραπλανητικών προσφορών θέλουμε να βάλουμε, όχι να καταργήσουμε τις προσφορές στα ράφια. Τις προσφορές που εμφανίζονται ως δελεαστικές ενώ με μια απλή μαθηματική πράξη διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για τρικ. Η άποψή μας είναι καθαρή. Ναι στις προσφορές, όχι στην παραπλάνηση των καταναλωτών. Ο στόχος μας είναι να βάλουμε φρένο σε όλες τις παραπλανητικές τακτικές στα ράφια προς όφελος των νοικοκυριών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά. Για παράδειγμα, δεν είναι τίμιο και «καθαρό» η μονή συσκευασία ενός προϊόντος να κοστίζει, φερ' ειπείν 5 ευρώ και ακριβώς δίπλα η συσκευασία των δύο να φέρει ένδειξη "1+1 δώρο" και να κοστίζει 8 ευρώ. Αυτό είναι από τα πολλά παραδείγματα. Ο σχεδιασμός μας επιδιώκει καθαρές και ουσιαστικές προσφορές, όχι ψεύτικες. Ο στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε με κάθε δυνατό τρόπο την εισαγόμενη ακρίβεια και την αισχροκέρδεια ώστε να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια και τους ευάλωτους συμπολίτες μας», δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ.Σκρέκας.
Ακόμη, κάνει αναφορά στους ελέγχους στην αγορά , αλλά και στα πρόστιμα.
Όπως αναφέρει ο υπουργός, «όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είμαστε κάθετοι στην αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται έχουν σκοπό να υποχρεώσουν τις εταιρείες να συμμορφωθούν με τις επιταγές του νόμου που έχει ψηφίσει η κυβέρνησή μας κατά της αθέμιτης κερδοφορίας και την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας.
Μόνο σε 5 πολυεθνικές το τελευταίο διάστημα έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 3,9 εκατ. ευρώ. Συνολικά έχουν γίνει περίπου 20.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα που προσεγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ, από τα οποία έχουν εξοφληθεί ή βεβαιωθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ περίπου 5,9 εκατ».
Όσον αφορά την αποτελεσματικότητα, σημειώνει ότι μία από τις πολυεθνικές στην οποία πριν από λίγες ημέρες επεβλήθη πρόστιμο, την αμέσως επόμενη ημέρα πρόσθεσε 50 νέα προϊόντα στη λίστα της πρωτοβουλίας "Μόνιμη Μείωση Τιμής".
Σύμμαχός μας ο ενημερωμένος καταναλωτής
Ο κ. Σκρέκας τονίζει ότι «ο ενημερωμένος καταναλωτής είναι αυτός που μπορεί να συμβάλει με καθοριστικό τρόπο στη διαμόρφωση των τιμών».
Όπως εξηγεί, «εμείς θέλουμε να γίνει σύμμαχός μας στην προσπάθεια για την καταπολέμηση της ακρίβειας και από κοινού να δημιουργήσουμε ένα "ανάχωμα" στην αισχροκέρδεια. Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο διαφάνειας στα χέρια του είναι η πλατφόρμα e-katanalotis. Με πολύ απλές κινήσεις μπορεί, είτε από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, είτε από την εφαρμογή για smartphone, να δει και να συγκρίνει κάθε προϊόν που προσφέρεται στα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κοντά του, συμπεριλαμβανομένων και φρούτων και λαχανικών.
Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται και ο ανταγωνισμός, αλλά κυρίως η δυνατότητα των καταναλωτών να οργανώνουν τις αγορές με γνώμονα το συμφέρον των ίδιων και των οικογενειών τους».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών