Μείωση των φόρων στο ντίζελ κίνησης και ταχύτερη καταβολή των κοινοτικών εποδοτήσεων ζητούν οι Ρουμάνοι αγρότες
Μεγάλα κονβόι τρακτέρ και φορτηγών άρχισαν να σχηματίζονται πριν πέντε ημέρες στις εθνικές οδούς, κυρίως κοντά σε μεγάλες πόλεις της Ρουμανίας, επιβραδύνοντας ή εμποδίζοντας την κυκλοφορία.
Αγρότες και μεταφορείς απέκλεισαν επίσης για λίγο ένα συνοριακό πέρασμα με την Ουκρανία στη βορειοανατολική Ρουμανία στις 13/1 και προσπάθησαν να εμποδίσουν την είσοδο στο λιμάνι της Κωνστάντζας της Μαύρης Θάλασσας.
Οι αγρότες απαιτούν από την κυβέρνηση να δώσει λύση στο πρόβλημα των υψηλών ασφάλιστρων και των ειδικών φόρων κατανάλωσης στο ντίζελ.
Ζητούν επίσης μορατόρια δανείων και περιορισμό των καθυστερήσεων που παρατηρούνται σήμερα στην πληρωμή των επιδοτήσεων των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και των αποζημιώσεων για τις ζημιές λόγω ξηρασίας καθώς και τεχνικά μέτρα για τη μείωση των μεγάλων χρόνων αναμονής στα σύνορα.
Οι φορτηγατζήδες ζήτησαν επίσης τα φορτηγά που προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχουν ξεχωριστή γραμμή στα συνοριακά περάσματα και στο λιμάνι της Κωνστάντζας από τα φορτηγά εκτός του μπλοκ, συμπεριλαμβανομένης της Ουκρανίας.
Η Ουκρανία είναι ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς σιτηρών στον κόσμο και η Κοστάντζα έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγών του Κιέβου, ς κατά μήκος του Δούναβη.
Το λιμάνι απέστειλε 36 εκατομμύρια μετρικούς τόνους σιτηρών πέρυσι, αυξημένο κατά 50% από το προηγούμενο έτος. Τα ουκρανικά σιτηρά αντιπροσώπευαν περίπου το 40% του συνόλου, ή 14 εκατομμύρια τόνους.
Οι διαδηλωτές είχαν συνομιλίες με τους υπουργούς Μεταφορών και Γεωργίας στις 13/1 και θα συναντήσουν τον υπουργό Οικονομικών στις 14/1.
Η Ρουμανία διεξάγει τοπικές, κοινοβουλευτικές, προεδρικές και ευρωπαϊκές εκλογές φέτος.
Κινητοποιήσεις έχουν ξεκινήσει επίσης οι Γερμανοί αγρότες, προχωρώντας έχοντας συμπληρώσει μια εβδομάδα διαμαρτυριών σε εθνικό επίπεδο κατά των περικοπών των ευρωπαϊκών και κρατικών επιδοτήσεων ενώ οι Πολωνοί οδηγοί φορτηγών και αγρότες έχουν αποκλείσει αρκετές διαβάσεις με την Ουκρανία από τα τέλη του 2023, ζητώντας από την ΕΕ να επαναφέρει ένα σύστημα βάσει του οποίου οι ουκρανικές εταιρείες λαμβάνουν άδειες για να λειτουργούν στο μπλοκ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών