Τα υψηλά ποσοστά δυστυχημάτων στον στρατό των ΗΠΑ, και ειδικότερα στην Πολεμική Αεροπορία, έχουν εγείρει αυξανόμενα ερωτήματα σχετικά με τις διαδικασίες συντήρησης των αεροσκαφών
Συναγερμός έχει σημάνει στο αμερικανικό Πεντάγωνο για τις απώλειες αεροσκαφών που μετρούν οι ΗΠΑ στην κορεατική χερσόνησο.
Πρόκειται για ένα γεγονός που καταδεικνύει σοβαρές παθογένειες στην πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ, κυρίως στον τομέα της συντήρησης αλλά και των κατασκευαστικών ατελειών σε αεροσκάφη, όπως το «γηρασμένο» F16 και το σύγχρονο F35.
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ στις 31 Ιανουαρίου 2024 επιβεβαίωσε ότι ένα μαχητικό αεροσκάφος F-16 Fighting Falcon 4ης γενιάς της 8ης Πτέρυγας Μάχης κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην πόλη Gunsan της δυτικής Νότιας Κορέας.
Ο ιστότοπος της αεροπορικής βάσης Kunsan, που φιλοξενεί το μεγαλύτερο μέρος του αμερικανικού στόλου μαχητικών στην Κορέα, συμπεριλαμβανομένων δύο μοιρών F-16, ανέφερε σχετικά με το περιστατικό: «Ένα F-16 Fighting Falcon της 8ης Πτέρυγας Μάχης αντιμετώπισε έκτακτη ανάγκη κατά την πτήση …
Ο πιλότος εκτινάχθηκε με ασφάλεια…
Έχει τις αισθήσεις του και μεταφέρθηκε σε ιατρική μονάδα για εξετάσεις.
Η 3η συντριβή σε 9 μήνες
Η συντριβή αυτή είναι το τελευταίο από τα πολλαπλά περιστατικά που σημειώνονται με F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στην Κορέα, με ένα από τα αεροσκάφη επίσης από την 8η Πτέρυγα Μάχης να έχει συντριβεί 51 ημέρες νωρίτερα στις 11 Δεκεμβρίου 2023 κοντά στο Gunsan, γράφει το Military Watch Magazine.
Προηγουμένως στις 6 Μαΐου ένα άλλο αμερικανικό F-16 συνετρίβη σε χωράφι κοντά στην αεροπορική βάση Osan.
Τα γεγονότα αυτά συμβαίνουν σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η Νότια Κορέα αναπτύσσει πολλαπλάσια F-16 από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ στη χώρα με 161 αεροσκάφη και δεν έχει υποστεί ούτε μία συντριβή.
Υψηλά ποσοστά δυστυχημάτων στην πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ
Από το 2020, τα υψηλά ποσοστά δυστυχημάτων στον στρατό των ΗΠΑ, και ειδικότερα στην Πολεμική Αεροπορία, έχουν εγείρει αυξανόμενα ερωτήματα σχετικά με τις διαδικασίες συντήρησης των αεροσκαφών.
Η τελευταία συντριβή σημειώθηκε 11 ημέρες αφότου το F-16 συμπλήρωσε 50 χρόνια από την πρώτη του πτήση στις 20 Ιανουαρίου 1974, μία κατηγορία μαχητικών που αναμενόταν να έχει αποσυρθεί από τα μέσα της δεκαετίας του 2020.
Οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη του μαχητικού πέμπτης γενιάς F-35, η μικρότερη παραγωγή έναντι της προγραμματισμένης και οι σοβαρές υπερβάσεις στις ανάγκες συντήρησης και του λειτουργικού κόστους, έχουν ως αποτέλεσμα να μην μπορούν πλέον να αποκτηθούν τα F-35 στον αριθμό που απαιτείται για αντικατάσταση των F -16.
Έτσι οι ΗΠΑ εξαναγκάζονται να χρησιμοποιούν παλαιότερα αεροσκάφη για περισσότερα χρόνια από το προβλεπόμενο.
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εξετάζει επί του παρόντος επιλογές για την ανάπτυξη ενός ελαφρού μαχητικού βασισμένου στο T-7 Trainer, το οποίο αν και λιγότερο ικανό από το F-16 θα παρέχει μια φθηνότερη επιλογή για την πλήρωση μονάδων μάχης και θα επιτρέψει την απόσυρση του γερασμένου αεροσκάφους της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.
Η Νότια Κορέα έχει κάνει παραγγελίες για 85 F-35, αλλά θα βασιστεί στα εγχώρια μαχητικά FA-50 και KF-21 για την αντικατάσταση των περισσότερων αεροσκαφών της.
Προβλήματα κινητήρα στα F16 και λογισμικού στα F35
Τα F-16 και F-35 θεωρούνται και τα δύο ελαφρά μαχητικά για τις αντίστοιχες γενιές τους και αναπτύχθηκαν με έναν κινητήρα για τη μείωση των αναγκών συντήρησης και του λειτουργικού κόστους.
Ωστόσο, η έλλειψη δεύτερου κινητήρα, όπως φαίνεται στα περισσότερα αμερικανικά μαχητικά, αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων σε σχέση με τις κατηγορίες μαχητικών με δύο κινητήρες όπως τα F-15 και F-18.
Παραμένει αβέβαιο εάν κάποια από τις τρεις συντριβές F-16 στην Κορέα τον περασμένο χρόνο σχετίζονταν με προβλήματα κινητήρα, ενώ τα προβλήματα λογισμικού των F-35 προκαλούν σημαντικά μεγαλύτερο κίνδυνο στους πιλότους από τους κινητήρες.
Προβλήματα κινητήρα έχουν και τα F -35
Επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του, αντιμετωπίζουν και τα F – 35.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα, γράφει ο εξειδικευμένος ιστότοπος Eurasian Times.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.
Μειωμένη η ζωή του κινητήρα
Ο αμερικανικός στρατός θεωρεί σημαντική μια αναβάθμιση, επειδή το «Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος και Θερμικής Διαχείρισης», που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, «δεν αποδίδει», οδηγώντας σε μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter είναι επιχειρησιακός από τον Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής του προγράμματος είπε ότι από τον Φεβρουάριο 2023, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 είναι 53,1%.
Αυτό δείχνει ότι τα εν λόγω αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν ορισμένες από τις βασικές αποστολές τους, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μάχης, εκπαίδευσης, δοκιμών και επίδειξης δύναμης.
Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου του 65%.
Σε γραπτή δήλωση, ο Schmidt ανέφερε ότι το ποσοστό των αεροσκαφών που μπορούν να εκτελέσουν τις αποστολές τους, ή το λεγόμενο ποσοστό ικανοτήτων πλήρους αποστολής, ήταν μικρότερο από 30%.
Οι συχνές βλάβες
Ο Schmidt τόνισε πως το τρέχον ποσοστό ετοιμότητας είναι απαράδεκτο και ότι πρωταρχικός του στόχος είναι να το μεγιστοποιήσει.
Πρόσθεσε ότι στοχεύει να αυξήσει τα ποσοστά ετοιμότητας τουλάχιστον κατά 10% εντός του 2024.
«Οι προκλήσεις ετοιμότητας παραμένουν, όπως υποδεικνύεται σε πολλαπλά ευρήματα του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης», σημείωσε.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη μίας παρατεταμένης κατάστασης.
Η δήλωση του Schmidt δεν διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για ένα γεγονός που καταδεικνύει σοβαρές παθογένειες στην πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ, κυρίως στον τομέα της συντήρησης αλλά και των κατασκευαστικών ατελειών σε αεροσκάφη, όπως το «γηρασμένο» F16 και το σύγχρονο F35.
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ στις 31 Ιανουαρίου 2024 επιβεβαίωσε ότι ένα μαχητικό αεροσκάφος F-16 Fighting Falcon 4ης γενιάς της 8ης Πτέρυγας Μάχης κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην πόλη Gunsan της δυτικής Νότιας Κορέας.
Ο ιστότοπος της αεροπορικής βάσης Kunsan, που φιλοξενεί το μεγαλύτερο μέρος του αμερικανικού στόλου μαχητικών στην Κορέα, συμπεριλαμβανομένων δύο μοιρών F-16, ανέφερε σχετικά με το περιστατικό: «Ένα F-16 Fighting Falcon της 8ης Πτέρυγας Μάχης αντιμετώπισε έκτακτη ανάγκη κατά την πτήση …
Ο πιλότος εκτινάχθηκε με ασφάλεια…
Έχει τις αισθήσεις του και μεταφέρθηκε σε ιατρική μονάδα για εξετάσεις.
Η 3η συντριβή σε 9 μήνες
Η συντριβή αυτή είναι το τελευταίο από τα πολλαπλά περιστατικά που σημειώνονται με F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στην Κορέα, με ένα από τα αεροσκάφη επίσης από την 8η Πτέρυγα Μάχης να έχει συντριβεί 51 ημέρες νωρίτερα στις 11 Δεκεμβρίου 2023 κοντά στο Gunsan, γράφει το Military Watch Magazine.
Προηγουμένως στις 6 Μαΐου ένα άλλο αμερικανικό F-16 συνετρίβη σε χωράφι κοντά στην αεροπορική βάση Osan.
Τα γεγονότα αυτά συμβαίνουν σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η Νότια Κορέα αναπτύσσει πολλαπλάσια F-16 από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ στη χώρα με 161 αεροσκάφη και δεν έχει υποστεί ούτε μία συντριβή.
Υψηλά ποσοστά δυστυχημάτων στην πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ
Από το 2020, τα υψηλά ποσοστά δυστυχημάτων στον στρατό των ΗΠΑ, και ειδικότερα στην Πολεμική Αεροπορία, έχουν εγείρει αυξανόμενα ερωτήματα σχετικά με τις διαδικασίες συντήρησης των αεροσκαφών.
Η τελευταία συντριβή σημειώθηκε 11 ημέρες αφότου το F-16 συμπλήρωσε 50 χρόνια από την πρώτη του πτήση στις 20 Ιανουαρίου 1974, μία κατηγορία μαχητικών που αναμενόταν να έχει αποσυρθεί από τα μέσα της δεκαετίας του 2020.
Οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη του μαχητικού πέμπτης γενιάς F-35, η μικρότερη παραγωγή έναντι της προγραμματισμένης και οι σοβαρές υπερβάσεις στις ανάγκες συντήρησης και του λειτουργικού κόστους, έχουν ως αποτέλεσμα να μην μπορούν πλέον να αποκτηθούν τα F-35 στον αριθμό που απαιτείται για αντικατάσταση των F -16.
Έτσι οι ΗΠΑ εξαναγκάζονται να χρησιμοποιούν παλαιότερα αεροσκάφη για περισσότερα χρόνια από το προβλεπόμενο.
Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εξετάζει επί του παρόντος επιλογές για την ανάπτυξη ενός ελαφρού μαχητικού βασισμένου στο T-7 Trainer, το οποίο αν και λιγότερο ικανό από το F-16 θα παρέχει μια φθηνότερη επιλογή για την πλήρωση μονάδων μάχης και θα επιτρέψει την απόσυρση του γερασμένου αεροσκάφους της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.
Η Νότια Κορέα έχει κάνει παραγγελίες για 85 F-35, αλλά θα βασιστεί στα εγχώρια μαχητικά FA-50 και KF-21 για την αντικατάσταση των περισσότερων αεροσκαφών της.
Προβλήματα κινητήρα στα F16 και λογισμικού στα F35
Τα F-16 και F-35 θεωρούνται και τα δύο ελαφρά μαχητικά για τις αντίστοιχες γενιές τους και αναπτύχθηκαν με έναν κινητήρα για τη μείωση των αναγκών συντήρησης και του λειτουργικού κόστους.
Ωστόσο, η έλλειψη δεύτερου κινητήρα, όπως φαίνεται στα περισσότερα αμερικανικά μαχητικά, αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων σε σχέση με τις κατηγορίες μαχητικών με δύο κινητήρες όπως τα F-15 και F-18.
Παραμένει αβέβαιο εάν κάποια από τις τρεις συντριβές F-16 στην Κορέα τον περασμένο χρόνο σχετίζονταν με προβλήματα κινητήρα, ενώ τα προβλήματα λογισμικού των F-35 προκαλούν σημαντικά μεγαλύτερο κίνδυνο στους πιλότους από τους κινητήρες.
Προβλήματα κινητήρα έχουν και τα F -35
Επιχειρησιακές δυσκολίες λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του, αντιμετωπίζουν και τα F – 35.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα, γράφει ο εξειδικευμένος ιστότοπος Eurasian Times.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 29 Μαρτίου.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.
Μειωμένη η ζωή του κινητήρα
Ο αμερικανικός στρατός θεωρεί σημαντική μια αναβάθμιση, επειδή το «Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος και Θερμικής Διαχείρισης», που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, «δεν αποδίδει», οδηγώντας σε μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter είναι επιχειρησιακός από τον Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής του προγράμματος είπε ότι από τον Φεβρουάριο 2023, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 είναι 53,1%.
Αυτό δείχνει ότι τα εν λόγω αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν ορισμένες από τις βασικές αποστολές τους, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων μάχης, εκπαίδευσης, δοκιμών και επίδειξης δύναμης.
Το ποσοστό αυτό υπολείπεται του στόχου του 65%.
Σε γραπτή δήλωση, ο Schmidt ανέφερε ότι το ποσοστό των αεροσκαφών που μπορούν να εκτελέσουν τις αποστολές τους, ή το λεγόμενο ποσοστό ικανοτήτων πλήρους αποστολής, ήταν μικρότερο από 30%.
Οι συχνές βλάβες
Ο Schmidt τόνισε πως το τρέχον ποσοστό ετοιμότητας είναι απαράδεκτο και ότι πρωταρχικός του στόχος είναι να το μεγιστοποιήσει.
Πρόσθεσε ότι στοχεύει να αυξήσει τα ποσοστά ετοιμότητας τουλάχιστον κατά 10% εντός του 2024.
«Οι προκλήσεις ετοιμότητας παραμένουν, όπως υποδεικνύεται σε πολλαπλά ευρήματα του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης», σημείωσε.
Είναι αβέβαιο εάν τα ποσοστά ετοιμότητας υποδηλώνουν βραχυπρόθεσμη διακύμανση ή έναρξη μίας παρατεταμένης κατάστασης.
Η δήλωση του Schmidt δεν διευκρινίζει την αιτία της μείωσης των ποσοστών ετοιμότητας.
Ωστόσο, στο παρελθόν, η έλλειψη ανταλλακτικών και οι συχνές θραύσεις εξαρτημάτων του κινητήρα πέρα από τις αρχικές προσδοκίες έχουν εντοπιστεί ως πιθανοί παράγοντες.
Εκτός από την έλλειψη ανταλλακτικών και τις συχνές βλάβες των εξαρτημάτων του κινητήρα άλλα ζητήματα που επηρεάζουν τα ποσοστά ετοιμότητας του στόλου F-35 περιλαμβάνουν παρατεταμένους χρόνους επισκευής και ανάγκη για ταχύτερες από τις αναμενόμενες επισκευές ή αντικαταστάσεις των μονάδων ισχύος κινητήρα Pratt & Whitney.
Τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα με τον κινητήρα F135 γίνονται όλο και πιο αισθητά.
Πριν από δύο χρόνια, μια σημαντική καθυστέρηση συντήρησης αποδόθηκε σε πολλά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της φθοράς των θερμοπροστατευτικών επικαλύψεων των πτερυγίων του στροβίλου των κινητήρων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών