σύμβολα :
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ΣΥΜ/ΧΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣ/ΩΝ
Τα προβλήματα ξεπεράστηκαν με την παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Με πάθος με πείσμα και στρατηγικό σχεδιασμό ο κατασκευαστικός Όμιλος του Γιώργου Περιστέρη κυριαρχεί στον κλάδο.
Με τη συμπλήρωση 15 ετών διαμορφώνεται όλα τα κομμάτια του «πάζλ» με την «ΤΕΡΝΑ» να έχει στο χαρτοφυλάκιο της, την Αττική οδό , την Εγνατία οδό, την Ιόνια οδό τον ΒΟΑΚ και το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι και τον Ε65 που είναι σε εξέλιξη και μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες ο οδικός άξονας θα συναντήσει την Εγνατία Οδό στο ύψος της επαρχιακής πόλης Γρεβενά.
Χθες από το βήμα των εγκαινίων ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Περιστέρης είπε ότι δεν είναι όλα αυτονόητα καθώς η σημερινή οδός Κεντρικής Ελλάδας (Κεντρική Οδός), είχε σχεδιαστεί ως ένας δρόμος συμπληρωματικός στο «πουθενά» που οδηγούν στο «πουθενά» καθώς ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του νοτίου τμήματος χωρίς την ύπαρξη του βορείου με αποτέλεσμα να σχεδιάζεται ένας δρόμος χωρίς στόχευση ενώ δεν αποκτούσε κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα οδικά δίκτυα.
Τα «αόρατα χέρια» που εμποδίζουν τα έργα
Έκανε λόγο για «αόρατα χέρια» που εμποδίζουν την σχεδίαση της «Κεντρικής Οδού» τα οποία προέρχεται σύμφωνα με πληροφορίες από τον κατασκευαστικό κλάδο που δεν ήθελε βασικός παίκτης του οδικού άξονα του Αιγαίου που συνδέουν τη Λαμία με τη Θεσσαλονίκη.
Τα προβλήματα ξεπεράστηκαν με την παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, είπε ο κ. Περιστέρης που κατανόησε την αξία του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα.
Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να ξεπεραστούν τα εμπόδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία θα χρηματοδοτούσε το έργο για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα των εγκαινίων.
Καθυστερεί να πληρώσει το Δημόσιο τα ολοκληρωμένα έργα
Στο περιθώριο της εκδήλωσης ο κ. Γιώργος Περιστέρης σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους ανέφερε ότι το Δημόσιο ο χρόνος αποπληρωμής ξεπερνά τον 1 χρόνο χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει τις οικονομικές επιπτώσεις στον Όμιλο.
Επίσης τόνισε ότι οι παραχωρήσεις της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού είναι θέμα των κρατικών υπηρεσιών να προχωρήσουν τις διαδικασίες οι οποίες όμως απαιτούν χρόνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ολοκλήρωση των διαδικασιών των παραχωρήσεων στη συνέχεια θα αξιολογηθούν από τη διοίκηση και τη διεύθυνση παραχωρήσεών έτσι ώστε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας.
Η Κεντρική Οδός (Ε-65) μειώνει τους χρόνους ταξιδιού.
Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία έχουμε 136 χλμ. σύγχρονου κι ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. στο 206,5 χλμ. (αρχή 65) έως και Α/Κ Καλαμπάκας, μέσω του οποίου το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα διαρκεί πλέον 2 ώρες και 35 λεπτά, ενώ το Αθήνα – Τρίκαλα, λιγότερο από 3 ώρες.
Επιπλέον, σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.
Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας - που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.
Παράλληλα, θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια, ενώ με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό, θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα πραγματοποιείται εντός 4,5 ωρών.
Υπενθυμίζεται, ότι ο αυτοκινητόδρομος Ε65, έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,397 δισ. ευρώ.
Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.
Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φτάνουν έως και την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.
Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Με τη συμπλήρωση 15 ετών διαμορφώνεται όλα τα κομμάτια του «πάζλ» με την «ΤΕΡΝΑ» να έχει στο χαρτοφυλάκιο της, την Αττική οδό , την Εγνατία οδό, την Ιόνια οδό τον ΒΟΑΚ και το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι και τον Ε65 που είναι σε εξέλιξη και μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες ο οδικός άξονας θα συναντήσει την Εγνατία Οδό στο ύψος της επαρχιακής πόλης Γρεβενά.
Χθες από το βήμα των εγκαινίων ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Περιστέρης είπε ότι δεν είναι όλα αυτονόητα καθώς η σημερινή οδός Κεντρικής Ελλάδας (Κεντρική Οδός), είχε σχεδιαστεί ως ένας δρόμος συμπληρωματικός στο «πουθενά» που οδηγούν στο «πουθενά» καθώς ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του νοτίου τμήματος χωρίς την ύπαρξη του βορείου με αποτέλεσμα να σχεδιάζεται ένας δρόμος χωρίς στόχευση ενώ δεν αποκτούσε κανένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα οδικά δίκτυα.
Τα «αόρατα χέρια» που εμποδίζουν τα έργα
Έκανε λόγο για «αόρατα χέρια» που εμποδίζουν την σχεδίαση της «Κεντρικής Οδού» τα οποία προέρχεται σύμφωνα με πληροφορίες από τον κατασκευαστικό κλάδο που δεν ήθελε βασικός παίκτης του οδικού άξονα του Αιγαίου που συνδέουν τη Λαμία με τη Θεσσαλονίκη.
Τα προβλήματα ξεπεράστηκαν με την παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, είπε ο κ. Περιστέρης που κατανόησε την αξία του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα.
Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να ξεπεραστούν τα εμπόδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία θα χρηματοδοτούσε το έργο για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα των εγκαινίων.
Καθυστερεί να πληρώσει το Δημόσιο τα ολοκληρωμένα έργα
Στο περιθώριο της εκδήλωσης ο κ. Γιώργος Περιστέρης σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους ανέφερε ότι το Δημόσιο ο χρόνος αποπληρωμής ξεπερνά τον 1 χρόνο χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει τις οικονομικές επιπτώσεις στον Όμιλο.
Επίσης τόνισε ότι οι παραχωρήσεις της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού είναι θέμα των κρατικών υπηρεσιών να προχωρήσουν τις διαδικασίες οι οποίες όμως απαιτούν χρόνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ολοκλήρωση των διαδικασιών των παραχωρήσεων στη συνέχεια θα αξιολογηθούν από τη διοίκηση και τη διεύθυνση παραχωρήσεών έτσι ώστε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας.
Η Κεντρική Οδός (Ε-65) μειώνει τους χρόνους ταξιδιού.
Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65, σε κυκλοφορία έχουμε 136 χλμ. σύγχρονου κι ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. στο 206,5 χλμ. (αρχή 65) έως και Α/Κ Καλαμπάκας, μέσω του οποίου το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα διαρκεί πλέον 2 ώρες και 35 λεπτά, ενώ το Αθήνα – Τρίκαλα, λιγότερο από 3 ώρες.
Επιπλέον, σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.
Με την ολοκλήρωσή του ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας - που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.
Παράλληλα, θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια, ενώ με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό, θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα πραγματοποιείται εντός 4,5 ωρών.
Υπενθυμίζεται, ότι ο αυτοκινητόδρομος Ε65, έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,397 δισ. ευρώ.
Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα.
Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φτάνουν έως και την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.
Για την κατασκευή τους λειτουργούν 2 κεντρικές και 2 υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών