«Θα είναι απίστευτα ακριβό για τον κόσμο να σταματήσει εντελώς να παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης»
Όπως σχολιάζουν σε άρθρο τους οι Financial Times, πρόκειται για μία ακόμη κίνηση εμπιστσύνης σε πετρέλαιο και βενζίνη από τη μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία του κόσμου, η οποία στο παρελθόν έχει προειδοποιήσει για το ανέφικτο της «πράσινης μετάβασης».
Η Saudi Aramco και άλλοι μέτοχοι της Horse, όπως η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely και η γαλλική Renault, υποστηρίζουν ότι καθώς η βιομηχανία σταματά να σχεδιάζει και να αναπτύσσει τους δικούς της κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα αρχίσει να τους αγοράζει από τρίτους.
«Θα είναι απίστευτα ακριβό για τον κόσμο να σταματήσει εντελώς να παράγει κινητήρες εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Yasser Mufti, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Saudi Aramco που είναι υπεύθυνος για τη συμφωνία. «Αν κοιτάξετε την προσιτή τους τιμή και πολλούς άλλους παράγοντες, πιστεύω ότι θα υπάρχουν για πολύ, πολύ καιρό ακόμα».
Ερωτηθείς αν πίστευε ότι θα υπήρχαν για πάντα κινητήρες εσωτερικής καύσης, απάντησε ναι.
Ο εταιρικός κολοσσός της Σαουδικής Αραβίας έχει δηλώσει προηγουμένως ότι πιστεύει ότι ακόμη και το 2050, περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να λειτουργούν με κάποιου είδους καύσιμο.
Το 2021, η κατάρρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης φαινόταν εξασφαλισμένη καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford, η General Motors και η Mercedes-Benz και κυβερνήσεις συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, δεσμεύτηκαν να τερματίσουν τις πωλήσεις νέων κινητήρων βενζίνης και ντίζελ μεταξύ 2035 και 2040. Όμως, με την επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και την αύξηση του εμπορικού προστατευτισμού, το μέλλον των ICE φαίνεται λιγότερο ζοφερό.
«Πιστεύουμε ότι μέχρι το 2035, το 2040 και ακόμη και μετά το 2040, θα εξακολουθούμε να βλέπουμε σημαντικό αριθμό οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Matias Giannini, διευθύνων σύμβουλος της Horse.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών