Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ο ρεαλισμός τινάζει στον αέρα τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση - Βήμα πίσω από τη Ford

Ο ρεαλισμός τινάζει στον αέρα τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση - Βήμα πίσω από τη Ford
Η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία θα εστιάσει σε χαμηλότερες τιμές
Αν και μέχρι πρότινος σκόπευε να γίνει μεγάλος παίκτης στην ηλεκτροκίνηση με ετήσια παραγωγή 2 εκατ. οχημάτων έως το 2026, η Ford βάζει φρένο στα σχέδιά της και αντικαθιστά την παραγωγή ηλεκτρικού σπορ SUV με υβριδική έκδοση.
Όπως αναφέρουν σε δημοσίευμα οι Financial Times, η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία θα εστιάσει σε χαμηλότερες τιμές και σε «κέρδη και απόδοση κεφαλαίου». Το συνολικό κόστος στην παραπάνω αλλαγή πολιτικής, εκτιμάται σε 1,9 δισ. δολάρια.
«Αυτά τα οχήματα πρέπει να είναι κερδοφόρα. Αν δεν είναι κερδοφόρα, με βάση το πού βρίσκεται ο πελάτης και η αγορά, λαμβάνονται δύσκολες αποφάσεις», δήλωσε σχετικά ο οικονομικός διευθυντής John Lawler.
Τα νέα υβριδικά SUV της Ford θα έχουν λιγότερες εκπομπές από τα οχήματα «καθαρού αερίου», ενώ θα παρέχουν μεγαλύτερη αυτονομία από τα αμιγώς ηλεκτρικά (ΕV).
Παράλληλα, η Ford γνωστοποίησε πως θα μειώσει το ποσοστό των ετήσιων κεφαλαιουχικών της δαπανών που προορίζονται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από 40% σε 30%.
Βέβαια, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ότι η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων «εξελίσσεται γρήγορα», καθώς οι Κινέζοι ανταγωνιστές επεκτείνουν το μερίδιο αγοράς τους χρησιμοποιώντας «προνομιακές δομές κόστους», όπως η κάθετη ολοκλήρωση, η μηχανική χαμηλού κόστους και η προηγμένη τεχνολογία μπαταριών πολλαπλής ενέργειας.
Υπενθυμίζεται πως πριν λίγες εβδομάδες, η Ford Motor γνωστοποίησε επίσης ότι θα επενδύσει 3 δισ. δολάρια για την κατασκευή του εξαιρετικά κερδοφόρου φορτηγού Super Duty F-Series pickup σε εργοστάσιο στο Οντάριο του Καναδά.

Αλλαγή τάσης

Ουκ ολίγοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναβιώνουν τα σχέδια ανάπτυξης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης εν μέσω μικρότερης της αναμενόμενης, ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, με τους αγοραστές να αποθαρρύνονται από τη ρυθμιστική αβεβαιότητα και τις επίμονα υψηλές τιμές, ανέφερε πρόσφατα η γαλλική εταιρεία - προμηθεύτρια εξαρτημάτων αυτοκινήτων, OPmobility.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, ο όγκος των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που παράγονται από Αμερικανούς, Γερμανούς και Γάλλους κατασκευαστές είναι σήμερα 40% έως 45% κάτω από τις αρχικές προσδοκίες, πράγμα που σημαίνει ότι η ικανότητα που είχε τεθεί σε εφαρμογή από τους πελάτες μας και από εμάς τους ίδιους απαιτεί συνεχή προσαρμογή.
«Υπάρχει επίσης ανανεωμένο ενδιαφέρον για τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της OPmobility, Laurent Favre. «Ορισμένοι από τους πελάτες μας, ιδίως στις ΗΠΑ, είχαν προγραμματίσει να στραφούν απευθείας από τα κλασικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά ρεύματα και τώρα εστιάζουν στην ανάπτυξη υβριδικών plug-in».
Επισημαίνεται πως μεταξύ των εταιρειών που έχουν βάλει «φρένο» στα αρχικά τους σχέδια για μαζικές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση είναι η Mercedes-Benz, η Volkswagen και η Stellantis.

Η συνετή μέση λύση των υβριδικών και οι «βασίλισσες» Tesla και BYD

Με κόστος μπαταρίας που φθάνει το 50% της συνολικής τιμής του αυτοκινήτου σε ορισμένες περιπτώσεις και ελάχιστες τιμές αγοράς από 40.000-50.000 ευρώ, η αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι δύσκολο να εδραιωθεί.
Αν οι κυβερνήσεις σταματήσουν, μάλιστα, τα προγράμματα επιδότήσεων, είναι απορίας άξιο πως η πλειοψηφία των πολιτών θα μπορέσει να αγοράσει ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, όσο και αν επιμένουν με νόμους - τελεσίγραφα ΕΕ και ΗΠΑ.
Αυτός είναι ο λόγος που:
Πρώτον, ελάχιστες εταιρείες μπορούν να καθιερωθούν ως ηγέτιδες στην κατηγορία, με τις Tesla και BYD να είναι έτη φωτός μπροστά από τις παραδοσιακές μάρκες αυτοκινήτων.
Δεύτερον, τα υβριδικά αποτελούν την καλύτερη λύση γκα το καταναλωτικό κοινό, καθώς προσφέρουν φθηνότερο κόστος μετακίνησης σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που έχουν αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης, ταυτόχρονα με μικρότερο κόστος συντήρησης σε σύγκριση με τα ηλεκτροκίνητα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης