Όσον αφορά το ζήτημα των αφύλακτων διαβάσεων και των δένδρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, ο κ. Σταϊκούρας έκανε λόγο για «τεράστιο πρόβλημα»
Την εκτίμηση ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2024, αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή, το νομοσχέδιο για τη σύσταση του νέου ενιαίου δημόσιου φορέα σιδηροδρόμων, εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, τις 18 παρεμβάσεις για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα στη χώρα.
Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας προανήγγειλε τη δημιουργία της νέας σιδηροδρομικής εταιρείας, καθώς και το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και επενδύσεων του ελληνικού σιδηροδρόμου, τονίζοντας ότι σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, που ενσωματώνει ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, και ΓΕΟΣΕ και το τμήμα του τροχαίου υλικού. Η νέα εταιρεία αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του διαχειριστή, της σιδηροδρομικής υποδομής, όπως περιγράφονται στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, ενώ καθίσταται μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων, που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο αρμόδιος υπουργός, ενημέρωσε ότι το πρώτο ορόσημο για το 2024, που αφορά την προετοιμασία του σχεδίου υλοποίησης της μεταρρύθμισης, έχει ήδη υποβληθεί ενώ επίκειται η οριστικοποίηση του σχεδίου των νομοθετικών ρυθμίσεων που απαιτούνται για την δημιουργία του νέου ενιαίου φορέα διαχείρισης, της σιδηροδρομικής υποδομής και του τροχαίου υλικού. Η ψήφιση του νομοσχεδίου από το Κοινοβούλιο αναμένεται εντός του τέταρτου τριμήνου του 2024 και όπως διαβεβαίωσε ο κ. Σταϊκούρας μέχρι την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η νέα εταιρεία θα είναι πλήρως λειτουργική.
Οι αφύλακτες διαβάσεις
Όσον αφορά το ζήτημα των αφύλακτων διαβάσεων και των δένδρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός το χαρακτήρισε «τεράστιο πρόβλημα» και ενημέρωσε ότι εξασφαλίστηκε η αναγκαία χρηματοδότηση για να γίνει, για πρώτη φορά, η αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) παλαιάς τεχνολογίας, συνολικού κόστους 25 εκατ. ευρώ. Επίσης προσέθσε ότι τα σχετικά τεύχη και οι τεχνικές προδιαγραφές ολοκληρώνονται τις επόμενες εβδομάδες, προκειμένου να δημοσιευτεί ο διαγωνισμός.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της βλάστησης και των δένδρων σημείωσε ότι εξασφαλίστηκαν οι αναγκαίοι πόροι και ότι ήδη υπογράφεται, τις επόμενες εβδομάδες, η πρώτη από τις δύο συμβάσεις, ενώ η δεύτερη θα υπογραφεί τον επόμενο μήνα. Υπογράμμισε ακόμη ότι το συνολικό κόστος των δύο συμβάσεων ανέρχεται στο ύψος των 5,8 εκατ. ευρώ για διάρκεια δύο ετών.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας προανήγγειλε τη δημιουργία της νέας σιδηροδρομικής εταιρείας, καθώς και το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και επενδύσεων του ελληνικού σιδηροδρόμου, τονίζοντας ότι σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, που ενσωματώνει ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, και ΓΕΟΣΕ και το τμήμα του τροχαίου υλικού. Η νέα εταιρεία αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του διαχειριστή, της σιδηροδρομικής υποδομής, όπως περιγράφονται στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, ενώ καθίσταται μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων, που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο αρμόδιος υπουργός, ενημέρωσε ότι το πρώτο ορόσημο για το 2024, που αφορά την προετοιμασία του σχεδίου υλοποίησης της μεταρρύθμισης, έχει ήδη υποβληθεί ενώ επίκειται η οριστικοποίηση του σχεδίου των νομοθετικών ρυθμίσεων που απαιτούνται για την δημιουργία του νέου ενιαίου φορέα διαχείρισης, της σιδηροδρομικής υποδομής και του τροχαίου υλικού. Η ψήφιση του νομοσχεδίου από το Κοινοβούλιο αναμένεται εντός του τέταρτου τριμήνου του 2024 και όπως διαβεβαίωσε ο κ. Σταϊκούρας μέχρι την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η νέα εταιρεία θα είναι πλήρως λειτουργική.
Οι αφύλακτες διαβάσεις
Όσον αφορά το ζήτημα των αφύλακτων διαβάσεων και των δένδρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός το χαρακτήρισε «τεράστιο πρόβλημα» και ενημέρωσε ότι εξασφαλίστηκε η αναγκαία χρηματοδότηση για να γίνει, για πρώτη φορά, η αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) παλαιάς τεχνολογίας, συνολικού κόστους 25 εκατ. ευρώ. Επίσης προσέθσε ότι τα σχετικά τεύχη και οι τεχνικές προδιαγραφές ολοκληρώνονται τις επόμενες εβδομάδες, προκειμένου να δημοσιευτεί ο διαγωνισμός.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της βλάστησης και των δένδρων σημείωσε ότι εξασφαλίστηκαν οι αναγκαίοι πόροι και ότι ήδη υπογράφεται, τις επόμενες εβδομάδες, η πρώτη από τις δύο συμβάσεις, ενώ η δεύτερη θα υπογραφεί τον επόμενο μήνα. Υπογράμμισε ακόμη ότι το συνολικό κόστος των δύο συμβάσεων ανέρχεται στο ύψος των 5,8 εκατ. ευρώ για διάρκεια δύο ετών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών