Οι «στεγνοί» αριθμοί λένε ότι και η αλυσίδα ΑΒ κινείται με περιθώρια κέρδους επιβίωσης τα οποία στερούν τη δυνατότητα ελιγμών και καλύτερων τιμών
Η ΑΒ Βασιλόπουλος με περπατησιά τη σταθερότητα σχεδιάζει την επόμενη τριετία ανάπτυξης έχοντας στη «φαρέτρα» του εκτός από μίνι εξαγορές καταστημάτων την επέκταση μέσω του δικτύου μέσω franchise και τις δωροεπιταγές για να εισέλθει σε τροχιά ανόδου.
Ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκος Λαβίδας σε εκδήλωση παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2023 έφερε στο προσκήνιο το δυσβάστακτο κόστος που συνεχίζει να προκαλεί το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για την αλυσίδα το οποίο αποτιμήθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το περιθώριο μεικτού κέρδους υποχώρησε οριακά στο 25,9% από 26% που ήταν το 2022.
Το 2021 πριν την άνοδο των τιμών το περιθώριο κέρδους ήταν στο 27,3%, το 2020 στο 27,6% , το 2019 στο 21,1% το 2018 στο 25,8% και το 2017 στο 25,3%.
Η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα θα φέρει πιο χαμηλές τιμές
Οι «στεγνοί» αριθμοί λένε ότι και η αλυσίδα ΑΒ κινείται με περιθώρια κέρδους επιβίωσης τα οποία στερούν τη δυνατότητα ελιγμών και καλύτερων τιμών στην αγορά.
Στο περιθώριο της συνάντησης στελέχη της αλυσίδας θεωρούν ότι οι προσδοκίες για μείωση των τιμών θα προέλθουν μόνο από τη μείωση του ΦΠΑ πουν αρνείται πεισματικά το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Ο κ. Νίκος Λαβίδας αναφερόμενος στην πορεία των τιμών σε σχέση με τον ανταγωνισμό προέβαλε τα προγράμματα των δωροεπιταγών των 6 ευρώ επισημαίνοντας ως παράδειγμα ότι με την αγορά προϊόντων στην κατηγορία των απορρυπαντικών αξίας 20 ευρώ θα λάβει στο ταμείο δύο επιταγές των 6 ευρώ συνολικής αξίας 12 ευρώ για να αγοράσει ότι επιθυμεί από την αλυσίδα.
Το κόστος των δωροεπιταγών μόνο για το 2023 ανήλθε στα 25 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την διοίκηση έχει απήχηση στους καταναλωτές το μέτρο διότι οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα με έκπτωση 40% σε σχέση με τις άλλες αλυσίδες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα έχει ανεβάσει τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό 18% αλλά η κατηγορία έχει σημαντικά χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Ο κύκλος εργασιών παραμένει σταθερός τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αποτελεί πρόκληση για την αλυσίδα τα επόμενα χρόνια.
Ειδικότερα, το 2017 είχε τζίρο 2,1 δισ. ευρώ, το 2018 ανήλθε στα 1,98 δισ. ευρώ, το 2020 εν μέσω Covid είχε τζίρο 2,02 δισ. ευρώ, το 2022 είχε τζίρο 1,98 δισ. ευρώ, ενώ το 2023 έκλεισε στα 1,97 δισ. ευρώ.
Το 2023 είχε 585 καταστήματα στο δίκτυο της, ενώ δημιούργησε 5 νέα εταιρικά και 30 franchise, ενώ οι επενδύσεις ανήλθαν στα 56,5 εκατ. ευρώ.
Τα 316 από αυτά είναι εταιρικά και τα υπόλοιπα franchise, ενώ διατηρεί 14 καταστήματα χονδρικής ENA Cash & Carry.
Από τις επενδύσεις αυτές το 29,8% δαπανήθηκε σε νέα καταστήματα, το 7,9% σε αποθήκες-διανομή, το 8,9% σε υποδομές, σε τεχνολογία διατέθηκε το 2,6% και το 32,8% σε δίκτυο καταστημάτων, το 10,7% σε πράσινη ανάπτυξη και το 7,8% σε ανακαινίσεις.
Τέλος να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αναλύσει την αγορά των καταστημάτων μαναβικής τα οποία εκτιμάται ότι πραγματοποιούν ετήσιο τζίρο στα επίπεδα των 3 δισ ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκος Λαβίδας σε εκδήλωση παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2023 έφερε στο προσκήνιο το δυσβάστακτο κόστος που συνεχίζει να προκαλεί το πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για την αλυσίδα το οποίο αποτιμήθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το περιθώριο μεικτού κέρδους υποχώρησε οριακά στο 25,9% από 26% που ήταν το 2022.
Το 2021 πριν την άνοδο των τιμών το περιθώριο κέρδους ήταν στο 27,3%, το 2020 στο 27,6% , το 2019 στο 21,1% το 2018 στο 25,8% και το 2017 στο 25,3%.
Η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα θα φέρει πιο χαμηλές τιμές
Οι «στεγνοί» αριθμοί λένε ότι και η αλυσίδα ΑΒ κινείται με περιθώρια κέρδους επιβίωσης τα οποία στερούν τη δυνατότητα ελιγμών και καλύτερων τιμών στην αγορά.
Στο περιθώριο της συνάντησης στελέχη της αλυσίδας θεωρούν ότι οι προσδοκίες για μείωση των τιμών θα προέλθουν μόνο από τη μείωση του ΦΠΑ πουν αρνείται πεισματικά το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Ο κ. Νίκος Λαβίδας αναφερόμενος στην πορεία των τιμών σε σχέση με τον ανταγωνισμό προέβαλε τα προγράμματα των δωροεπιταγών των 6 ευρώ επισημαίνοντας ως παράδειγμα ότι με την αγορά προϊόντων στην κατηγορία των απορρυπαντικών αξίας 20 ευρώ θα λάβει στο ταμείο δύο επιταγές των 6 ευρώ συνολικής αξίας 12 ευρώ για να αγοράσει ότι επιθυμεί από την αλυσίδα.
Το κόστος των δωροεπιταγών μόνο για το 2023 ανήλθε στα 25 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την διοίκηση έχει απήχηση στους καταναλωτές το μέτρο διότι οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα με έκπτωση 40% σε σχέση με τις άλλες αλυσίδες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αλυσίδα έχει ανεβάσει τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό 18% αλλά η κατηγορία έχει σημαντικά χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Ο κύκλος εργασιών παραμένει σταθερός τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αποτελεί πρόκληση για την αλυσίδα τα επόμενα χρόνια.
Ειδικότερα, το 2017 είχε τζίρο 2,1 δισ. ευρώ, το 2018 ανήλθε στα 1,98 δισ. ευρώ, το 2020 εν μέσω Covid είχε τζίρο 2,02 δισ. ευρώ, το 2022 είχε τζίρο 1,98 δισ. ευρώ, ενώ το 2023 έκλεισε στα 1,97 δισ. ευρώ.
Το 2023 είχε 585 καταστήματα στο δίκτυο της, ενώ δημιούργησε 5 νέα εταιρικά και 30 franchise, ενώ οι επενδύσεις ανήλθαν στα 56,5 εκατ. ευρώ.
Τα 316 από αυτά είναι εταιρικά και τα υπόλοιπα franchise, ενώ διατηρεί 14 καταστήματα χονδρικής ENA Cash & Carry.
Από τις επενδύσεις αυτές το 29,8% δαπανήθηκε σε νέα καταστήματα, το 7,9% σε αποθήκες-διανομή, το 8,9% σε υποδομές, σε τεχνολογία διατέθηκε το 2,6% και το 32,8% σε δίκτυο καταστημάτων, το 10,7% σε πράσινη ανάπτυξη και το 7,8% σε ανακαινίσεις.
Τέλος να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αναλύσει την αγορά των καταστημάτων μαναβικής τα οποία εκτιμάται ότι πραγματοποιούν ετήσιο τζίρο στα επίπεδα των 3 δισ ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών