Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Αρχίζει την κάλυψη της ΓΕΚ Τέρνα η Eurobank - Στα 23,4 ευρώ η τιμή στόχος, περιθώριο ανόδου +36,5%

Αρχίζει την κάλυψη της ΓΕΚ Τέρνα η Eurobank -  Στα 23,4 ευρώ η τιμή στόχος, περιθώριο ανόδου +36,5%
Σύμφωνα με τη Eurobank, η ΓΕΚ Τέρνα είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος στην Ελλάδα
Την κάλυψη της μετοχής της ΓΕΚ Τέρνα ξεκίνησε η Eurobank Equities, δίνοντας σύσταση αγορά και θέτοντας ως τιμή στόχο τα 23,4 ευρώ ή +36,5% σε σύγκριση με το κλείσιμο την Τρίτη 5 Νοεμβρίου στα 17,14 ευρώ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη Eurobank, η ΓΕΚ Τέρνα είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος στην Ελλάδα, ηγέτιδα δύναμη στις παραχωρήσεις και τις κατασκευές.
Μετά από στρατηγική αναπροσαρμογή με την πώληση του κλάδου των ΑΠΕ, είναι κυρίαρχη στην αγορά…
Έχει εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεών της, αξιοποιώντας την άνοδο της τοπικής υποδομής και τη δυνατότητα για νέες εξαγορές έργων ως αποτέλεσμα από την πώληση των ΑΠΕ.
Σε αυτό το πλαίσιο, με το βλέμμα στο μέλλον, σύμφωνα με τη Eurobank, η πρόσφατη απόκτηση δύο σημαντικών παραχωρήσεων αναδιαμορφώνει το μείγμα κερδοφορίας, οδηγώντας σε αύξηση EBITDA άνω του 50% έως το 2026 (σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2024) στα 693 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα ενισχύει τις ελεύθερες ταμειακές ροές της.

Αυτοκινητόδρομοι

Η ΓΕΚ Τέρνα έχει συμμετοχή σε 5 από τις 7 παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην ηπειρωτική Ελλάδα (μία εκκρεμεί), με μέση εναπομένουσα διάρκεια άνω των 20 ετών και χωρίς λήξεις πριν το 2037.
Όλες οι παραχωρήσεις είναι λειτουργικές - μόνο μία να απαιτεί περίοδο κατασκευής 5 ετών.
Πρόσφατα, η εξασφάλισε επίσης την παραχώρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (λειτουργική μετά το 2030).
Εκτός από τους αυτοκινητόδρομους, λειτουργεί δύο μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων και διάφορες μικρότερες παραχωρήσεις, ενώ κατέχει και μειοψηφικές συμμετοχές στο υπό ανάπτυξη αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης (32,5%) και στο τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό (49%).
Με την ένταξη των δύο εμβληματικών παραχωρήσεων, η Eurobank ότι το EBITDA του κλάδου θα φτάσει τα €473 εκατ. έως το 2026 (CAGR τριετίας: 42%).
Η αναπτυσσόμενη τοπική οικονομία και η επείγουσα ανάγκη για εκσυγχρονισμό των υποδομών έχουν ευνοήσει την ανάπτυξη στον τομέα των κατασκευών τα τελευταία χρόνια, εκτοξεύοντας το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ Τέρνα στα 5 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του ’24 έναντι 2,2 δισ. ευρώ το 2021.
Αξιοποιώντας την ηγετική θέση της στην αγορά και το καθετοποιημένο της μοντέλο που επιτρέπει υψηλότερες αποδόσεις σε επίπεδο Ομίλου, η ΓΕΚ Τέρνα στοχεύει να επωφεληθεί από τα 8-10 δισ. ευρώ σε έργα που θα δημοπρατηθούν τους επόμενους 18 μήνες, προσβλέποντας στην ενίσχυση του μεριδίου των ιδίων έργων στο ανεκτέλεστο πέραν του σημερινού 65%.
Ως εκ τούτου, εκτιμάται ως τα έσοδα του τομέα θα ανέλθουν στα 1,37/1,43 δισ. ευρώ γεια τα οικονομικά έτη 2024/25, που θα αποφέρουν EBITDA 114/118 εκατ. ευρώ

Ενέργεια

Σε ό,τι αφορά τον κλάδο της Ενέργειας, η ΓΕΚ Τέρνα, σύμφωνα με τη Eurobank, βρίσκεται επίσης σε κομβικό σημείο, με το μερίδιό της στην προμήθεια να φτάνει το 11% (από 7% το 2022), ενώ η παραγωγή αναμένεται να αυξηθεί κατά 75% το 2025, μετά τη λειτουργία ενεργειακής μονάδας 877 MW (50/50 κοινοπραξία με Motor Oil).
Με αυξημένους όγκους σε παραγωγή και προμήθεια, η εταιρεία θα ενισχύσει τη θέση της και θα εδραιωθεί ως ο 3ος μεγαλύτερος τοπικός παίκτης.
Σε αυτό το πλαίσιο τα κέρδη EBITDA για τα οικονομικά έτη 2024-26e θα κυμανθούν σταθερά μεταξύ 100-120 εκατ. ευρώ.

Κάλυψη

Όπως επισημαίνει η Eurobank, η σημαντική αναπροσαρμογή στις παραχωρήσεις θα οδηγήσει σε εντυπωσιακή αύξηση κατά 38% στα EBITDA του ομίλου το 2025 (μετά από +9% το 2024, προσαρμοσμένο στην πώληση της Τέρνα Ενεργειακής) και 11% το 2026, με CAGR περίπου 17%.
Η τιμή-στόχος (βάσει της μεθόδου αποτίμησης SOTP) των 23,4 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης έκπτωσης 25%, υποδηλώνει περιθώριο ανόδου άνω του 35% που δικαιολογεί τη σύσταση «Αγορά» και τοποθετεί την ΓΕΚ Τέρνα με όρους EV/EBITDA στο περίπου 8,7x για το 2026, δηλαδή σε premium σε σχέση με τη σημερινή αποτίμηση, «κάτι που θεωρούμε ότι αξίζει λόγω της ανάπτυξης και των ελεύθερων ταμειακών ροών που θα την βοηθήσουν να αναπροσαρμοστεί σε επίπεδο το οποίο έχουν άλλες υποδομές (π.χ. αεροδρόμια στο 9-10x EV/EBITDA, παραχωρήσεις σε διψήφια νούμερα)» καταλήγει η Eurobank.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης