Το εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα, την καρδιά της "κοιλάδας του αυτοκινήτου" της Ιταλίας, είχε τις χειρότερες επιδόσεις με πτώση 79%
Η παραγωγή οχημάτων από την αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis στην Ιταλία υποχώρησε κατά 37% το 2024, δεχόμενη πλήγμα κυρίως από την κατακόρυφη πτώση στην κατασκευή αυτοκινήτων, όπως έδειξαν στοιχεία των συνδικάτων την Παρασκευή.
Για την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στην Ιταλία, ο όμιλος έχει βασιστεί σε μεγάλο βαθμό σε προγράμματα προσωρινών απολύσεων που χρηματοδοτούνται από το κράτος.
Η Stellantis τον Δεκέμβριο παρουσίασε ένα σχέδιο για την ενίσχυση της παραγωγής, αλλά αύξηση αναμένεται μόνο από το 2026 χάρη στο λανσάρισμα νέων μοντέλων.
Το συνδικάτο FIM-CISL δήλωσε ότι η Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA-Peugeot, κατασκεύασε πέρυσι 475.090 οχήματα στην Ιταλία, από 751.384 το 2023.
Συγκεκριμένα, η παραγωγή αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 46% στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1956, ενώ η παραγωγή νέων επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε κατά 17%.
Όπως και οι Ευρωπαίοι ομόλογοι της, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο παλεύει με την αδύναμη ζήτηση, ιδίως για τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, τη ρυθμιστική αβεβαιότητα και τον σκληρό κινεζικό ανταγωνισμό.
Η FIM-CISL δήλωσε ότι θα συμμετάσχει σε διαμαρτυρία που έχει προγραμματίσει στις Βρυξέλλες η εργατική οργάνωση IndustriALL Europe στις 5Φεβρουαρίου, δύο εβδομάδες πριν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάσει την "καθαρή βιομηχανική συμφωνία".
Ο επικεφαλής του συνδικάτου Ferdinando Uliano δήλωσε ότι είναι σημαντικό να επανεξεταστούν οι στόχοι της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων που πρόκειται να ξεκινήσουν από το 2025.
"Πρόκειται για μια μάχη για την Ευρώπη", δήλωσε ο Uliano, μιλώντας για την κρίση που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. "
Οι μεμονωμένες χώρες μπορούν μόνο να χάσουν."
Μεγάλη ανησυχία για τη Maserati
Η Stellantis διαθέτει πέντε εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ιταλία καθώς και μια εγκατάσταση για εμπορικά οχήματα.
Η παραγωγή στο εργοστάσιο Mirafiori του ομίλου στο Τορίνο μειώθηκε κατά 70% πέρυσι.
Μόνο το εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα, την καρδιά της "κοιλάδας του αυτοκινήτου" της Ιταλίας, είχε τις χειρότερες επιδόσεις με πτώση 79%.
Για την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στην Ιταλία, ο όμιλος έχει βασιστεί σε μεγάλο βαθμό σε προγράμματα προσωρινών απολύσεων που χρηματοδοτούνται από το κράτος.
Η Stellantis τον Δεκέμβριο παρουσίασε ένα σχέδιο για την ενίσχυση της παραγωγής, αλλά αύξηση αναμένεται μόνο από το 2026 χάρη στο λανσάρισμα νέων μοντέλων.
Το συνδικάτο FIM-CISL δήλωσε ότι η Stellantis, η οποία δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της γαλλικής PSA-Peugeot, κατασκεύασε πέρυσι 475.090 οχήματα στην Ιταλία, από 751.384 το 2023.
Συγκεκριμένα, η παραγωγή αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 46% στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1956, ενώ η παραγωγή νέων επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκε κατά 17%.
Όπως και οι Ευρωπαίοι ομόλογοι της, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο παλεύει με την αδύναμη ζήτηση, ιδίως για τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, τη ρυθμιστική αβεβαιότητα και τον σκληρό κινεζικό ανταγωνισμό.
Η FIM-CISL δήλωσε ότι θα συμμετάσχει σε διαμαρτυρία που έχει προγραμματίσει στις Βρυξέλλες η εργατική οργάνωση IndustriALL Europe στις 5Φεβρουαρίου, δύο εβδομάδες πριν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάσει την "καθαρή βιομηχανική συμφωνία".
Ο επικεφαλής του συνδικάτου Ferdinando Uliano δήλωσε ότι είναι σημαντικό να επανεξεταστούν οι στόχοι της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων που πρόκειται να ξεκινήσουν από το 2025.
"Πρόκειται για μια μάχη για την Ευρώπη", δήλωσε ο Uliano, μιλώντας για την κρίση που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. "
Οι μεμονωμένες χώρες μπορούν μόνο να χάσουν."
Μεγάλη ανησυχία για τη Maserati
Η Stellantis διαθέτει πέντε εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ιταλία καθώς και μια εγκατάσταση για εμπορικά οχήματα.
Η παραγωγή στο εργοστάσιο Mirafiori του ομίλου στο Τορίνο μειώθηκε κατά 70% πέρυσι.
Μόνο το εργοστάσιο της Maserati στη Μόντενα, την καρδιά της "κοιλάδας του αυτοκινήτου" της Ιταλίας, είχε τις χειρότερες επιδόσεις με πτώση 79%.
"Ανησυχούμε πολύ για τη Maserati", δήλωσε ο Uliano.
"Περιμένουμε γρήγορα ένα σαφές και λεπτομερές σχέδιο για τη Maserati."
Η Stellantis δεσμεύτηκε τον Δεκέμβριο να επενδύσει 2 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ιταλία το 2025 για την παραγωγή νέων μοντέλων σε ορισμένα από τα εργοστάσιά της στη χώρα.
"Περιμένουμε γρήγορα ένα σαφές και λεπτομερές σχέδιο για τη Maserati."
Η Stellantis δεσμεύτηκε τον Δεκέμβριο να επενδύσει 2 δισεκατομμύρια ευρώ στην Ιταλία το 2025 για την παραγωγή νέων μοντέλων σε ορισμένα από τα εργοστάσιά της στη χώρα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών