Τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ —ιδίως το Λιμάνι του Λος Άντζελες—προετοιμάζονται για απότομη πτώση στις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες…
Σοβαρό πλήγμα έχει δεχθεί η εξαγωγική βιομηχανική βάση της Κίνας λόγω των αμερικανικών δασμών, με τα σοκ να στέλνουν κύματα κραδασμών πέρα από τον Ειρηνικό.
Τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ —ιδίως το Λιμάνι του Λος Άντζελες—προετοιμάζονται για απότομη πτώση στις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες.
Την Παρασκευή 25/4, νέα δεδομένα από το Port Optimizer, το σύστημα παρακολούθησης για εταιρείες διαχείρισης πλοίων, έδειξαν ότι οι προγραμματισμένες εισαγωγές στο Λιμάνι του Λος Άντζελες πρόκειται να μειωθούν σημαντικά από την Κυριακή.

Ας δούμε τι έχει συμβεί αυτόν τον μήνα: Επίσης την Παρασκευή, ο Jack McFerran της Goldman Sachs παρείχε στους πελάτες του το «China Export Tracker» που επιμελείται η Trina Chen, επικεφαλής έρευνας για την Κίνα και τις ασιατικές εμπορικές αγορές στην Goldman.
«Δημιούργησε έναν δείκτη βασισμένο σε 46 εταιρείες, τα προϊόντα των οποίων αντιπροσωπεύουν το 70% της αξίας των κινεζικών εξαγωγών, ώστε να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα και το μέγεθος των αλλαγών», ανέφερε ο McFerran.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα στοιχεία αυτά προσφέρουν έγκαιρη εικόνα για τις εμπορικές διαταραχές:
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν σοβαρό χτύπημα στις κινεζικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ. Παρότι τα επιμέρους στοιχεία είναι δύσκολο να προσδιοριστούν, οι αναφορές δείχνουν ότι το 41% των εταιρειών έχει δεχτεί πλήγμα άνω του 50% στις εξαγωγές του (παραγόμενα στην Κίνα).
Τα προϊόντα που πλήττονται περισσότερο είναι οι λευκές συσκευές, τα ηλεκτρικά είδη, οι μπαταρίες και επιλεγμένες πρώτες ύλες.
Αντίθετα, μικρότερο αντίκτυπο έχουν δει οι κλάδοι της υγειονομικής περίθαλψης, του gaming software και της βιομηχανικής τεχνολογίας (εν μέρει λόγω εξαιρέσεων δασμών ή τιμολόγησης FOB).
Οι συζητήσεις για τιμολόγηση έχουν ξεκινήσει, αλλά επικρατεί ασάφεια.
Κάποιες εταιρείες δηλώνουν ότι δεν έχουν το περιθώριο κέρδους για να απορροφήσουν το κόστος των δασμών.
Ο ρυθμός των αλλαγών είναι τόσο γρήγορος που οι περισσότεροι παραγωγοί δεν έχουν προλάβει να αντιδράσουν αποτελεσματικά.
Ωστόσο, το 60% των ερωτηθέντων έχει ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις τιμών με τελικούς χρήστες/εισαγωγείς στις ΗΠΑ, χωρίς κανείς να αναμένει βελτίωση της εικόνας στο άμεσο μέλλον.
Η παραγωγή εκτός Κίνας (ιδίως στη Νοτιοανατολική Ασία) ενδέχεται να προσφέρει προσωρινή ανάσα.
Οι παραγωγοί αναφέρουν ότι εναλλακτικές αλυσίδες εφοδιασμού —με επικρατέστερες τη Νοτιοανατολική Ασία, το Μεξικό και την Ινδία— θα μπορούσαν να καλύψουν το κενό. Βραχυπρόθεσμα, η δραστηριότητα στη Νοτιοανατολική Ασία αυξάνεται κατακόρυφα λόγω του 90ήμερου «παγώματος» των δασμών — εκτιμάται ότι το 20% των κινεζικών παραγωγών χρησιμοποιεί πλέον εγκαταστάσεις σε χώρες με χαμηλότερους δασμούς.
Πολλές εταιρείες επισημαίνουν ότι, προς το παρόν, στηρίζονται στα αποθέματά τους στις ΗΠΑ. Όσες προετοιμάστηκαν εγκαίρως, φαίνεται να έχουν απόθεμα για 3 έως 6 μήνες σε αμερικανικό έδαφος, σχεδιάζοντας αυξήσεις τιμών μόλις εξαντληθούν τα φθηνά αυτά αποθέματα.
Τα προθεσμιακά στοιχεία για τις θαλάσσιες μεταφορές δείχνουν πτώση άνω του 27% έως το 3ο τρίμηνο του 2025.
Οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα στις ΗΠΑ ανήλθαν σε 0,76 εκατ. TEU τον Μάρτιο, ενώ οι εκτιμήσεις για τις μηνιαίες εισαγωγές δείχνουν αύξηση +10% σε ετήσια βάση για το 1ο τρίμηνο του 2025, αλλά πτώση -15% για το 2ο τρίμηνο και -27% για το 3ο τρίμηνο.
Δείκτης της Trina Chen
Ακολουθεί ανάλυση των βασικών προϊόντων που παρακολουθεί ο δείκτης της Trina Chen…

Το σοκ του εμπορικού πολέμου ετοιμάζεται να χτυπήσει τις ακτές της Δυτικής Αμερικής, με το πρώτο κύμα επιπτώσεων να αναμένεται στο Λιμάνι του Λος Άντζελες.
Την ίδια ώρα, τα αμερικανικά φιλοδημοκρατικά μέσα ενημέρωσης όπως ABC, NBC, CBS, NPR, κ.ά., σιωπούν μπροστά στο διαφαινόμενο οικονομικό χάος που συντρίβει τους Κινέζους εξαγωγείς — καθώς οι Δημοκρατικοί κρατούν χαμηλό προφίλ, ελπίζοντας σιωπηρά να φορτώσουν μια ενδεχόμενη «Μεγάλη Ύφεση» στον Trump.
www.bankingnews.gr
Τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ —ιδίως το Λιμάνι του Λος Άντζελες—προετοιμάζονται για απότομη πτώση στις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες.
Την Παρασκευή 25/4, νέα δεδομένα από το Port Optimizer, το σύστημα παρακολούθησης για εταιρείες διαχείρισης πλοίων, έδειξαν ότι οι προγραμματισμένες εισαγωγές στο Λιμάνι του Λος Άντζελες πρόκειται να μειωθούν σημαντικά από την Κυριακή.

Ας δούμε τι έχει συμβεί αυτόν τον μήνα: Επίσης την Παρασκευή, ο Jack McFerran της Goldman Sachs παρείχε στους πελάτες του το «China Export Tracker» που επιμελείται η Trina Chen, επικεφαλής έρευνας για την Κίνα και τις ασιατικές εμπορικές αγορές στην Goldman.
«Δημιούργησε έναν δείκτη βασισμένο σε 46 εταιρείες, τα προϊόντα των οποίων αντιπροσωπεύουν το 70% της αξίας των κινεζικών εξαγωγών, ώστε να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την ταχύτητα και το μέγεθος των αλλαγών», ανέφερε ο McFerran.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα στοιχεία αυτά προσφέρουν έγκαιρη εικόνα για τις εμπορικές διαταραχές:
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν σοβαρό χτύπημα στις κινεζικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ. Παρότι τα επιμέρους στοιχεία είναι δύσκολο να προσδιοριστούν, οι αναφορές δείχνουν ότι το 41% των εταιρειών έχει δεχτεί πλήγμα άνω του 50% στις εξαγωγές του (παραγόμενα στην Κίνα).
Τα προϊόντα που πλήττονται περισσότερο είναι οι λευκές συσκευές, τα ηλεκτρικά είδη, οι μπαταρίες και επιλεγμένες πρώτες ύλες.
Αντίθετα, μικρότερο αντίκτυπο έχουν δει οι κλάδοι της υγειονομικής περίθαλψης, του gaming software και της βιομηχανικής τεχνολογίας (εν μέρει λόγω εξαιρέσεων δασμών ή τιμολόγησης FOB).
Οι συζητήσεις για τιμολόγηση έχουν ξεκινήσει, αλλά επικρατεί ασάφεια.
Κάποιες εταιρείες δηλώνουν ότι δεν έχουν το περιθώριο κέρδους για να απορροφήσουν το κόστος των δασμών.
Ο ρυθμός των αλλαγών είναι τόσο γρήγορος που οι περισσότεροι παραγωγοί δεν έχουν προλάβει να αντιδράσουν αποτελεσματικά.
Ωστόσο, το 60% των ερωτηθέντων έχει ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις τιμών με τελικούς χρήστες/εισαγωγείς στις ΗΠΑ, χωρίς κανείς να αναμένει βελτίωση της εικόνας στο άμεσο μέλλον.
Η παραγωγή εκτός Κίνας (ιδίως στη Νοτιοανατολική Ασία) ενδέχεται να προσφέρει προσωρινή ανάσα.
Οι παραγωγοί αναφέρουν ότι εναλλακτικές αλυσίδες εφοδιασμού —με επικρατέστερες τη Νοτιοανατολική Ασία, το Μεξικό και την Ινδία— θα μπορούσαν να καλύψουν το κενό. Βραχυπρόθεσμα, η δραστηριότητα στη Νοτιοανατολική Ασία αυξάνεται κατακόρυφα λόγω του 90ήμερου «παγώματος» των δασμών — εκτιμάται ότι το 20% των κινεζικών παραγωγών χρησιμοποιεί πλέον εγκαταστάσεις σε χώρες με χαμηλότερους δασμούς.
Πολλές εταιρείες επισημαίνουν ότι, προς το παρόν, στηρίζονται στα αποθέματά τους στις ΗΠΑ. Όσες προετοιμάστηκαν εγκαίρως, φαίνεται να έχουν απόθεμα για 3 έως 6 μήνες σε αμερικανικό έδαφος, σχεδιάζοντας αυξήσεις τιμών μόλις εξαντληθούν τα φθηνά αυτά αποθέματα.
Τα προθεσμιακά στοιχεία για τις θαλάσσιες μεταφορές δείχνουν πτώση άνω του 27% έως το 3ο τρίμηνο του 2025.
Οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα στις ΗΠΑ ανήλθαν σε 0,76 εκατ. TEU τον Μάρτιο, ενώ οι εκτιμήσεις για τις μηνιαίες εισαγωγές δείχνουν αύξηση +10% σε ετήσια βάση για το 1ο τρίμηνο του 2025, αλλά πτώση -15% για το 2ο τρίμηνο και -27% για το 3ο τρίμηνο.
Δείκτης της Trina Chen
Ακολουθεί ανάλυση των βασικών προϊόντων που παρακολουθεί ο δείκτης της Trina Chen…

Το σοκ του εμπορικού πολέμου ετοιμάζεται να χτυπήσει τις ακτές της Δυτικής Αμερικής, με το πρώτο κύμα επιπτώσεων να αναμένεται στο Λιμάνι του Λος Άντζελες.
Την ίδια ώρα, τα αμερικανικά φιλοδημοκρατικά μέσα ενημέρωσης όπως ABC, NBC, CBS, NPR, κ.ά., σιωπούν μπροστά στο διαφαινόμενο οικονομικό χάος που συντρίβει τους Κινέζους εξαγωγείς — καθώς οι Δημοκρατικοί κρατούν χαμηλό προφίλ, ελπίζοντας σιωπηρά να φορτώσουν μια ενδεχόμενη «Μεγάλη Ύφεση» στον Trump.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών