Κινεζικά βομβαρδιστικά μέσου βεληνεκούς H-6K και ρωσικά διηπειρωτικά βομβαρδιστικά Tu-95MS πραγματοποίησαν οκτάωρη αεροπορική περιπολία πάνω από την Ιαπωνική Θάλασσα, την Ανατολική Σινική Θάλασσα και τον Ειρηνικό
Η Πολεμική Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας και οι Αεροδιαστημικές Δυνάμεις της Ρωσίας πραγματοποίησαν κοινή αεροπορική περιπολία στην περιοχή της Ασίας - Ειρηνικού, σε μια περίοδο αυξανόμενων εντάσεων στη Βορειοανατολική Ασία και συνεχιζόμενης σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και ΝΑΤΟ στην Ουκρανία.
Κινεζικά βομβαρδιστικά μέσου βεληνεκούς H-6K και ρωσικά διηπειρωτικά βομβαρδιστικά Tu-95MS πραγματοποίησαν οκτάωρη αεροπορική περιπολία πάνω από την Ιαπωνική Θάλασσα, την Ανατολική Σινική Θάλασσα και τον Δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό.
Η Κίνα και η Ρωσία είναι οι μόνες χώρες που παράγουν επί του παρόντος στρατηγικά βομβαρδιστικά, συγκεκριμένα το H-6 και το διηπειρωτικό Tu-160, αντίστοιχα.
Μαζί με τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες δεν έχουν παράξει βομβαρδιστικά από το έτος 2000, είναι οι μόνες χώρες που διαθέτουν τέτοια αεροσκάφη.
Οι κοινές περιπολίες και η αλματώδης ανάπτυξη του H-6
Η Κίνα και η Ρωσία έχουν πραγματοποιήσει πολλαπλές κοινές περιπολίες βομβαρδιστικών από τα τέλη της δεκαετίας του 2010, με ένα σημαντικό ορόσημο στην εξέλιξή τους να είναι η ανάπτυξη βομβαρδιστικών H-6 από ρωσικό έδαφος, ενώ τον Ιούλιο του 2024 καταγράφηκε η πρώτη περιπολία με κινεζικά βομβαρδιστικά να επιχειρούν στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκα χρησιμοποιώντας βάσεις στη Ρωσία.
Εντωμεταξύ, το βεληνεκές του H-6 έχει βελτιωθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του, με την ενσωμάτωση νέων, πιο αποδοτικών ως προς τα καύσιμα κινητήρων και τη χρήση πιο προηγμένων υλικών αεροσκευών υψηλής σύνθεσης, αυξάνοντας την αποδοτικότητα καυσίμου και τη μεταφορική ικανότητα.

Το κινεζικό αεροσκάφος έχει επίσης ενσωματώσει όλο και πιο εξελιγμένους πυραύλους μεγαλύτερου βεληνεκούς, συμπεριλαμβανομένων τόσο πυραύλων cruise όσο και βαλλιστικών πυραύλων, επιτρέποντας πλήγματα σε όλο τον Ειρηνικό, συμπεριλαμβανομένων στόχων κατά των ηπειρωτικών Ηνωμένων Πολιτειών.
Η πρόσφατη εισαγωγή του αεροσκάφους ανεφοδιασμού YY-20 σε υπηρεσία και η ταχεία επέκταση του διαθέσιμου αριθμού του, έχει επίσης παράσχει μια ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού που επιτρέπει στα H-6 να επιχειρούν βαθύτερα στον Ειρηνικό.
H Κίνα ρίχνει το βάρος στις μη επανδρωμένες δυνατότητες, η Ρωσία το... σκέφτεται για τα Tupolev 160
Ο στόλος βομβαρδιστικών της Κίνας αναμένεται να μεταβεί σε μια ολοένα και πιο έντονη εξάρτηση από μη επανδρωμένα αεροσκάφη με προηγμένες δυνατότητες stealth, με το μη επανδρωμένο βομβαρδιστικό stealth CH-7 να έχει πραγματοποιήσει την πολυαναμενόμενη πρώτη του πτήση τον Νοέμβριο, και να αναμένεται να έχει παρόμοιο βεληνεκές με το H-6.
Ένας πολύ βαρύτερος τύπος μη επανδρωμένου βομβαρδιστικού stealth άγνωστου χαρακτηρισμού, ο οποίος φαίνεται να είναι ένα στρατηγικό αεροσκάφος διηπειρωτικού βεληνεκούς, παρατηρήθηκε για πρώτη φορά σε δορυφορικές εικόνες τον Ιούνιο, προτού πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση τον Οκτώβριο.

Το αεροσκάφος είναι μεγαλύτερο από το αμερικανικό στρατηγικό βομβαρδιστικό stealth B-21 που βρίσκεται υπό ανάπτυξη.
Αν και η Ρωσία έχει επιδιώξει να αναπτύξει το δικό της βομβαρδιστικό επόμενης γενιάς στο πλαίσιο του προγράμματος PAK DA, μεγάλες καθυστερήσεις οδήγησαν στην απόφαση να ξαναρχίσει η παραγωγή του Tu-160 της ύστερης σοβιετικής εποχής ως μια προσωρινή λύση, με το μέλλον του βομβαρδιστικού επόμενης γενιάς να παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο.
www.bankingnews.gr
Κινεζικά βομβαρδιστικά μέσου βεληνεκούς H-6K και ρωσικά διηπειρωτικά βομβαρδιστικά Tu-95MS πραγματοποίησαν οκτάωρη αεροπορική περιπολία πάνω από την Ιαπωνική Θάλασσα, την Ανατολική Σινική Θάλασσα και τον Δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό.
Η Κίνα και η Ρωσία είναι οι μόνες χώρες που παράγουν επί του παρόντος στρατηγικά βομβαρδιστικά, συγκεκριμένα το H-6 και το διηπειρωτικό Tu-160, αντίστοιχα.
Μαζί με τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες δεν έχουν παράξει βομβαρδιστικά από το έτος 2000, είναι οι μόνες χώρες που διαθέτουν τέτοια αεροσκάφη.
Οι κοινές περιπολίες και η αλματώδης ανάπτυξη του H-6
Η Κίνα και η Ρωσία έχουν πραγματοποιήσει πολλαπλές κοινές περιπολίες βομβαρδιστικών από τα τέλη της δεκαετίας του 2010, με ένα σημαντικό ορόσημο στην εξέλιξή τους να είναι η ανάπτυξη βομβαρδιστικών H-6 από ρωσικό έδαφος, ενώ τον Ιούλιο του 2024 καταγράφηκε η πρώτη περιπολία με κινεζικά βομβαρδιστικά να επιχειρούν στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκα χρησιμοποιώντας βάσεις στη Ρωσία.
Εντωμεταξύ, το βεληνεκές του H-6 έχει βελτιωθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του, με την ενσωμάτωση νέων, πιο αποδοτικών ως προς τα καύσιμα κινητήρων και τη χρήση πιο προηγμένων υλικών αεροσκευών υψηλής σύνθεσης, αυξάνοντας την αποδοτικότητα καυσίμου και τη μεταφορική ικανότητα.

Το κινεζικό αεροσκάφος έχει επίσης ενσωματώσει όλο και πιο εξελιγμένους πυραύλους μεγαλύτερου βεληνεκούς, συμπεριλαμβανομένων τόσο πυραύλων cruise όσο και βαλλιστικών πυραύλων, επιτρέποντας πλήγματα σε όλο τον Ειρηνικό, συμπεριλαμβανομένων στόχων κατά των ηπειρωτικών Ηνωμένων Πολιτειών.
Η πρόσφατη εισαγωγή του αεροσκάφους ανεφοδιασμού YY-20 σε υπηρεσία και η ταχεία επέκταση του διαθέσιμου αριθμού του, έχει επίσης παράσχει μια ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού που επιτρέπει στα H-6 να επιχειρούν βαθύτερα στον Ειρηνικό.
H Κίνα ρίχνει το βάρος στις μη επανδρωμένες δυνατότητες, η Ρωσία το... σκέφτεται για τα Tupolev 160
Ο στόλος βομβαρδιστικών της Κίνας αναμένεται να μεταβεί σε μια ολοένα και πιο έντονη εξάρτηση από μη επανδρωμένα αεροσκάφη με προηγμένες δυνατότητες stealth, με το μη επανδρωμένο βομβαρδιστικό stealth CH-7 να έχει πραγματοποιήσει την πολυαναμενόμενη πρώτη του πτήση τον Νοέμβριο, και να αναμένεται να έχει παρόμοιο βεληνεκές με το H-6.
Ένας πολύ βαρύτερος τύπος μη επανδρωμένου βομβαρδιστικού stealth άγνωστου χαρακτηρισμού, ο οποίος φαίνεται να είναι ένα στρατηγικό αεροσκάφος διηπειρωτικού βεληνεκούς, παρατηρήθηκε για πρώτη φορά σε δορυφορικές εικόνες τον Ιούνιο, προτού πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση τον Οκτώβριο.

Το αεροσκάφος είναι μεγαλύτερο από το αμερικανικό στρατηγικό βομβαρδιστικό stealth B-21 που βρίσκεται υπό ανάπτυξη.
Αν και η Ρωσία έχει επιδιώξει να αναπτύξει το δικό της βομβαρδιστικό επόμενης γενιάς στο πλαίσιο του προγράμματος PAK DA, μεγάλες καθυστερήσεις οδήγησαν στην απόφαση να ξαναρχίσει η παραγωγή του Tu-160 της ύστερης σοβιετικής εποχής ως μια προσωρινή λύση, με το μέλλον του βομβαρδιστικού επόμενης γενιάς να παραμένει εξαιρετικά αβέβαιο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών