Το Grand Prix της Στυρίας έληξε με τον Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή και την Red Bull να παίρνει την «εντός» έδρας νίκη, χωρίς ωστόσο αυτά να είναι τα μοναδικά αξιοσημείωτα γεγονότα.
Ο αγώνας στο Red Bull Ring είδε τον Φερστάπεν να αντικρίζει πρώτος την καρώ σημαία, οδηγώντας τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Ολλανδός δεν έδωσε κανένα περιθώριο στον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος έκανε έναν αρκετά «μοναχικό» αγώνα στην 2η θέση.
Την ίδια ώρα, ο Βάλτερι Μπότας πήρε στο «νήμα» την 3η θέση του βάθρου από τον Σέρχιο Πέρεζ, με τον Μεξικανό να «εξαφανίζει» μία διαφορά 21 δευτερολέπτων στους τελευταίους 16 γύρους του αγώνα. Παράλληλα η Ferrari άφησε πίσω την κακή εμφάνιση στην Λε Καστελέ, με τον Σαρλ Λεκλέρ να επιστρέφει από την 19η θέση. Όλα αυτά και ακόμα περισσότερα από την Στυρία, το «BN Sports» σας παρουσιάζει τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix της Στυρίας.
Ο Χάμιλτον έχει βρει πλέον κάτι παραπάνω από έναν ισάξιο αντίπαλο
Τα τελευταία χρόνια το πανίσχυρο μονοθέσιο της Mercedes και το οδηγικό ταλέντο του Βρετανού, δεν άφηναν κανένα περιθώριο σε άλλο πιλότο να παλέψει για το πρωτάθλημα, ούτε καν στον Μπότας. Ωστόσο η γερμανική ομάδα έχει βρει για τα καλά φέτος τον «μπελά» της, με την Red Bull να μην έχει αρκεστεί σε ένα μονοθέσιο το οποίο απλώς διεκδικεί βάθρα.
Η RB16B και ο Φερστάπεν έχουν βάλει δύσκολα στον Χάμιλτον και την Mercedes, με τα «ασημένια βέλη» να μένουν για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή χωρίς νίκη σε τέσσερις αγώνες. Ο ίδιος ο Χάμιλτον παραδέχθηκε πως δεν κατάφερε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Ολλανδού, ενώ δεν μπορούσε να καταλάβει ποια ήταν τα μέρη της πίστας που η W12 έχανε τόσο χρόνο.
Μετά από 8 αγώνες ο 36χρονος βρίσκεται στην 2η θέση με 138 βαθμούς, 18 λιγότερους από τον Φερστάπεν. Το πρωτάθλημα βρίσκεται μόλις στο 1/3 του, ωστόσο ήδη αποδεικνύεται ένα από τα πιο ανταγωνιστικά της υβριδικής εποχής.
Η μοίρα χρωστάει επιτέλους έναν βαθμό στον Τζορτζ Ράσελ
Ο νεαρός πιλότος της Williams βρέθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην πρώτη δεκάδα, καθώς ο Γιούκι Τσουνόντα δέχθηκε ποινή τριών θέσεων, με τον Ράσελ να εκκινεί 10ος. Ο 23χρονος ξεκίνησε πολύ καλά στον αγώνα και εδραιώθηκε στην 8η θέση, εκμεταλλευόμενος το ατύχημα των Σαρλ Λεκλέρ και Πιερ Γκασλί. Είχε καλό ρυθμό και έδειξε να είναι ικανός να διεκδικήσει τον πρώτο βαθμό της καριέρας του με την Williams, όλα όμως άλλαξαν στο 27ο γύρο.
Ο Ράσελ έμεινε σχεδόν ένα λεπτό στα πιτ της ομάδας, με τους μηχανικούς να προσπαθούν να διορθώσουν ένα μηχανικό πρόβλημα, επιστρέφοντας στην 19η θέση. Τελικά αναγκάστηκε να αποσύρει το μονοθέσιο στον 36ο γύρο, με τον ίδιο να τονίζει μετά τον αγώνα πως «αυτό πόνεσε, κάθε μέρος της ομάδας πρέπει να έχει το κεφάλι του ψηλά. Το αξίζαμε, οι αγώνες μπορούν να γίνουν σκληροί, αλλά συνεχίζουμε να παλεύουμε».
Το καλύτερο αποτέλεσμα του Ράσελ με την φετινή Williams είναι η 12η θέση στο Grand Prix της Γαλλίας. Ο ίδιος έχει καταφέρει πλέον να οδηγεί σταθερά την FW34B στο Q2 και να δείχνει πως είναι προορισμένος για μεγάλα πράγματα. Έχει ξεκαθαρίσει πως θέλει να μάθει αν θα πάρει μία από τις δύο θέσεις της Mercedes πριν το τέλος του καλοκαιριού, την ώρα που ο Μπότας παλεύει για το μέλλον του στο άθλημα. Ωστόσο ο Ράσελ θέλει πρώτα να κερδίσει τον πολυπόθητο βαθμό με την βρετανική ομάδα, προτού πάρει την «προαγωγή» του.
Η McLaren απέχει ακόμα αρκετά από τις πρώτες θέσεις του γκριντ
Η ποινή του Μπότας έδωσε την ευκαιρία στον Λάντο Νόρις να εκκινήσει από την 3η θέση, με τον Βρετανό να έχει την δυνατότητα να παλέψει με τους Φερστάπεν και Χάμιλτον ενόψει της πρώτης στροφής. Τελικά όχι μόνο δεν κατάφερε να «ενοχλήσει» τους διεκδικητές του τίτλου, αντιθέτως στον 9ο γύρο βρισκόταν σχεδόν 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον 2ο Χάμιλτον. Έναν γύρο αργότερα, μία «βουτιά» του Πέρεζ στα φρένα είδε τον Μεξικανό να ανεβαίνει στην 3η θέση και τον Μπότας στην συνέχεια να προσπερνά τον Βρετανό.
Ο Νόρις είχε έναν αρκετά «βαρετό» αγώνα, καταλαμβάνοντας την 5η θέση, την ώρα όμως που ο Ντάνιελ Ρικιάρντο τερμάτισε 13ος. Ο Αυστραλός ήταν για άλλη μία φορά ο «αδύναμος κρίκος», με το νεαρό πιλότο να κρατά μόνος την McLaren μπροστά από την Ferrari στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Η συμφωνία των McLaren και Mercedes πριν την έναρξη της χρονιάς, με την γερμανική ομάδα να της παρέχει και πάλι κινητήρες, έδειξε πως η πάλαι πρωταθλήτρια ομάδα της Formula 1 κάνει βήματα προς την σωστή κατεύθυνση.
Ωστόσο φαίνεται πως η διαφορά από τις Red Bull και Mercedes παραμένει μεγάλη, ειδικά όσο ο Νόρις παλεύει μόνος. Ο Βρετανός είναι μέχρι στιγμής ένας από τους πιο σταθερούς πιλότους, ωστόσο η McLaren θα χρειαστεί κάτι παραπάνω αν θέλει να μείνει μπροστά από την Scuderia, πόσο μάλλον να διεκδικήσει έναν τίτλο.
Ο Λεκλέρ έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του
Το γαλλικό Grand Prix ήταν το λιγότερο καταστροφικό για την Ferrari, με τον Κάρλος Σάινθ να μένει 11ος και τον Λεκλέρ να «κολλά» στην 16η θέση. Στη Στυρία οι δύο πιλότοι έπρεπε να βγάλουν τα «σπασμένα» για το αποτέλεσμα στην Λε Καστελέ, με τον Μονεγάσκο να ξεκινά 7ος τον αγώνα.
Μία επαφή στον πρώτο γύρο με τον Γκασλί τον ανάγκασε να περάσει στα πιτ για αλλαγή εμπρός πτέρυγας, επιστρέφοντας στην 19η θέση. Ενώ όλα φαίνεται πως τελείωσαν εκεί, ο 23χρονος με σταθερά βήματα αναρριχήθηκε στην κατάταξη, εκμεταλλευόμενος και την άριστη στρατηγική της Scuderia. Τελικά αντίκρισε 7ος την καρώ σημαία, πίσω από τον ομόσταβλο του, παίρνοντας μάλιστα και το βραβείο του πιλότου της ημέρας.
Ο ίδιος μετά τον αγώνα έκανε λόγο για ένα από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του, με την ιταλική ομάδα να παραμένει κοντά στην McLaren για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Την επόμενη βδομάδα η Formula 1 παραμένει στο Red Bull Ring, αυτή την φορά για το αυστριακό Grand Prix. Σάινθ και Λεκλέρ απέδειξαν πως έχουν καλό ρυθμό στην Στυρία, θέλοντας να το μεταφέρουν και στον επόμενο αγώνα.
Ο Τσουνόντα αρχίζει επιτέλους να δείχνει τον πιλότο της Formula 2
Όταν έγινε γνωστό πως η Alpha Tauri θα δώσει την δεύτερη θέση της ομάδας στον Γιούκι Τσουνόντα ενόψει του 2021, πολλοί έκαναν λόγο για την καλύτερη επιλογή. Ο Ιάπωνας τερμάτισε 3ος στο πρωτάθλημα της Formula 2 με την Carlin το 2020, δείχνοντας πως είναι ένα από τα καλύτερα πρότζεκτ της ακαδημίας της Red Bull.
Παρά το σπουδαίο ξεκίνημα στο Μπαχρέιν και την 9η θέση, ο νεαρός Ιάπωνας δεν κατάφερε να διατηρήσει τον ίδιο ρυθμό. Αυτό που ενόχλησε περισσότερο τους ανθρώπους της ομάδας ήταν η συμπεριφορά του, με τον ίδιο να έχει αρκετές εκρήξεις κατά την διάρκεια των αγωνιστικών τριήμερων. Ο Χέλμουτ Μάρκο αποφάσισε πως ο 21χρονος έπρεπε να μετακομίσει πιο κοντά στην βάση της ομάδας στην Φαέντσα, με σκοπό να βρει και πάλι την φόρμα του.
Η 7η θέση στο Μπακού και η 10η στη Στυρία δείχνουν πως ο Τσουνόντα έχει πλέον ανεβάσει τον πήχη, κάτι που δείχνει και στις κατατακτήριες. Η ιταλική ομάδα διαθέτει ένα εξαιρετικό μονοθέσιο για τα δεδομένα της, ωστόσο ο Γκασλί χρειάζεται την βοήθεια και του Ιάπωνα τις Κυριακές, όχι να παλεύει μόνος του.
Bonus: Ο Στάινερ άρχισε το «δούλεμα» στον Μαζέπιν
Οι λόγοι που ο Νικίτα Μαζέπιν κέρδισε μία θέση στην Formula 1 είναι γνωστοί. Ο πατέρας, του μέσω της Ural Kali, έγινε βασικός χορηγός της Haas, με το νεαρό Ρώσο να κερδίζει μία από τις δύο θέσεις πλάι στον Μικ Σουμάχερ. Το μονοθέσιο της αμερικανικής ομάδας είναι το χειρότερο στο φετινό γκριντ, ωστόσο ο ίδιος δεν έχει δικαιολογήσει μέχρι στιγμής αυτή την απόφαση.
Σε πολλές περιπτώσεις έχει θέσει σε κίνδυνο τον αγώνα των υπόλοιπων πιλότων, ενώ έχει χάσει μόνος του τον έλεγχο της VF-21 σε αρκετές περιπτώσεις. Ο Μαζέπιν έχει εξελιχθεί σε «αγαπημένο» παιδί των φίλων του αθλήματος, προσκολλώντας του το παρατσούκλι «Μαζέσπιν».
Αυτό έφτασε μέχρι τα αυτιά του διευθυντή της ομάδας, Γκούντερ Στάινερ, ο οποίος αποφάσισε να σπάσει πλάκα με τον Ρώσο. Στο πλαίσιο του αγώνα στη Στυρία, του έκανε δώρο μία σβούρα, παρόμοια με αυτή του χαρακτήρα του Λεονάρντο Ντι Κάπριο από το «Inception». Ο ίδιος μάλιστα του είπε πως «μπορείς να γυρνάς αυτή, αντί για το μονοθέσιο». Ο νεαρός έβαλε τα γέλια όταν το άκουσε αυτό, με την αμερικανική ομάδα να χειρίζεται, τουλάχιστον, με χιούμορ τις φετινές τις εμφανίσεις.
.@HaasF1Team boss Guenther Steiner presented @nikita_mazepin with his own "Maze-spin” spinning top ??#SkyF1 #StyrianGP ?? pic.twitter.com/beLuhAXPTd
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) June 27, 2021
Μάριος Αγγελέτος
Σχόλια αναγνωστών