Στο πόρισμα 252 σελίδων που κατατέθηκε στα χέρια του ειδικού εφέτη ανακριτή οι δικαστικοί εμπειρογνώμονες φαίνεται να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας το μοιραίο βράδυ της 26ης του Φλεβάρη που βύθισε στο πένθος περί τις 67 οικογένειες.
Σύμφωνα με πληροφορίες και σε αντίθεση με όσα είχαν ειπωθεί τις ημέρες του δυστυχήματος, όχι μόνο δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών, αλλά δεν λειτουργούσε ούτε καν η φωτοσήμανση στις γραμμές ανόδου και καθόδου, που θα μπορούσε να αποτρέψει το συμβάν. Αν και η σιδηροδρομική γραμμή είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους, πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης, δεν είχε παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα, συνακόλουθα δεν είχε πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.
Ο ρόλος του σταθμάρχη
Εκτός από την έλλειψη των απαιτούμενων δικλείδων ασφαλείας, το πόρισμα επιρρίπτει σαφείς ευθύνες και στον 59χρονο σταθμάρχη αφού φαίνεται ότι δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Επιπλέον, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1.400 μέτρα στη γραμμή ανόδου και περίπου 2.000 μέτρα στη γραμμή καθόδου. Αναφορά γίνεται και στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, καθώς τονίζεται ότι δεν ενημέρωσε για την αλλαγή πορείας της αμαξοστοιχίας, (από τη γραμμή ανόδου στη γραμμή καθόδου).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών