Σύμφωνα με τον ιστορικό Μπερνάρ Πιερόν, την περίοδο 1821-1831, από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης έως και την ίδρυση του ελληνικού κράτους, ο εβραϊκός πληθυσμός στην Ελλάδα μειώθηκε δραστικά, κυρίως λόγω σφαγών και μαζικών μεταναστεύσεων.
Η στάση των Ελλήνων απέναντι στους Εβραίους υπήρξε διαχρονικά ένα ζήτημα περίπλοκο, διαμορφωμένο από ιστορικές εμπειρίες, πολιτικές συγκυρίες και πολιτισμικές αντιλήψεις.
Στο πλαίσιο αυτό, το παράδειγμα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη – του θρυλικού στρατηγού της Ελληνικής Επανάστασης – φωτίζει μια ιδιαίτερη πτυχή της σχέσης αυτής, αποκαλύπτοντας πώς οι προκαταλήψεις και οι αντιλήψεις της εποχής αποτυπώνονταν ακόμη και σε εμβληματικές μορφές του Αγώνα.
Σύμφωνα με τον ιστορικό Μπερνάρ Πιερόν, την περίοδο 1821-1831, από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης έως και την ίδρυση του ελληνικού κράτους, ο εβραϊκός πληθυσμός στην Ελλάδα μειώθηκε δραστικά, κυρίως λόγω σφαγών και μαζικών μεταναστεύσεων.
Οι εβραϊκές κοινότητες της Θήβας, της Ναυπάκτου και της Πάτρας εξαφανίστηκαν ολοκληρωτικά κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων.
Τον Σεπτέμβριο του 1821, μετά την άλωση της Τριπολιτσάς, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και οι άνδρες του φέρονται να σκότωσαν χιλιάδες Εβραίους κατοίκους, σύμφωνα με μαρτυρίες όπως αυτή του περιηγητή Μαξίμ Ρεμπό, ο οποίος σημειώνει ότι οι Χριστιανοί στρέφονταν συχνά κατά των Εβραίων, ακόμη και αντί των Μουσουλμάνων.
Γράφει ο Μαξίμ Ρεμπό: «Συχνά ένας Έλληνας που πάει να μαχαιρώσει έναν Μουσουλμάνο, τον παρατάει για να σκοτώσει έναν Εβραίο. Οι Ισραηλίτες της Τριπολιτσάς θανατώθηκαν όλοι, οι περισσότεροι από αυτούς στην πυρά, εξαιτίας του μεγάλου μίσους που έτρεφαν γι” αυτούς οι Έλληνες, μετά τις φρικαλεότητες που είχαν διαπράξει οι Εβραίοι της Κωνσταντινούπολης εναντίον των Χριστιανών της Πόλης και πάνω στο σώμα του Πατριάρχη Γρηγορίου»!
Οι περιγραφές του Γάλλου διπλωμάτη Πουκεβίλ αναφέρουν σφαγές και καταστροφές που δεν άφηναν άθικτα ούτε τα ζώα των Εβραίων.
Οι Εβραίοι ιστορικοί, όπως ο Πιερόν και ο Μαρκ Μαζάουερ, αποδίδουν την εχθρική στάση των Ελλήνων κυρίως στο παραδοσιακό θρησκευτικό μίσος κατά του «θεοκτόνου» λαού, αλλά και σε συγκεκριμένα περιστατικά της εποχής.
Σε διάφορες περιοχές, όπως η Κορώνη και το Ναύπλιο, καταγράφονται πράξεις βίας Εβραίων εναντίον χριστιανών αιχμαλώτων, γεγονός που όξυνε τις αντιπαραθέσεις.
Όταν οι Έλληνες επιτέθηκαν εναντίον του Ναυπλίου, οι Εβραίοι βασάνισαν έναν Έλληνα μαχητή που μια οβίδα κανονιού του είχε σπάσει το πόδι.
Οι Έλληνες έτρεφαν μίσος προς τους Εβραίους, διότι ενώ αυτοί πολεμούσαν για την Λευτεριά τους, οι Εβραίοι πολεμούσαν για να προωθήσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα.
Τι συνέβη στη Μακεδονία
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στη Μακεδονία, όπου η ελληνική επανάσταση κατεστάλη, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, λόγω συνεργασίας Οθωμανών, Εβραίων και Λεβαντίνων της Θεσσαλονίκης.
Το πιο συγκλονιστικό; Το ομολογούν οι ίδιοι οι Εβραίοι…
Τόσο ο Μαζάουερ όσο και ο Πιερόν αποδέχονται ότι η ελληνική Επανάσταση στην Μακεδονία απέτυχε εξ αιτίας των Εβραίων!
Οι τούρκοι, οι Εβραίοι και οι Λεβαντίνοι της Θεσσαλονίκης συμμάχησαν και κατέστειλαν την εξέγερση των Χριστιανών σε όλη την Βόρειο Ελλάδα. Σαρανταδύο ελληνικά χωριά κάηκαν, όλοι σχεδόν οι άνδρες εσφάγησαν και τα γυναικόπεδα φυλακίστηκαν.
Ακόμη και φιλοεβραίοι παρατηρητές, όπως ο Πουκεβίλ, αναγνώρισαν τον ρόλο των εβραϊκών κοινοτήτων στα γεγονότα.
Μετά από όλα αυτά ήταν φυσικό οι Έλληνες της Μακεδονίας να στραφούν με μίσος εναντίον των Εβραίων, τους οποίους σε λίγο έπαψαν να προστατεύουν και οι Οθωμανικές Αρχές.
Σύμφωνα με την λαϊκή δοξασία, οι Εβραίοι εθεωρούντο πλούσιοι και οι Έλληνες τους συνελάμβαναν για να ζητήσουν λύτρα.
Όταν αυτά δεν καταβάλλονται, τους ξυλοκοπούν και τους λιθοβολούν μέχρι θανάτου. Όταν το 1825 ο Ιμπραήμ ήλθε στην Ελλάδα και άρχισε να σπέρνει τον τρόμο, οι Εβραίοι ανάσαναν.
Όταν έπεσε το 1826 το Μεσολόγγι, οι Εβραίοι πανηγύριζαν!
Δεν μας παίρνει ο χώρος να καταγράψουμε όλη την κόντρα Ελλήνων και Εβραίων κατά την Επανάσταση του 1821.
Θα αναφέρουμε μόνο τον ύπουλο ρόλο των Εβραίων χρηματιστών του Λονδίνου στα δάνεια που συνήψε το 1824 με την Αγγλία το υπο σύστασιν ελληνικό Κράτος…
Κοντολογίς, ο ρόλος των Εβραίων κατά την Επανάσταση του 1821 ήταν βαθύτατα ανθελληνικός και δικαίως ο Κολοκοτρώνης τους κατέσφαξε τον Σεπτέμβρη του 1821 στην Τριπολιτσά.
Αυτό το παραδέχονται οι ίδιοι οι Εβραίοι ιστορικοί, αλλά το αρνούνται οι Έλληνες που γράφουν τα σημερινά σχολικά βιβλία Ιστορίας.
www.bankingnews.gr
Στο πλαίσιο αυτό, το παράδειγμα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη – του θρυλικού στρατηγού της Ελληνικής Επανάστασης – φωτίζει μια ιδιαίτερη πτυχή της σχέσης αυτής, αποκαλύπτοντας πώς οι προκαταλήψεις και οι αντιλήψεις της εποχής αποτυπώνονταν ακόμη και σε εμβληματικές μορφές του Αγώνα.
Σύμφωνα με τον ιστορικό Μπερνάρ Πιερόν, την περίοδο 1821-1831, από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης έως και την ίδρυση του ελληνικού κράτους, ο εβραϊκός πληθυσμός στην Ελλάδα μειώθηκε δραστικά, κυρίως λόγω σφαγών και μαζικών μεταναστεύσεων.
Οι εβραϊκές κοινότητες της Θήβας, της Ναυπάκτου και της Πάτρας εξαφανίστηκαν ολοκληρωτικά κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων.
Τον Σεπτέμβριο του 1821, μετά την άλωση της Τριπολιτσάς, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και οι άνδρες του φέρονται να σκότωσαν χιλιάδες Εβραίους κατοίκους, σύμφωνα με μαρτυρίες όπως αυτή του περιηγητή Μαξίμ Ρεμπό, ο οποίος σημειώνει ότι οι Χριστιανοί στρέφονταν συχνά κατά των Εβραίων, ακόμη και αντί των Μουσουλμάνων.
Γράφει ο Μαξίμ Ρεμπό: «Συχνά ένας Έλληνας που πάει να μαχαιρώσει έναν Μουσουλμάνο, τον παρατάει για να σκοτώσει έναν Εβραίο. Οι Ισραηλίτες της Τριπολιτσάς θανατώθηκαν όλοι, οι περισσότεροι από αυτούς στην πυρά, εξαιτίας του μεγάλου μίσους που έτρεφαν γι” αυτούς οι Έλληνες, μετά τις φρικαλεότητες που είχαν διαπράξει οι Εβραίοι της Κωνσταντινούπολης εναντίον των Χριστιανών της Πόλης και πάνω στο σώμα του Πατριάρχη Γρηγορίου»!
Οι περιγραφές του Γάλλου διπλωμάτη Πουκεβίλ αναφέρουν σφαγές και καταστροφές που δεν άφηναν άθικτα ούτε τα ζώα των Εβραίων.
Οι Εβραίοι ιστορικοί, όπως ο Πιερόν και ο Μαρκ Μαζάουερ, αποδίδουν την εχθρική στάση των Ελλήνων κυρίως στο παραδοσιακό θρησκευτικό μίσος κατά του «θεοκτόνου» λαού, αλλά και σε συγκεκριμένα περιστατικά της εποχής.
Σε διάφορες περιοχές, όπως η Κορώνη και το Ναύπλιο, καταγράφονται πράξεις βίας Εβραίων εναντίον χριστιανών αιχμαλώτων, γεγονός που όξυνε τις αντιπαραθέσεις.
Όταν οι Έλληνες επιτέθηκαν εναντίον του Ναυπλίου, οι Εβραίοι βασάνισαν έναν Έλληνα μαχητή που μια οβίδα κανονιού του είχε σπάσει το πόδι.
Οι Έλληνες έτρεφαν μίσος προς τους Εβραίους, διότι ενώ αυτοί πολεμούσαν για την Λευτεριά τους, οι Εβραίοι πολεμούσαν για να προωθήσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα.
Τι συνέβη στη Μακεδονία
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στη Μακεδονία, όπου η ελληνική επανάσταση κατεστάλη, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, λόγω συνεργασίας Οθωμανών, Εβραίων και Λεβαντίνων της Θεσσαλονίκης.
Το πιο συγκλονιστικό; Το ομολογούν οι ίδιοι οι Εβραίοι…
Τόσο ο Μαζάουερ όσο και ο Πιερόν αποδέχονται ότι η ελληνική Επανάσταση στην Μακεδονία απέτυχε εξ αιτίας των Εβραίων!
Οι τούρκοι, οι Εβραίοι και οι Λεβαντίνοι της Θεσσαλονίκης συμμάχησαν και κατέστειλαν την εξέγερση των Χριστιανών σε όλη την Βόρειο Ελλάδα. Σαρανταδύο ελληνικά χωριά κάηκαν, όλοι σχεδόν οι άνδρες εσφάγησαν και τα γυναικόπεδα φυλακίστηκαν.
Ακόμη και φιλοεβραίοι παρατηρητές, όπως ο Πουκεβίλ, αναγνώρισαν τον ρόλο των εβραϊκών κοινοτήτων στα γεγονότα.
Μετά από όλα αυτά ήταν φυσικό οι Έλληνες της Μακεδονίας να στραφούν με μίσος εναντίον των Εβραίων, τους οποίους σε λίγο έπαψαν να προστατεύουν και οι Οθωμανικές Αρχές.
Σύμφωνα με την λαϊκή δοξασία, οι Εβραίοι εθεωρούντο πλούσιοι και οι Έλληνες τους συνελάμβαναν για να ζητήσουν λύτρα.
Όταν αυτά δεν καταβάλλονται, τους ξυλοκοπούν και τους λιθοβολούν μέχρι θανάτου. Όταν το 1825 ο Ιμπραήμ ήλθε στην Ελλάδα και άρχισε να σπέρνει τον τρόμο, οι Εβραίοι ανάσαναν.
Όταν έπεσε το 1826 το Μεσολόγγι, οι Εβραίοι πανηγύριζαν!
Δεν μας παίρνει ο χώρος να καταγράψουμε όλη την κόντρα Ελλήνων και Εβραίων κατά την Επανάσταση του 1821.
Θα αναφέρουμε μόνο τον ύπουλο ρόλο των Εβραίων χρηματιστών του Λονδίνου στα δάνεια που συνήψε το 1824 με την Αγγλία το υπο σύστασιν ελληνικό Κράτος…
Κοντολογίς, ο ρόλος των Εβραίων κατά την Επανάσταση του 1821 ήταν βαθύτατα ανθελληνικός και δικαίως ο Κολοκοτρώνης τους κατέσφαξε τον Σεπτέμβρη του 1821 στην Τριπολιτσά.
Αυτό το παραδέχονται οι ίδιοι οι Εβραίοι ιστορικοί, αλλά το αρνούνται οι Έλληνες που γράφουν τα σημερινά σχολικά βιβλία Ιστορίας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών