Σκοπός της είναι η άμεση και αξιόπιστη υποστήριξη των επιχειρηματικών αποφάσεων
Σε ενημέρωση των επιχειρήσεων - μελών του σχετικά με την υπηρεσία Τειρεσίας Σύστημα Ελέγχου Κινδύνου (ΤΣΕΚ) της Τειρεσίας προχώρησε η διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, στις 22 Σεπτεμβρίου 2014, στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΒΕΠ.
Σκοπός της νέας υπηρεσίας, επισημαίνεται, είναι η άμεση και αξιόπιστη υποστήριξη των επιχειρηματικών αποφάσεων, έτσι ώστε να αξιολογούνται αντικειμενικότερα και αποδοτικότερα οι οικονομικές δοσοληψίες με προμηθευτές και πελάτες.
Μέσω της υπηρεσίας ΤΣΕΚ παρέχονται δεδομένα που έχουν καταχωρισθεί στο Σύστημα Αθέτησης Υποχρεώσεων (ΣΑΥ) της Τειρεσίας και αφορούν μόνο σε νομικά πρόσωπα (Α.Ε., ΕΠΕ, Ο.Ε., Ε.Ε. κ.λπ.) και επιτηδευματίες.
Ειδικότερα, παρατίθενται αναλυτικά στοιχεία ανά έτος και για την τελευταία τετραετία, καθώς και συγκεντρωτικά, πέραν αυτής, και με σχετική ένδειξη αν έχουν τακτοποιηθεί οι σχετικές υποχρεώσεις σε μεταγενέστερο χρόνο, πάντα σύμφωνα με τις κατά περίπτωση προβλεπόμενες διαδικασίες και τους χρόνους τήρησης.
Τα στοιχεία αυτά αφορούν ακάλυπτες επιταγές, απλήρωτες κατά τη λήξη τους, συναλλαγματικές και γραμμάτια σε διαταγή, αιτήσεις πτωχεύσεων, αιτήσεις και αποφάσεις συνδιαλλαγής/ εξυγίανσης, διαταγές πληρωμής, πλειστηριασμούς ακινήτων και κινητών, τροπές προσημειώσεων σε υποθήκες, κατασχέσεις ακινήτων και εγγραφές επιταγών βάσει Ν.Δ. 1923 και υποθηκών - προσημειώσεων.
Επίσης, παρέχεται η λειτουργία ΤΣΕΚ ALERT, η οποία δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να δεσμεύει συγκεκριμένες οικονομικές μονάδες (εταιρείες) προσφέροντας τη δυνατότητα 6μηνης ή 12μηνης συνεχούς παρακολούθησης των επιχειρήσεων που τον ενδιαφέρουν.
Έτσι, επισημαίνεται, διασφαλίζεται η αυτόματη και άμεση ενημέρωση του χρήστη (τόσο με e-mail, όσο και με ευκρινή ειδοποίηση κατά την είσοδο –login- στο tsek.teiresias.gr), στην περίπτωση προσθήκης στοιχείων οικονομικής συμπεριφοράς, που αφορούν στη δεσμευμένη μονάδα.
Οι διευθυντές του Τειρεσία επεσήμαναν ότι, στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, ο επιχειρηματικός κόσμος χρειάζεται περισσότερο από ποτέ άλλοτε πληροφόρηση για να λαμβάνει αποφάσεις, να ρισκάρει συχνότερα και με ασφάλεια και να απαντά τάχιστα στις ραγδαίες αλλαγές της αγοράς.
Ειδικότερα, ο διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Τειρεσίας, Π. Καπασούρης, τόνισε ότι «στόχος μας με το λανσάρισμα της εν λόγω υπηρεσίας είναι να γίνει εύκολος ο έλεγχος της αξιοπιστίας των επιχειρήσεων και μέσα από αυτή τη διαδικασία να προστατευθούν οι φερέγγυες εταιρείες» και πρόσθεσε ότι «η αγωνία μας είναι να παρέχουμε ολοκληρωμένη και ακριβή ενημέρωση, σεβόμενοι πάντα το Νόμο, καθώς δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι, περνάμε σε μια πορεία εκπαίδευσης της αγοράς».
Από την πλευρά του ο διευθυντής οργάνωσης και υποστήριξης πελατών, Ι. Παλόγλου, ανέφερε πως «στοιχεία από δικαστήρια, υποθηκοφυλακεία και τράπεζες συλλέγονται καθημερινά από 170 δικηγόρους. Η Τειρεσίας δεν είναι οικονομικός φορέας, οπότε ζητούμενο για εμάς είναι η πληροφορία βάση της οποίας, μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εκφράστηκαν εκ μέρους των επιχειρηματιών επιφυλάξεις σχετικά με την πώληση επιχειρηματικών στοιχείων, ακόμα και εάν αυτά δεν εντάσσονται στα προσωπικά δεδομένα, αλλά και κατά πόσο είναι νόμιμο οι επιχειρήσεις να αποκτούν απευθείας ηλεκτρονική πρόσβαση στη λεγόμενη «μαύρη λίστα» του Τειρεσία, κάτι που ίσως περιορίζει το επιχειρηματικό ρίσκο, αλλά δεν ενισχύει την εμπορική πίστη.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, διατήρησε τις επιφυλάξεις του και αναφέρθηκε στην έλλειψη δυνατότητας αξιολόγησης των πληροφοριών, ενώ επισήμανε ότι σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η μεταπώληση πληροφοριών.
Τέλος, ζήτησε ο Τειρεσίας να αξιοποιήσει τη τεχνογνωσία που διαθέτει και προσεχώς να δημιουργήσει αντίστοιχη data bank για τις ανάγκες του e-commerce.
www.bankingnews.gr
Σκοπός της νέας υπηρεσίας, επισημαίνεται, είναι η άμεση και αξιόπιστη υποστήριξη των επιχειρηματικών αποφάσεων, έτσι ώστε να αξιολογούνται αντικειμενικότερα και αποδοτικότερα οι οικονομικές δοσοληψίες με προμηθευτές και πελάτες.
Μέσω της υπηρεσίας ΤΣΕΚ παρέχονται δεδομένα που έχουν καταχωρισθεί στο Σύστημα Αθέτησης Υποχρεώσεων (ΣΑΥ) της Τειρεσίας και αφορούν μόνο σε νομικά πρόσωπα (Α.Ε., ΕΠΕ, Ο.Ε., Ε.Ε. κ.λπ.) και επιτηδευματίες.
Ειδικότερα, παρατίθενται αναλυτικά στοιχεία ανά έτος και για την τελευταία τετραετία, καθώς και συγκεντρωτικά, πέραν αυτής, και με σχετική ένδειξη αν έχουν τακτοποιηθεί οι σχετικές υποχρεώσεις σε μεταγενέστερο χρόνο, πάντα σύμφωνα με τις κατά περίπτωση προβλεπόμενες διαδικασίες και τους χρόνους τήρησης.
Τα στοιχεία αυτά αφορούν ακάλυπτες επιταγές, απλήρωτες κατά τη λήξη τους, συναλλαγματικές και γραμμάτια σε διαταγή, αιτήσεις πτωχεύσεων, αιτήσεις και αποφάσεις συνδιαλλαγής/ εξυγίανσης, διαταγές πληρωμής, πλειστηριασμούς ακινήτων και κινητών, τροπές προσημειώσεων σε υποθήκες, κατασχέσεις ακινήτων και εγγραφές επιταγών βάσει Ν.Δ. 1923 και υποθηκών - προσημειώσεων.
Επίσης, παρέχεται η λειτουργία ΤΣΕΚ ALERT, η οποία δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να δεσμεύει συγκεκριμένες οικονομικές μονάδες (εταιρείες) προσφέροντας τη δυνατότητα 6μηνης ή 12μηνης συνεχούς παρακολούθησης των επιχειρήσεων που τον ενδιαφέρουν.
Έτσι, επισημαίνεται, διασφαλίζεται η αυτόματη και άμεση ενημέρωση του χρήστη (τόσο με e-mail, όσο και με ευκρινή ειδοποίηση κατά την είσοδο –login- στο tsek.teiresias.gr), στην περίπτωση προσθήκης στοιχείων οικονομικής συμπεριφοράς, που αφορούν στη δεσμευμένη μονάδα.
Οι διευθυντές του Τειρεσία επεσήμαναν ότι, στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, ο επιχειρηματικός κόσμος χρειάζεται περισσότερο από ποτέ άλλοτε πληροφόρηση για να λαμβάνει αποφάσεις, να ρισκάρει συχνότερα και με ασφάλεια και να απαντά τάχιστα στις ραγδαίες αλλαγές της αγοράς.
Ειδικότερα, ο διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Τειρεσίας, Π. Καπασούρης, τόνισε ότι «στόχος μας με το λανσάρισμα της εν λόγω υπηρεσίας είναι να γίνει εύκολος ο έλεγχος της αξιοπιστίας των επιχειρήσεων και μέσα από αυτή τη διαδικασία να προστατευθούν οι φερέγγυες εταιρείες» και πρόσθεσε ότι «η αγωνία μας είναι να παρέχουμε ολοκληρωμένη και ακριβή ενημέρωση, σεβόμενοι πάντα το Νόμο, καθώς δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι, περνάμε σε μια πορεία εκπαίδευσης της αγοράς».
Από την πλευρά του ο διευθυντής οργάνωσης και υποστήριξης πελατών, Ι. Παλόγλου, ανέφερε πως «στοιχεία από δικαστήρια, υποθηκοφυλακεία και τράπεζες συλλέγονται καθημερινά από 170 δικηγόρους. Η Τειρεσίας δεν είναι οικονομικός φορέας, οπότε ζητούμενο για εμάς είναι η πληροφορία βάση της οποίας, μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εκφράστηκαν εκ μέρους των επιχειρηματιών επιφυλάξεις σχετικά με την πώληση επιχειρηματικών στοιχείων, ακόμα και εάν αυτά δεν εντάσσονται στα προσωπικά δεδομένα, αλλά και κατά πόσο είναι νόμιμο οι επιχειρήσεις να αποκτούν απευθείας ηλεκτρονική πρόσβαση στη λεγόμενη «μαύρη λίστα» του Τειρεσία, κάτι που ίσως περιορίζει το επιχειρηματικό ρίσκο, αλλά δεν ενισχύει την εμπορική πίστη.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, διατήρησε τις επιφυλάξεις του και αναφέρθηκε στην έλλειψη δυνατότητας αξιολόγησης των πληροφοριών, ενώ επισήμανε ότι σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η μεταπώληση πληροφοριών.
Τέλος, ζήτησε ο Τειρεσίας να αξιοποιήσει τη τεχνογνωσία που διαθέτει και προσεχώς να δημιουργήσει αντίστοιχη data bank για τις ανάγκες του e-commerce.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών