Τελευταία Νέα
Οικονομία

Χατζηδάκης (ΥΠ. Εργασίας): Μέσα στο 2022 εφικτή η διασύνδεση ΚΕΠ - ΟΑΕΔ

Χατζηδάκης (ΥΠ. Εργασίας): Μέσα στο 2022 εφικτή η διασύνδεση ΚΕΠ - ΟΑΕΔ
Σε λειτουργία το σύστημα OAEΔapp για κινητά και tablets

Το «δεύτερο στοίχημα», μετά την επιτάχυνση των εκκρεμών συντάξεων «παίζει» στο υπουργείο Εργασίας ο Κωστής Χατζηδάκης, που δεν είναι άλλο από την αναμόρφωση του ΟΑΕΔ (Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού), σε σύγχρονο οργανισμό για την καταπολέμηση της ανεργίας.
Ταυτόχρονα με τη νέα εφαρμογή ΟΑΕΔapp όπου οι πολίτες μπορούν από σήμερα να την κατεβάσουν στα κινητά τους τηλέφωνα και τα tablets, ο υπουργός Εργασίας, προανήγγειλε περαιτέρω ψηφιακά εργαλεία ώστε το υπόλοιπο 35% των επισκέψεων στα γραφεία του ΟΑΕΔ να μπορεί να αποφευχθεί μέσω ψηφιακών υπηρεσιών σταδιακά μέχρι το 2022.

Μέσα στο επόμενο διάστημα θα προωθηθούν:

  • Ο ενιαίος τρόπος των διάσπαρτων call centers
  • Οι ιστοσελίδες των δημοσίων οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπουργείο θα αναβαθμιστούν και θα γίνουν κόμβοι ενημέρωσης αλλά και απάντησης ερωτημάτων.
  • Θα αξιοποιηθούν τα ΚΕΠ προκειμένου να εξυπηρετήσουν τον πολίτη που δεν έχει τις ψηφιακές δεξιότητες ή που ζει σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχουν υποκαταστήματα π.χ. του e-ΕΦΚΑ ή του OAEΔ.
  • Σταδιακά θα «μπαίνουν στο παιχνίδι» και νέες ψηφιακές υπηρεσίες όχι μόνο απο τον ΟΑΕΔ αλλά και για τον e-ΕΦΚΑ, τον ΟΠΕΚΑ και το ίδιο το Υπουργείο.
  • Η καινοτόμος υπηρεσία myDeskLive, η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω βιντεοκλήσης, θα επεκταθεί πέραν από τον ΟΑΕΔ και την πολύ πετυχημένη εκδοχή του myOAEDlive, στον e-ΕΦΚΑ και για αυτό βρισκόμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης».
  • Μέσα στο 2020 πραγματοποιήθηκαν 4,5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές επισκέψεις πολιτών στο μητρώο του ΟΑΕΔ, κάτι που σημαίνει πως αποφεύχθηκαν 4,5 εκατομμύρια αντίστοιχες επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα του Οργανισμού.
  • Υποβλήθηκαν περισσότερες από 5,5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές αιτήσεις σε σχέση με τα 4,7 εκατομμύρια το 2019, μια αύξηση της τάξης του 17%.
  • Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 4,7 εκατομμύρια ηλεκτρονικές πληρωμές ποσών σε σχέση με το 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρονικές πληρωμές το 2019.
  • Επίσης, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 70 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές διαλειτουργικότητας με άλλους φορείς του Δημοσίου σημειώνοντας αύξηση 135% σε σχέση με το 2019. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο ΟΑΕΔ συνεργάζεται απευθείας με άλλους φορείς του Δημοσίου για την άντληση στοιχείων, πιστοποιητικών ή πληροφοριών που μέχρι πρότινος θα έπρεπε ο ίδιος ο πολίτης να επισκεφθεί τον ΟΑΕΔ για να τα προσκομίσει.


Χρήσιμες ερωτο-απαντήσεις για τη νέα εφαρμογή του ΟΑΕΔ

1) Τι είναι η νέα εφαρμογή OAEΔapp;

Η νέα εφαρμογή OAEΔapp έχει ως στόχο την ανάπτυξη νέων διαύλων επικοινωνίας με τους συναλλασσόμενους με σκοπό την απρόσκοπτη, ποιοτικότερη, ευκολότερη και ταχύτερη παροχή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού σε συνδυασμό με την καλύτερη δυνατή εμπειρία των συναλλασσομένων πολιτών.

2) Σε ποιες συσκευές είναι συμβατή;

Σε όλες τις συσκευές κινητών τηλεφώνων και tablets που χρησιμοποιούν λογισμικό android και ios.

3) Πώς γίνεται η λήψη της εφαρμογής και η σύνδεση σε αυτή;

Η λήψη της εφαρμογής γίνεται μέσω των ψηφιακών ιστοτόπων διανομής εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα: α) του Google Play και β) του Apple Store.
Οι πολίτες μπορούν να συνδεθούν στην εφαρμογή ΟΑΕΔapp μέσω των προσωπικών τους κωδικών taxisnet και με υποχρέωση χρήσης του ΑΜΚΑ και έτσι αποκτούν πρόσβαση σε μία πληθώρα πληροφοριών και λειτουργιών. Μετά την πρώτη εγγραφή παρέχεται και η δυνατότητα εισόδου στην εφαρμογή με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή.

4) Ποιες ψηφιακές υπηρεσίες μπορεί να αξιοποιήσει ο πολίτης μέσα από την εφαρμογή ΟΑΕΔapp;

Μεταξύ άλλων οι πολίτες δύνανται να αξιοποιήσουν τις παρακάτω ψηφιακές υπηρεσίες:
• Έκδοση δελτίου ανεργίας
• Ανανέωση δελτίου ανεργίας
• Αίτηση για επιδότηση ανεργίας
• Αίτηση για παροχές μητρότητας
• Αναζήτηση ιστορικού συναλλαγών με τον Οργανισμό
• Υποβολή αιτήσεων για παροχές και προγράμματα καθώς και ενστάσεων
• Έκδοση βεβαιώσεων και άμεση αποστολή σε email
• Έλεγχος και επεξεργασία βασικών στοιχείων του βιογραφικού
• Ανάρτηση βιογραφικού σε έγκυρο format
• Αποστολή βιογραφικού σε εργοδότες
• Ενημέρωση για τα νέα του ΟΑΕΔ Διαδραστική αναζήτηση σε ψηφιακό χάρτη όλων των Υπηρεσιών του Οργανισμού
• Επικοινωνία με εξειδικευμένο προσωπικό
• Ενημέρωση για τις απαιτούμενες προθεσμίες μέσω ενός εξελιγμένου συστήματος ειδοποιήσεων (notifications)

5) Ποιες είναι οι επόμενες ψηφιακές υπηρεσίες που θα ενταχθούν στην εφαρμογή το προσεχές χρονικό διάστημα;

Ήδη σχεδιάζεται η ενσωμάτωση επιπλέον ψηφιακών υπηρεσιών που θα μπορούσαν να παρέχονται μέσω της εφαρμογής ΟΑΕΔapp. Η ανακοίνωσή τους θα γίνεται μέσα από το πεδίο των ενημερώσεων στην αρχική σελίδα και με ειδική ειδοποίηση (notification). Δύο σημαντικές ψηφιακές υπηρεσίες που αναμένεται να ενταχθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα στο ΟΑΕΔapp είναι:
α) η δήλωση παρουσίας και
β) αίτηση για το πρόγραμμα επιταγών αγοράς βιβλίων.

6) Χρειάζεται ο πολίτης να έχει ειδικές τεχνολογικές γνώσεις για τη χρήση της εφαρμογής;

Όχι. Η εφαρμογή είναι πολύ απλή και εύκολη για τον χρήστη, ακολουθεί τη λογική των ήδη παρεχόμενων e-services του Οργανισμού και χρειάζεται μόνο απλές γνώσεις χειρισμού εφαρμογών κινητών τηλεφώνων.

Αντώνης Βασιλόπουλος
antonpaper@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης