Πώς θα ψωνίσουν οι Έλληνες καταναλωτές τα Χριστούγεννα
Ίση ή μεγαλύτερη από πέρυσι είναι η αναμενόμενη δαπάνη των καταναλωτών εφέτος τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της NielsenIQ Consumer Insights "Unwrapping Europeans Holiday Outlook" στην οποία έλαβαν μέρος περισσότεροι από 800 καταναλωτές στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, ποσοστό 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021. Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες εφέτος ενώ το 15% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.
Από την έρευνα προκύπτει ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων και ο ενθουσιασμός τους για την εορταστική περίοδο βρίσκεται στη κορυφή της Ευρώπης μαζί με τους καταναλωτές στη Ρουμανία και Πορτογαλία. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές. Οι επιφυλακτικοί, προσεκτικοί καταναλωτές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.
Σύμφωνα με την έρευνα, τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και Χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι 3 ποιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα. Ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα μπουν έντονα στο καλάθι.
Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων: 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Ανάμεσα στα χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες καταναλωτές θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν "εμπειρία" (27%) στους αγαπημένους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.
Ποσοστό 71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν. Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προϊόντα τεχνολογίας φαίνεται να επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%)
Σημειώνεται ότι τα 2/3 σχεδόν των Ελλήνων αγοραστών θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες Black Friday και την Cyber Monday. Είτε αυτοί θα αγοράσουν εκ των προτέρων είτε θα είναι σε επιφυλακή για τον εντοπισμό ευκαιριών. Ιδιαίτερα όσον αφορά στα τρόφιμα (28%) και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές της Ελλάδας είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τη Black Friday /και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων. Ενώ καταγράφεται επιπλέον το 1/3 των αγοραστών να βρίσκεται σε επιφυλακή και να αδράξει τις ευκαιρίες που θα τύχουν στο Black Friday τόσο για δώρα, ποτά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
www.bankingnews.gr
Συγκεκριμένα, ποσοστό 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021. Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε αυτές τις κατηγορίες εφέτος ενώ το 15% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την ερχόμενη εορταστική περίοδο.
Από την έρευνα προκύπτει ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων και ο ενθουσιασμός τους για την εορταστική περίοδο βρίσκεται στη κορυφή της Ευρώπης μαζί με τους καταναλωτές στη Ρουμανία και Πορτογαλία. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές. Οι επιφυλακτικοί, προσεκτικοί καταναλωτές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.
Σύμφωνα με την έρευνα, τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και Χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι 3 ποιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα. Ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα μπουν έντονα στο καλάθι.
Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων: 25% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στη κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Ανάμεσα στα χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες καταναλωτές θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα / παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν "εμπειρία" (27%) στους αγαπημένους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.
Ποσοστό 71% των καταναλωτών θα επισκεφθούν το διαδίκτυο για να πάρουν ιδέες και να εμπνευστούν για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν. Το ηλεκτρονικό κατάστημα (69%) για τα προϊόντα τεχνολογίας φαίνεται να επιλεχθεί ως κανάλι αγοράς σε μεγαλύτερο βαθμό από το φυσικό κατάστημα (52%)
Σημειώνεται ότι τα 2/3 σχεδόν των Ελλήνων αγοραστών θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες Black Friday και την Cyber Monday. Είτε αυτοί θα αγοράσουν εκ των προτέρων είτε θα είναι σε επιφυλακή για τον εντοπισμό ευκαιριών. Ιδιαίτερα όσον αφορά στα τρόφιμα (28%) και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές της Ελλάδας είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τη Black Friday /και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων. Ενώ καταγράφεται επιπλέον το 1/3 των αγοραστών να βρίσκεται σε επιφυλακή και να αδράξει τις ευκαιρίες που θα τύχουν στο Black Friday τόσο για δώρα, ποτά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών