O ψηφιακός μετασχηματισμός μετατράπηκε σε συνθήκη όχι μεγέθυνσης των εμπορικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως βιωσιμότητας, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ
Αυτό επισημάνθηκε σε εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, του ΙΝ.ΕΜ.Υ.- ΕΣΕΕ, του Δήμου Πειραιά και του Πανεπιστημίου Πειραιά στα πλαίσια του έργου "Κοινότητα Γνώσης και Καινοτομίας" με θέμα: «Οι τάσεις στο λιανικό εμπόριο».
Ωστόσο όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Καρανίκας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός μετατράπηκε σε συνθήκη όχι μεγέθυνσης των εμπορικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως βιωσιμότητας. Στο πλαίσιο αυτό, εγείρεται μια σειρά προβληματισμών όπως:
α) Η εύρεση του βέλτιστου τρόπου συμβολής των ψηφιακών τεχνολογιών στην επικοινωνία μεταξύ επιχειρήσεων προμηθευτών και καταναλωτών.
β) Αν και κατά πόσο συμβάλει η υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη συρρίκνωση του κόστους λειτουργίας;
γ) Αν οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι σε θέση να διαμορφώσουν όρους ειρηνικής συμβίωσης μεταξύ των πολύ μικρών, των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων με τις πολυεθνικές εμπορικές επιχειρήσεις και τις μεγάλες πλατφόρμες;
δ) Με ποιον τρόπο μπορούν οι πολύ μικρές, οι μικρές, και οι μεσαίες επιχειρήσεις να αποκομίσουν οφέλη από τις ψηφιακές τεχνολογίες;
ε) Αν τα φυσικά καταστήματα κατορθώσουν τελικά να επιβιώσουν, διατηρώντας το ρόλο τους ως σημείο φυσικής επαφής και εγγύησης παροχής υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς τους καταναλωτές ή θα σαρωθούν από τον ψηφιακή επέλαση;
στ) Πώς θα διαμορφωθούν και πώς θα λειτουργούν τα φυσικά καταστήματα στο μέλλον;
Από την παρουσίαση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σχετικά με τις τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά, προκύπτει ότι αν και επί πολλά χρόνια το λιανεμπόριο «έμενε στα ίδια πατήματα», τα τελευταία χρόνια οι μικρές επιχειρήσεις φαίνεται να ενσωματώνουν τις αλλαγές και τις καινοτομίες που προσφέρει η τεχνολογία.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί το εύρημα όχι ότι προσαρμόζονται οι μικροί αλλά ότι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου «θέλουν να μοιάζουν με μικρά καταστήματα» ενώ οι μεγάλες μονάδες δεν δείχνουν πλέον το ίδιο ενδιαφέρον, με παλαιότερα, για την ανάπτυξης τους εκτός πόλεων. Αντίθετα μάλιστα, αναζητούν χώρους για καταστήματα μέσα στις πόλεις. Τα μικρά καταστήματα φαίνεται ότι θα εξακολουθήσουν να είναι ο βασικός ιστός στην εικόνα που θα έχουν και στο μέλλον οι πόλεις καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν - και τελικά να διαμορφώνουν και τις συνθήκες - για μια πόλη όπου καταστήματα και υπηρεσίες, βρίσκονται σε απόσταση περίπου 15 λεπτών.
Ακόμη μια τάση που διαμορφώνεται, με βάση την μετάβαση από την γραμμική στην κυκλική οικονομία, είναι ότι επεκτείνεται ο κύκλος ζωής των προϊόντων (επισκευή, δεύτερο χέρι κλπ). Επιπλέον, το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης εγκαταλείπει το επεκτατικό μοντέλο καθώς η μεγέθυνση δεν είναι αυτοσκοπός αλλά η ανάπτυξη σχετίζεται με περισσότερο βιώσιμα προϊόντα και μοντέλα διείσδυσης στις αγορές.
Ο καταναλωτής είναι αυτός που εκφράζει το μήνυμα για πιο πράσινη λειτουργία αγοράς κι αυτό το μήνυμα καλούνται να υλοποιήσουν οι επιχειρήσεις.
Ένδυση και τρόφιμα είναι οι κλάδοι με μεγάλες αλλαγές λόγω περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Δυο πλατφόρμες
Επίσης παρουσιάστηκαν οι δυο πλατφόρμες του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, που απευθύνονται στις πειραϊκές επιχειρήσεις που επιθυμούν να κάνουν το επόμενο βήμα και να μπουν στην ψηφιακή εποχή, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να αναπτυχθούν και συγκεκριμένα :
- Η ψηφιακή πλατφόρμα «Εικονική περιήγηση της αγοράς/των επιχειρήσεων του Πειραιά».
- Η πλατφόρμα κινητής εφαρμογής για την πόλη του Πειραιά με στόχευση στους επιβάτες κρουαζιέρας και τους επισκέπτες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών