Πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη πρέπει να βάζουν οι Έλληνες πολίτες προκειμένου να αγοράσουν τα απορρυπαντικά ρούχων των πολυεθνικών κολοσσών Unilever και Procter & Gamble. Σύμφωνα με την διαπίστωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού τα συγκεκριμένα προϊόντα στην Ελλάδα είναι ακριβότερα κατά… 361% από τη φθηνότερη χώρα της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, η οποία πραγματοποίησε έρευνα τιμών στα απορρυπαντικά Skip και Ariel που διατίθενται σε κάψουλες και σε σκόνη πλυντηρίου, είναι ότι η τιμή του απορρυπαντικού ανά κάψουλα στην Ελλάδα είναι 0,49 ευρώ στη μεγάλη και οικονομικότερη συσκευασία ενώ στην Ιρλανδία, μια από τις φθηνότερες χώρες μαζί με τη Σουηδία και τη Γερμανία, το αντίστοιχο προϊόν κοστίζει το μισό, δηλαδή, 0,21 ευρώ.
Τα απορρυπαντικά ρούχων έχουν πάρει την… «ανιούσα» από τον Ιούνιο και μετά, όταν αυξήθηκε ο πληθωρισμός στα «προϊόντα καθαρισμού σπιτιού» στην Ελλάδα έναντι της Ευρωζώνης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat μέχρι και τον Ιούνιο η απόκλιση ήταν μικρή, με την αύξηση να είναι 5,7% στην Ευρωζώνη και 5,8% στην Ελλάδα.
Όμως τον Ιούλιο η αύξηση ήταν 7,3% για την Ευρωζώνη και 8,1% στην Ελλάδα και τον Αύγουστο μεγάλωσε ακόμα περισσότερο καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 8,2% και 11,4%.
Όσο οι μήνες περνούσαν η κατάσταση με τις τιμές χειροτέρευε. Τον Νοέμβριο του 2022 η αύξηση της τιμής των απορρυπαντικών στην Ελλάδα είχε φτάσει στο 13,4% και τον Δεκέμβριο στο 15,9%!
Μετά την σχετική έρευνα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία που δείχνουν την πραγματική ληστεία που γίνεται στους Έλληνες από τις μεγάλες εταιρείες την στιγμή που η τιμή των υπόλοιπων αγαθών στην Ελλάδα έχει ανέβει επικίνδυνα και πολλά νοικοκυριά τα βγάζουν πέρα ίσα-ίσα.
Γιατί «εκτοξεύτηκαν» οι τιμές
Αν και η έρευνα δεν επικεντρώθηκε στα αίτια που οδηγούν στην υπέρογκη αύξηση των τιμών, ωστόσο, πιθανολογείται ότι οι δύο πολυεθνικές εφαρμόζουν πρακτικές καρτέλ,. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, τρεις από τις κύριες αιτίες είναι το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς που δεν δημιουργεί κίνητρο για μεγάλο ανταγωνισμό στις τιμές, η χαμηλή διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η μικρή εγχώρια παραγωγή.
Οι παρατηρήσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι παρατηρήσεις της Επιτροπής. Όπως ότι στην Ελλάδα οι τιμές είναι υψηλές ανεξαρτήτως του μεγέθους της συσκευασίας!
Επίσης, στην χώρα μας, όσο μικρότερη είναι η συσκευασία στις κάψουλες, τόσο υψηλότερη είναι η τιμή ανά τεμάχιο. Στη συσκευασία των 14 τεμαχίων η τιμή είναι 0,66 ευρώ το τεμάχιο, ενώ σε αυτή των 54 τεμαχίων είναι 0,44 ευρώ. Στην Ολλανδία η τιμή ανά τεμάχιο δεν διαφοροποιείται.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών