Στόχος της φετινής περιόδου των εκπτώσεων, σύμφωνα με τον [πρόεδρο του ΕΒΕΠ και ΠΕΣΑ Βασίλη Κορκίδη, είναι να καταφέρει ως «αντίδοτο» να περιορίσει τον «εθνικό πληθωρισμό» τουλάχιστον κατά μισή μονάδα
Προετοιμάζοντας κατάλληλα το έδαφος, στη μάχη των καλοκαιρινών εκπτώσεων έχουν ήδη εισέλθει πολλές εμπορικές επιχειρήσεις με προκρατήσεις αλλά και προσφορές τόσο μέσα από το ψηφιακό κανάλι όσο μέσα από τα φυσικά καταστήματα με στόχο να ρευστοποιήσουν εποχικά προϊόντα και να «γεμίσουν τα ταμεία» τους.
Όπως τονίζει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, Αντώνης Μακρής «οι εμπορικές επιχειρήσεις προσβλέπουν σε πολύ καλούς τζίρους κατά τις θερινές εκπτώσεις ώστε να ανακτηθούν οι χαμένες πωλήσεις λόγω των βουλευτικών εκλογών και περιμένουν να εξυπηρετήσουν τους Έλληνες καταναλωτές αλλά και τους τουρίστες με γεμάτα ράφια και δελεαστικές τιμές».
Ο ίδιος προσθέτει ότι τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ΣΕΛΠΕ, με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καταγράφουν ένα καταναλωτικό κοινό πιεσμένο, σε ένα μεταβατικό στάδιο, με βασική ανησυχία τις πληθωριστικές πιέσεις σε προϊόντα και ένα αρνητικό, αλλά βελτιούμενο καταναλωτικό κλίμα στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.
«Το καταναλωτικό κλίμα βελτιώνεται και αισιοδοξούμε ότι, παρά την πίεση του διαθέσιμου εισοδήματος, το κοινό θα αξιοποιήσει τις ευκαιρίες και θα πραγματοποιήσει συμφέρουσες αγορές ικανοποιώντας βασικές ανάγκες του» επισημαίνει ο κ. Μακρής και συμπληρώνει ότι «καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ώθηση των πωλήσεων των εμπορικών επιχειρήσεων θα διαδραματίσει ο τουρισμός που κινείται σε πολύ καλά επίπεδα».
«Οι εμπορικές επιχειρήσεις προσβλέπουν πολλά από την επικείμενη εκπτωτική περίοδο που ξεκινά την ερχόμενη Δευτέρα» αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης με αφορμή την επικείμενη έναρξη των θερινών εκπτώσεων. Προσθέτει επίσης ότι «με γεμάτα ράφια, εντυπωσιακές τιμές, χαμόγελο και επαγγελματισμό, είναι έτοιμες όπως πάντα, να υποδεχθούν τους καταναλωτές. Οι ανάγκες είναι πολλές και οι προσδοκίες ακόμη περισσότερες».
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ΕΣΑ, οι εμπορικές επιχειρήσεις καλούνται να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή καθώς σύμφωνα με την παράγραφο 2α άρθρου 15 ν. 4177/2013, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 5039/2023, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Επίσης, πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.
Ελπίδες για μεγαλύτερη κατανάλωση
Αισιόδοξος είναι ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π. και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλη Κορκίδη.
Συγκεκριμένα, ο εμπορικός κόσμος διατηρεί την αισιοδοξία του και έχει εναποθέσει τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση».
Επίσης, ο κ. Κορκίδης επισημαίνει πως η ένδυση και η υπόδηση, που έχουν την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις, διατηρούν, από την αρχή του έτους, διπλό θετικό πρόσημο με +2% σε κύκλο εργασιών και +4% σε όγκο πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας ένα συγκριτικά χαμηλότερο ρυθμό αύξησης τιμών. «Το επιθυμητό είναι η σημαντική ενίσχυση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην αγορά να συνεχιστεί τη θερινή περίοδο των εκπτώσεων, ώστε όλοι οι καταναλωτές να ''εκμεταλλευτούν'' τις συμφέρουσες τιμές και οι επιχειρήσεις λιανικής να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών και τον όγκο πωλήσεών τους» τονίζει ο ίδιος.
Στόχος της φετινής περιόδου των εκπτώσεων, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, είναι να καταφέρει ως «αντίδοτο» να περιορίσει τον «εθνικό πληθωρισμό» τουλάχιστον κατά μισή μονάδα. Μάλιστα, σημειώνει ότι το λιανικό εμπόριο, για μια ακόμη φορά, θα «βάλει πλάτη» για να ξεπεραστεί ο υψηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα, με τον ΔΤΚ να επιμένει στο 10,4%. «Ευελπιστούμε και φέτος, οι εκπτωτικές τιμές να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου. Στόχος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 6 δισ. ευρώ και να φτάσει φέτος τα 7 δισ. ευρώ. 'Αλλωστε, στο λιανικό εμπόριο, οι τρέχουσες πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 9,8%, με το ύψος των αποθεμάτων να αποκλιμακώνεται, ενώ η εξέλιξη των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα δείχνει πως κυμαίνονται σταθερά στα 3,4 δισ. ευρώ μηνιαίως» υπογραμμίζει.
Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, για μία ακόμα φορά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Επίσης, κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Τα καταστήματα Stock ή Outlet υποχρεούνται να αναγράφουν την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.
Σημειώνεται ότι αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών