Το σχήμα VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S έχει ανακηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ επιλαχών προτιμητέος επενδυτής στο διαγωνισμό για την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, με οικονομική προσφορά 3,106 εκατ. ευρώ
Απορρίφθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, η προσφυγή του σχήματος Vinci - Μυτιληναίος για τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, στον οποίο επικράτησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι το σχήμα VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S έχει ανακηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ επιλαχών προτιμητέος επενδυτής στο διαγωνισμό για την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, με οικονομική προσφορά 3,106 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ αφορά την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού και για διάστημα 25 ετών.
Η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Ερωτήματα για τη χρηματοδότηση
Να σημειωθεί πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει κερδίσει και ένα ακόμα διαγωνισμό, αυτόν της Εγνατία Οδού, που εδώ και δύο χρόνια δεν έχει κλείσει αφού πρέπει να αυξηθούν τα διόδια από το κράτος.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όμως όταν αναλάβει τον αυτοκινητόδρομο αυτό θα πρέπει να καταβάλει 1,5 δισ. ευρώ.
Επιπλέον άλλο 1 δισ. ευρώ θα χρειαστεί για το καζίνο στο Ελληνικό, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για το δανεισμό, οι οποίες δεν έχουν κλείσει ακόμα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αντλούσε ρευστότητα από την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής, η οποία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί με κάποιες φήμες να λένε ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για σημαντικά θέματα και άλλες να λένε πως δε θα γίνει το deal.
Επιπλέον εκτελεί σημαντικά έργα όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι ενώ στο τέλος του 2022 είχε δανεισμό 3 δισ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 1,5 δισ. ευρώ.
Επομένως, δημιουργούνται αρκετά ερωτήματα για τη χρηματοδότηση, αλλά και το τελικό ύψος των τόκων που θα πληρώνει αν αυξήσει τόσο τα δάνειά της.
Ποια σχήματα είχαν υποβάλει προσφορές
Υπενθυμίζεται εδώ ότι τα σχήματα που είχαν υποβάλει προσφορές ήταν οι:
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
• Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
• ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
• Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.
• Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
• Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
www.bankingnews.gr
Υπενθυμίζεται ότι το σχήμα VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S έχει ανακηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ επιλαχών προτιμητέος επενδυτής στο διαγωνισμό για την 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, με οικονομική προσφορά 3,106 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ αφορά την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού και για διάστημα 25 ετών.
Η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Ερωτήματα για τη χρηματοδότηση
Να σημειωθεί πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει κερδίσει και ένα ακόμα διαγωνισμό, αυτόν της Εγνατία Οδού, που εδώ και δύο χρόνια δεν έχει κλείσει αφού πρέπει να αυξηθούν τα διόδια από το κράτος.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όμως όταν αναλάβει τον αυτοκινητόδρομο αυτό θα πρέπει να καταβάλει 1,5 δισ. ευρώ.
Επιπλέον άλλο 1 δισ. ευρώ θα χρειαστεί για το καζίνο στο Ελληνικό, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για το δανεισμό, οι οποίες δεν έχουν κλείσει ακόμα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αντλούσε ρευστότητα από την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής, η οποία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί με κάποιες φήμες να λένε ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για σημαντικά θέματα και άλλες να λένε πως δε θα γίνει το deal.
Επιπλέον εκτελεί σημαντικά έργα όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι ενώ στο τέλος του 2022 είχε δανεισμό 3 δισ. ευρώ και ταμειακά διαθέσιμα 1,5 δισ. ευρώ.
Επομένως, δημιουργούνται αρκετά ερωτήματα για τη χρηματοδότηση, αλλά και το τελικό ύψος των τόκων που θα πληρώνει αν αυξήσει τόσο τα δάνειά της.
Ποια σχήματα είχαν υποβάλει προσφορές
Υπενθυμίζεται εδώ ότι τα σχήματα που είχαν υποβάλει προσφορές ήταν οι:
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – 3.270.000.000 ευρώ.
• Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. – 3.106.000.000 ευρώ.
• ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A. – 2.700.000.000 ευρώ.
• Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. – 2.548.000.000 ευρώ.
• Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD – 2.350.000.000 ευρώ.
• Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E. – 2.050.050.908,21 ευρώ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών