Δύσκολες μέρες για τους καταναλωτές
Μετά τα τιμολόγια ρεύματος, τα ράφια των σούπερ μάρκετ θα φέρουν δυσάρεστα νέα για τους καταναλωτές.
Το μέτρο της σταθερής μειωμένης τιμής του -5% φτάνει στο τέλος τους αφού συμπληρώνεται το εξάμηνο που είχε ορίσει ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.
Από την 1η Ιουνίου οι κόκκινες σημάνσεις με το -5% θα εξαφανιστούν από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο παρότι έδωσε μια ευκαιρία για τα νοικοκυριά να αγοράζουν προϊόντα τροφίμων σε χαμηλές τιμές δεν συνέβαλε στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή διαμορφώθηκε στο 3,1% τον Απρίλιο του 2024 και οι προβλέψεις λένε ότι θα κινηθεί ανοδικά τον Ιούνιο εξαιτίας των τιμολογίων ρεύματος και της μεγάλης γκάμας προϊόντων της κατηγορίας του -5% που βγαίνει από την αγορά. .
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης στο μέτρο του -5% είχαν ενταχθεί 1300 προϊόντα όταν το σύνολο των προϊόντων που αγοράζονται ως απαραίτητα για τη διαβίωση των καταναλωτών είχαν υπολογιστεί σε 4000 κωδικούς.
Οι νέες τιμές σε 1300 προϊόντα
Δηλαδή το 32,5% των προϊόντων από την 1η Ιουνίου θα έχει νέα τιμή στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Τα επιτελεία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ από την περασμένη Δευτέρα λαμβάνουν email με περιεχόμενο ότι κλείνει ο κύκλος του -5% και τα προϊόντα μετά από τρεις εργάσιμες ημέρες θα έχουν νέα τιμή.
Σύμφωνα με πληροφορίες από ανώτατο στέλεχος γαλακτοβιομηχανίας στο ερώτημα του ΒΝ αν ανέβουν οι τιμές λέει «Μάλλον ΌΧΙ».
Το ίδιο μετέθεσε την ανατίμηση του «φρέσκου» γάλακτος από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Οι τιμές στο «φρέσκο» γάλα και αυτό της μακράς διάρκειας προς το παρόν δεν άλλαξαν τιμή.
Οι εταιρείες... μετέτρεψαν την πινακίδα του -5% σε προσφορά των 0,25 λεπτών του ευρώ έως 35 λεπτά του ευρώ.
Η τιμή με το -5% και οι προσφορές
Το 1 λίτρο γάλα με την μείωση του -5% υποχώρησε στο 1,78 ευρώ από τον περασμένο Οκτώβριο και τώρα με την προσφορά των 0,25 λεπτών η τιμή του παραμένει στο 1,78 ευρώ ως ονομαστική τιμή.
Όμως οι καταναλωτές θα πληρώσουν στο ταμείο το ποσό του 1,53 ευρώ το λίτρο γάλα.
Με την πολιτική του υπουργείου Ανάπτυξης «κλειδώθηκε» μια τιμή για έξι μήνες και με τη λήξη του μέτρου πέφτουν ολιγοήμερες προσφορές με μειωμένη τιμή.
Τα ράφια των σούπερ μάρκετ εμφανίζουν μια νέα εικόνα.
Οι ετικέτες με το -5% έγιναν προσφορές που φτάνουν μέχρι το 1,5 ευρώ.
Οι καταναλωτές θα χάσουν τα αυγά και τα πασχάλια με τις νέες αλλαγές ενώ είναι βέβαιο ότι οι εταιρείες μετά την περίοδο των ολιγοήμερων προσφορών οι τιμές θα κινηθούν ανοδικά.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών