Το έγγραφο αυθαίρετα ανατρέπει το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα ως προς τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης των νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων
Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στους δημοσίους υπαλλήλους έγγραφο της διεύθυνσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού του υπουργείου Εσωτερικών (ΥΠΕΣ), το οποίο αφήνει «παράθυρο» για απολύσεις στους δόκιμους υπαλλήλους που έχουν προσληφθεί, αν και εφόσον για αυτούς «δεν υπάρχει έκθεση αξιολόγησης».
Το συγκεκριμένο έγγραφο (ΔΙΔΑΔ/Φ.24.10/629/13517/21-3-2022) που σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ εστάλη προς το Γ.Ν. Καβάλας, χωρίς καμία νομική βάση και έρεισμα, αυθαίρετα ανατρέπει το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα ως προς τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης των νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων.
Ειδικότερα, ενώ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας αναφέρει ρητά στο άρθρο 40, μεταξύ άλλων: «Με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας οι υπάλληλοι μονιμοποιούνται αυτοδίκαια, με εξαίρεση τους υπαλλήλους στους οποίους έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή ή για τους οποίους υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα ή υπάρχει δυσμενής έκθεση Αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων».
Στις τελευταίες αυτές περιπτώσεις για τη μονιμοποίηση ή μη αποφαίνεται το υπηρεσιακό συμβούλιο εντός δύο μηνών από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας. Για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου που είναι αρμόδιο για το διορισμό.
Το παραπάνω έγγραφο αναφέρει ότι «…εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η αυτοδίκαιη μονιμοποίηση υπαλλήλου πραγματοποιείται, όταν συντρέχουν σωρευτικά για τον υπάλληλο οι εξής προϋποθέσεις:
α) δεν έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή,
β) δεν υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα και
γ) δεν υπάρχει δυσμενής έκθεση αξιολόγησης και συνεπώς οι υπάλληλοι για τους οποίους δεν υφίσταται έκθεση αξιολόγησης ανεξαρτήτως υπαιτιότητας τους δεν δύναται να μονιμοποιηθούν».
Η ΑΔΕΔΥ θεωρεί ότι η παραπάνω παράγραφος του άρθρου 40 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα ερμηνεύεται ως προϋπόθεση ύπαρξης αξιολόγησης, καθώς προκύπτει σαφώς ότι η μονιμοποίηση του δόκιμου υπαλλήλου επέρχεται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η αξιολόγησή του και ότι η μη σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης για τον δόκιμο υπάλληλο, δεν αποτελεί επ’ουδενί κώλυμα στην αυτοδίκαιη μονιμοποίησή του.
Ακόμη, το ανωτέρω έγγραφο του ΥΠΕΣ ενώ αναγνωρίζει ότι «Οι άδειες που έχει λάβει η υπάλληλος αποτελούν χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, οπότε και θα ληφθεί υπόψη το χρονικό διάστημα απουσίας βάσει των αδειών αυτών στην απαιτούμενη διετία της δόκιμης περιόδου» πάλι αυθαίρετα καταλήγει ότι «δεν στοιχειοθετούν εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων» και ότι ο υπάλληλος θα πρέπει να υπηρετήσει πρόσθετο χρόνο προκειμένου να είναι δυνατή η αξιολόγησή και να οριστικοποιηθεί η έκθεση !!! γεγονός που επίσης δεν προκύπτει από το Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα.
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Το συγκεκριμένο έγγραφο (ΔΙΔΑΔ/Φ.24.10/629/13517/21-3-2022) που σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ εστάλη προς το Γ.Ν. Καβάλας, χωρίς καμία νομική βάση και έρεισμα, αυθαίρετα ανατρέπει το Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα ως προς τις προϋποθέσεις μονιμοποίησης των νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων.
Ειδικότερα, ενώ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας αναφέρει ρητά στο άρθρο 40, μεταξύ άλλων: «Με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας οι υπάλληλοι μονιμοποιούνται αυτοδίκαια, με εξαίρεση τους υπαλλήλους στους οποίους έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή ή για τους οποίους υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα ή υπάρχει δυσμενής έκθεση Αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων».
Στις τελευταίες αυτές περιπτώσεις για τη μονιμοποίηση ή μη αποφαίνεται το υπηρεσιακό συμβούλιο εντός δύο μηνών από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας. Για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του οργάνου που είναι αρμόδιο για το διορισμό.
Το παραπάνω έγγραφο αναφέρει ότι «…εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η αυτοδίκαιη μονιμοποίηση υπαλλήλου πραγματοποιείται, όταν συντρέχουν σωρευτικά για τον υπάλληλο οι εξής προϋποθέσεις:
α) δεν έχει επιβληθεί πειθαρχική ποινή,
β) δεν υφίσταται πειθαρχική εκκρεμότητα και
γ) δεν υπάρχει δυσμενής έκθεση αξιολόγησης και συνεπώς οι υπάλληλοι για τους οποίους δεν υφίσταται έκθεση αξιολόγησης ανεξαρτήτως υπαιτιότητας τους δεν δύναται να μονιμοποιηθούν».
Η ΑΔΕΔΥ θεωρεί ότι η παραπάνω παράγραφος του άρθρου 40 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα ερμηνεύεται ως προϋπόθεση ύπαρξης αξιολόγησης, καθώς προκύπτει σαφώς ότι η μονιμοποίηση του δόκιμου υπαλλήλου επέρχεται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η αξιολόγησή του και ότι η μη σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης για τον δόκιμο υπάλληλο, δεν αποτελεί επ’ουδενί κώλυμα στην αυτοδίκαιη μονιμοποίησή του.
Ακόμη, το ανωτέρω έγγραφο του ΥΠΕΣ ενώ αναγνωρίζει ότι «Οι άδειες που έχει λάβει η υπάλληλος αποτελούν χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, οπότε και θα ληφθεί υπόψη το χρονικό διάστημα απουσίας βάσει των αδειών αυτών στην απαιτούμενη διετία της δόκιμης περιόδου» πάλι αυθαίρετα καταλήγει ότι «δεν στοιχειοθετούν εν τοις πράγμασι άσκηση καθηκόντων» και ότι ο υπάλληλος θα πρέπει να υπηρετήσει πρόσθετο χρόνο προκειμένου να είναι δυνατή η αξιολόγησή και να οριστικοποιηθεί η έκθεση !!! γεγονός που επίσης δεν προκύπτει από το Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα.
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών