
Το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης θα απευθύνεται κυρίως σε όσους αφήνουν για την τελευταία στιγμή την πληρωμή κάποιου φόρου ή δόσης ρύθμισης ή την υποβολή κάποιας δήλωσης
Νέα «ξυπνητήρια» που θα ειδοποιούν εγκαίρως τους φορολογούμενους να τακτοποιήσουν κάθε υποχρέωση και εκκρεμότητα που έχουν με την εφορία ενεργοποιεί η ΑΑΔΕ, ενώ προωθεί μπαράζ 60.000 τηλεφωνικών κλήσεων σε οφειλέτες με κόκκινα φορολογικά χρέη.
Το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης θα απευθύνεται κυρίως σε όσους αφήνουν για την τελευταία στιγμή την πληρωμή κάποιου φόρου ή δόσης ρύθμισης ή την υποβολή κάποιας δήλωσης. Με μια σειρά από αναδυόμενα ηλεκτρονικά μηνύματα (pop-ups), η Ανεξάρτητη Αρχή θα προειδοποιεί τους υπόχρεους για τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αποφύγουν πρόστιμα και προσαυξήσεις.
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2025, οι ειδοποιήσεις θα αφορούν:
· Προσεχείς ημερομηνίες λήξης φορολογικών υποχρεώσεων.
· Υπολειπόμενες δόσεις από ρυθμίσεις οφειλών.
· Εκκρεμότητες σχετικά με την υποβολή δηλώσεων.
· Μηνύματα ενημέρωσης για τυχόν επιστροφές φόρων.
Τα pop-ups θα εμφανίζονται σε υπολογιστές, laptops και κινητά τηλέφωνα, είτε αυτόματα είτε μετά από σχετική ενέργεια του χρήστη. Το νέο σύστημα αποτελεί μέρος της στρατηγικής της ΑΑΔΕ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της φορολογικής διοίκησης και την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης μέσω τεχνολογικών λύσεων. Η εφαρμογή του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης εκτιμάται ότι θα περιορίσει τις καθυστερήσεις στις πληρωμές και θα συμβάλει στη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν αυξηθεί στα 108,5 δισ, ευρώ και των συνακόλουθων προστίμων, καθώς οι φορολογούμενοι θα έχουν πλέον έναν επιπλέον μηχανισμό υπενθύμισης των υποχρεώσεών τους.
Πέραν των ηλεκτρονικών μηνυμάτων ο σχεδιασμός προβλέπει τουλάχιστον 60.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες για την ενημέρωση των φορολογούμενων και τη συμμόρφωσή τους ως προς την τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Στην πρώτη γραμμή θα βρεθούν οι οφειλέτες που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές και έχουν μπει στο στόχαστρο του ελεγκτικού μηχανισμού.
Επίσης μέχρι το τέλος του Μαρτίου 2025 θα ολοκληρωθεί η υλοποίηση του διαδικτυακού τόπου, μέρος του έργου αυτού, που θα αποτελεί ένα ενιαίο σημείο πληροφόρησης για φορολογούμενους, επιχειρήσεις και στελέχη της ΑΑΔΕ, παρέχοντας ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση, σχετικά με τη εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία .
Παράλληλα το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για την γρήγορη περαίωση των φορολογικών υποθέσεων και την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών προβλέπει:
- Επέκταση του υφιστάμενου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ώστε να ενταχθεί σε αυτό το σύνολο των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (Κεντρικές και Περιφερειακές). Το έργο περιλαμβάνει την ανανέωση του περιβάλλοντος λογισμικού που υποστηρίζει το κέντρο, την ανάπτυξη προηγμένων υπηρεσιών για τους πολίτες σε περιβάλλον έξυπνων κινητών συσκευών και την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού. Επίσης προβλέπεται και η λήψη υπηρεσιών τηλεφωνικού κέντρου για την ενίσχυση της δυνατότητας του Οργανισμού για αποτελεσματική τηλεφωνική εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων με την ΑΑΔΕ.
-Δυνατότητα αυτοματοποιημένων μεταβολών στοιχείων επιχειρήσεων φυσικών και νομικών προσώπων (έδρα, ΚΑΔ, υποκαταστήματα κ.α) και μεταβολή εργασιών νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που δεν δύναται να ολοκληρωθεί μέσω της Ψηφιακής Πύλης myAADE (καταστατικές αλλαγές όπως εκπροσώπηση, μέλη, κ.α.).
- Αυτόματη ενημέρωση βάσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω Διασύνδεσης με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) (ΕΠΕ, ΙΚΕ).
- Ανάπτυξη διαδικτυακής Υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά Ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων.
- Απλοποίηση και ψηφιοποίηση της διαδικασία εξαγωγής αγαθών εμπορικού χαρακτήρα για συναλλαγές αξίας έως 1.000 ευρώ που πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο μέσω εταιρειών ταχυμεταφοράς.
- Ενημέρωση των κληρονόμων αποβιωσάντων ως προς τις υποχρεώσεις τους
- Ψηφιοποίηση διαδικασίας για τη χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας σε αναπήρους.
- Κωδικοποίηση και ενοποίηση της νομοθεσίας για τη φορολογία εισοδήματος και κεφαλαίου, τον ΦΠΑ, τη φορολογία χαρτοσήμου, τις φορολογικές διαδικασίες, την είσπραξη δημοσίων εσόδων και τον τελωνειακό κώδικα και παροχή δωρεάν πρόσβασης στο περιεχόμενο ξεκινώντας από έναν κοινό αποκλειστικό δικτυακό τόπο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και της ΑΑΔΕ.
- Επικαιροποίηση του εγχειριδίου συχνών ερωτήσεων - απαντήσεων της υπηρεσίας myAADElive και του περιεχομένου Χρηστικού Οδηγού φορολογικών διαδικασιών για την υποβολή αιτήματος στην πλατφόρμα «Τα αιτήματά μου» της ΑΑΔΕ.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης θα απευθύνεται κυρίως σε όσους αφήνουν για την τελευταία στιγμή την πληρωμή κάποιου φόρου ή δόσης ρύθμισης ή την υποβολή κάποιας δήλωσης. Με μια σειρά από αναδυόμενα ηλεκτρονικά μηνύματα (pop-ups), η Ανεξάρτητη Αρχή θα προειδοποιεί τους υπόχρεους για τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις τους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αποφύγουν πρόστιμα και προσαυξήσεις.
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2025, οι ειδοποιήσεις θα αφορούν:
· Προσεχείς ημερομηνίες λήξης φορολογικών υποχρεώσεων.
· Υπολειπόμενες δόσεις από ρυθμίσεις οφειλών.
· Εκκρεμότητες σχετικά με την υποβολή δηλώσεων.
· Μηνύματα ενημέρωσης για τυχόν επιστροφές φόρων.
Τα pop-ups θα εμφανίζονται σε υπολογιστές, laptops και κινητά τηλέφωνα, είτε αυτόματα είτε μετά από σχετική ενέργεια του χρήστη. Το νέο σύστημα αποτελεί μέρος της στρατηγικής της ΑΑΔΕ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της φορολογικής διοίκησης και την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης μέσω τεχνολογικών λύσεων. Η εφαρμογή του συστήματος έγκαιρης ειδοποίησης εκτιμάται ότι θα περιορίσει τις καθυστερήσεις στις πληρωμές και θα συμβάλει στη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν αυξηθεί στα 108,5 δισ, ευρώ και των συνακόλουθων προστίμων, καθώς οι φορολογούμενοι θα έχουν πλέον έναν επιπλέον μηχανισμό υπενθύμισης των υποχρεώσεών τους.
Πέραν των ηλεκτρονικών μηνυμάτων ο σχεδιασμός προβλέπει τουλάχιστον 60.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες για την ενημέρωση των φορολογούμενων και τη συμμόρφωσή τους ως προς την τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Στην πρώτη γραμμή θα βρεθούν οι οφειλέτες που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές και έχουν μπει στο στόχαστρο του ελεγκτικού μηχανισμού.
Επίσης μέχρι το τέλος του Μαρτίου 2025 θα ολοκληρωθεί η υλοποίηση του διαδικτυακού τόπου, μέρος του έργου αυτού, που θα αποτελεί ένα ενιαίο σημείο πληροφόρησης για φορολογούμενους, επιχειρήσεις και στελέχη της ΑΑΔΕ, παρέχοντας ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση, σχετικά με τη εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία .
Παράλληλα το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για την γρήγορη περαίωση των φορολογικών υποθέσεων και την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών προβλέπει:
- Επέκταση του υφιστάμενου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ώστε να ενταχθεί σε αυτό το σύνολο των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (Κεντρικές και Περιφερειακές). Το έργο περιλαμβάνει την ανανέωση του περιβάλλοντος λογισμικού που υποστηρίζει το κέντρο, την ανάπτυξη προηγμένων υπηρεσιών για τους πολίτες σε περιβάλλον έξυπνων κινητών συσκευών και την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού. Επίσης προβλέπεται και η λήψη υπηρεσιών τηλεφωνικού κέντρου για την ενίσχυση της δυνατότητας του Οργανισμού για αποτελεσματική τηλεφωνική εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων με την ΑΑΔΕ.
-Δυνατότητα αυτοματοποιημένων μεταβολών στοιχείων επιχειρήσεων φυσικών και νομικών προσώπων (έδρα, ΚΑΔ, υποκαταστήματα κ.α) και μεταβολή εργασιών νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που δεν δύναται να ολοκληρωθεί μέσω της Ψηφιακής Πύλης myAADE (καταστατικές αλλαγές όπως εκπροσώπηση, μέλη, κ.α.).
- Αυτόματη ενημέρωση βάσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω Διασύνδεσης με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) (ΕΠΕ, ΙΚΕ).
- Ανάπτυξη διαδικτυακής Υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά Ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων.
- Απλοποίηση και ψηφιοποίηση της διαδικασία εξαγωγής αγαθών εμπορικού χαρακτήρα για συναλλαγές αξίας έως 1.000 ευρώ που πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο μέσω εταιρειών ταχυμεταφοράς.
- Ενημέρωση των κληρονόμων αποβιωσάντων ως προς τις υποχρεώσεις τους
- Ψηφιοποίηση διαδικασίας για τη χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας σε αναπήρους.
- Κωδικοποίηση και ενοποίηση της νομοθεσίας για τη φορολογία εισοδήματος και κεφαλαίου, τον ΦΠΑ, τη φορολογία χαρτοσήμου, τις φορολογικές διαδικασίες, την είσπραξη δημοσίων εσόδων και τον τελωνειακό κώδικα και παροχή δωρεάν πρόσβασης στο περιεχόμενο ξεκινώντας από έναν κοινό αποκλειστικό δικτυακό τόπο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και της ΑΑΔΕ.
- Επικαιροποίηση του εγχειριδίου συχνών ερωτήσεων - απαντήσεων της υπηρεσίας myAADElive και του περιεχομένου Χρηστικού Οδηγού φορολογικών διαδικασιών για την υποβολή αιτήματος στην πλατφόρμα «Τα αιτήματά μου» της ΑΑΔΕ.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών