Θα λειτουργήσει άμεσα το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Χ. Σπίρτζη
«Η απο-ιδιωτικοποίηση είναι ο ακριβώς αντίθετος όρος από την απο-κρατικοποίηση» και «σημαίνει ότι ξεκινάμε να ανακτάμε την χαμένη μας εθνική κυριαρχία και να εφαρμόζουμε πολιτικές που πιστεύουμε», αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Προσθέτει ότι «σημαίνει την απαλλαγή από κρίσιμους τομείς της κοινωνικής πολιτικής και στρατηγικούς τομείς της εθνικής οικονομίας κρατικοδίαιτων ολιγοπωλίων και μονοπωλίων», αλλά και ότι «γινόμαστε μια κανονική Ευρωπαϊκή χώρα, όπως αυτές που έχουν δημόσιες εταιρείες στις αστικές συγκοινωνίες και τις μεταφορές, στις τηλεπικοινωνίες, στην ενέργεια, στους στρατηγικούς τομείς της εθνικής οικονομίας και της κοινωνικής πολιτικής».
Αφού σημειώνει πως «παραλάβαμε μία χώρα που είχε χάσει μεγάλο μέρος της εθνικής της κυριαρχίας και μια κοινωνία σε αποδόμηση», τονίζει ότι «η εντολή που πήραμε από τον ελληνικό λαό ήταν να βγάλουμε τη χώρα από τον εφιάλτη που τον έβαλαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού.
Αναλάβαμε τη χώρα με δεσμεύσεις πολιτικές και οικονομικές, που δεν έχουν καμία συνάφεια με την ιδεολογική μας τοποθέτηση και τις πολιτικές μας προθέσεις και τοποθετήσεις.
Είμαστε στοχοπροσηλωμένοι σε αυτή την προσπάθεια.
Να τελειώνουμε με τα προγράμματα και τις δεσμεύσεις άλλων προς τους δανειστές, με τις λιγότερες απώλειες για τον ελληνικό λαό.
Γι αυτό και από την πρώτη στιγμή κάθε μέρα και για κάθε δέσμευση γίνεται μία συνεχής και επίπονη διαπραγμάτευση.
Ούτε έχουμε αλλάξει, ούτε έχουμε παραδοθεί.
Όπου μπορούμε ασκούμε πολιτικές σύμφωνες με τη δική μας αντίληψη, με τις δικές μας προτάσεις».
Αναφέρει τον ΟΑΣΘ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα και υπογραμμίζει «για εμάς οι αστικές συγκοινωνίες δεν είναι μια απλή οικονομική δραστηριότητα μεταφορικού έργου» και «γι΄ αυτό και πρέπει να έχουν δημόσιο χαρακτήρα, κοινωνικό έλεγχο και σχεδιασμό».
Κατά τον ίδιο, «το Σχέδιο Νόμου προβλέπει την ίδρυση δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, όπως στην Αθήνα και σε πολλές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Προβλέπει διαφανή λειτουργία, διαγωνισμούς σύμφωνα με τον νόμο των δημόσιων συμβάσεων, κοινωνική πολιτική.
Δεν επιτρέπει τη συνέχιση της παραβατικότητας.
Δεν επιτρέπει να μην γίνονται διαγωνισμοί, να μην υπάρχουν διαδικασίες, ο ΣΑΣΘ που επιβλέπει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ να μην έχει καν πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα για τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται.
Δεν επιτρέπει να υπάρχει δομημένο πρωτοφανές σύστημα διαιτησίας που κάθε χρόνο να δίνονται ατεκμηρίωτα και χωρίς έλεγχο εκατομμύρια ευρώ.
Δεν επιτρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα στους ανέργους που δεν έχουν εισιτήριο και στη συνέχεια τα πρόστιμα αυτά να πληρώνονται από το κράτος.
Δεν επιτρέπει να ενοικιάζονται τα αμαξοστάσια από συνεταιρισμούς των ίδιων μετόχων.
Δεν επιτρέπει όλα όσα επέτρεπε ο παλαιοκομματισμός για την αναπαραγωγή του και τη διατήρηση του ΟΑΣΘ 60 χρόνια».
«Είναι προφανές ότι αυτή η πολιτική βρίσκεται στον αντίποδα της πιο κεντρικής νεοφιλελεύθερης αντίληψης, της ιδιωτικοποίησης των πάντων.
Του λιγότερου κράτους του κ. Μητσοτάκη.
Όμως στην περίπτωση του ΟΑΣΘ το λιγότερο κράτος, ο δήθεν ιδιωτικός τομέας της ΝΔ και των μεταρρυθμιστών αποκαλύφθηκε», συμπληρώνει ο κ. Σπίρτζης.
Περαιτέρω, ανακοινώνει ότι θα λειτουργήσει άμεσα το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, αν και «υπήρχαν πρόσθετες υποχρεώσεις για τη διασφάλιση του απορρήτου των μετακινήσεων των πολιτών» ενώ «υπάρχουν επίσης επιμέρους προβλήματα προκειμένου το τραπεζικό σύστημα να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των σύγχρονων μηχανημάτων ηλεκτρονικών καρτών».
«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ξεκινά άμεσα.
Στη συνέχεια θα δούμε ποιοί και γιατί δεν ήθελαν να εφαρμοσθεί», προσθέτει.
Μεταξύ άλλων ο κ. Σπίρτζης απαντά και για την εξεταστική επιτροπή που ζητά η ΝΔ για το Noor1 λέγοντας πως «η ελληνική δικαιοσύνη εξετάζει την υπόθεση του Νoor1.
Αν η ΝΔ δεν της έχει εμπιστοσύνη να το δηλώσει.
Θα ήταν αποκαλυπτική και αυτή η "θεσμική" της παρέμβαση».
www.bankingnews.gr
Προσθέτει ότι «σημαίνει την απαλλαγή από κρίσιμους τομείς της κοινωνικής πολιτικής και στρατηγικούς τομείς της εθνικής οικονομίας κρατικοδίαιτων ολιγοπωλίων και μονοπωλίων», αλλά και ότι «γινόμαστε μια κανονική Ευρωπαϊκή χώρα, όπως αυτές που έχουν δημόσιες εταιρείες στις αστικές συγκοινωνίες και τις μεταφορές, στις τηλεπικοινωνίες, στην ενέργεια, στους στρατηγικούς τομείς της εθνικής οικονομίας και της κοινωνικής πολιτικής».
Αφού σημειώνει πως «παραλάβαμε μία χώρα που είχε χάσει μεγάλο μέρος της εθνικής της κυριαρχίας και μια κοινωνία σε αποδόμηση», τονίζει ότι «η εντολή που πήραμε από τον ελληνικό λαό ήταν να βγάλουμε τη χώρα από τον εφιάλτη που τον έβαλαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του παλαιοκομματισμού.
Αναλάβαμε τη χώρα με δεσμεύσεις πολιτικές και οικονομικές, που δεν έχουν καμία συνάφεια με την ιδεολογική μας τοποθέτηση και τις πολιτικές μας προθέσεις και τοποθετήσεις.
Είμαστε στοχοπροσηλωμένοι σε αυτή την προσπάθεια.
Να τελειώνουμε με τα προγράμματα και τις δεσμεύσεις άλλων προς τους δανειστές, με τις λιγότερες απώλειες για τον ελληνικό λαό.
Γι αυτό και από την πρώτη στιγμή κάθε μέρα και για κάθε δέσμευση γίνεται μία συνεχής και επίπονη διαπραγμάτευση.
Ούτε έχουμε αλλάξει, ούτε έχουμε παραδοθεί.
Όπου μπορούμε ασκούμε πολιτικές σύμφωνες με τη δική μας αντίληψη, με τις δικές μας προτάσεις».
Αναφέρει τον ΟΑΣΘ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα και υπογραμμίζει «για εμάς οι αστικές συγκοινωνίες δεν είναι μια απλή οικονομική δραστηριότητα μεταφορικού έργου» και «γι΄ αυτό και πρέπει να έχουν δημόσιο χαρακτήρα, κοινωνικό έλεγχο και σχεδιασμό».
Κατά τον ίδιο, «το Σχέδιο Νόμου προβλέπει την ίδρυση δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, όπως στην Αθήνα και σε πολλές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης. Προβλέπει διαφανή λειτουργία, διαγωνισμούς σύμφωνα με τον νόμο των δημόσιων συμβάσεων, κοινωνική πολιτική.
Δεν επιτρέπει τη συνέχιση της παραβατικότητας.
Δεν επιτρέπει να μην γίνονται διαγωνισμοί, να μην υπάρχουν διαδικασίες, ο ΣΑΣΘ που επιβλέπει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ να μην έχει καν πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα για τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται.
Δεν επιτρέπει να υπάρχει δομημένο πρωτοφανές σύστημα διαιτησίας που κάθε χρόνο να δίνονται ατεκμηρίωτα και χωρίς έλεγχο εκατομμύρια ευρώ.
Δεν επιτρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα στους ανέργους που δεν έχουν εισιτήριο και στη συνέχεια τα πρόστιμα αυτά να πληρώνονται από το κράτος.
Δεν επιτρέπει να ενοικιάζονται τα αμαξοστάσια από συνεταιρισμούς των ίδιων μετόχων.
Δεν επιτρέπει όλα όσα επέτρεπε ο παλαιοκομματισμός για την αναπαραγωγή του και τη διατήρηση του ΟΑΣΘ 60 χρόνια».
«Είναι προφανές ότι αυτή η πολιτική βρίσκεται στον αντίποδα της πιο κεντρικής νεοφιλελεύθερης αντίληψης, της ιδιωτικοποίησης των πάντων.
Του λιγότερου κράτους του κ. Μητσοτάκη.
Όμως στην περίπτωση του ΟΑΣΘ το λιγότερο κράτος, ο δήθεν ιδιωτικός τομέας της ΝΔ και των μεταρρυθμιστών αποκαλύφθηκε», συμπληρώνει ο κ. Σπίρτζης.
Περαιτέρω, ανακοινώνει ότι θα λειτουργήσει άμεσα το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, αν και «υπήρχαν πρόσθετες υποχρεώσεις για τη διασφάλιση του απορρήτου των μετακινήσεων των πολιτών» ενώ «υπάρχουν επίσης επιμέρους προβλήματα προκειμένου το τραπεζικό σύστημα να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των σύγχρονων μηχανημάτων ηλεκτρονικών καρτών».
«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ξεκινά άμεσα.
Στη συνέχεια θα δούμε ποιοί και γιατί δεν ήθελαν να εφαρμοσθεί», προσθέτει.
Μεταξύ άλλων ο κ. Σπίρτζης απαντά και για την εξεταστική επιτροπή που ζητά η ΝΔ για το Noor1 λέγοντας πως «η ελληνική δικαιοσύνη εξετάζει την υπόθεση του Νoor1.
Αν η ΝΔ δεν της έχει εμπιστοσύνη να το δηλώσει.
Θα ήταν αποκαλυπτική και αυτή η "θεσμική" της παρέμβαση».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών