"Aπό την πρώτη κιόλας ημέρα τονίσαμε πως δεν έχουμε έρθει με την παραμικρή διάθεση ρεβανσισμού", τονίζει ο Κυρ. Πιερρακάκης
«"Πυξίδα" μας είναι το να κάνουμε τη ζωή των πολιτών απλούστερη και καλύτερη», δηλώνει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά».
Ο ίδιος αναφέρει ότι «το σύστημα “112” θα είναι διαθέσιμο στην ολότητά του στο τέλος του τρέχοντος έτους».
Όπως εξηγεί , «η βασική υποδομή του συστήματος είναι ήδη λειτουργική, ωστόσο υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες, οι οποίες απαιτούν σειρά ενεργειών από τη μεριά μας.
Ένα τέτοιο παράδειγμα αφορά τη δυνατότητα των μηνυμάτων ειδοποίησης CBS να εμφανίζονται σε όλες τις συσκευές».
Σημειώνει ότι «σε συνεργασία με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αναπτύξαμε μέσα σε λίγες εβδομάδες, τη λεγόμενη “ενδιάμεση λύση”, που αφορά τη δυνατότητα αποστολής SMS σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές».
Όπως τονίζει ο υπουργός, αυτό είναι το πρώτο βήμα.
«Σε ό,τι αφορά το πλήρες σύστημα “112”, να τονίσουμε ότι θα έχει δυνατότητα ενημέρωσης των πολιτών σε πολύ μικρότερες γεωγραφικές περιοχές, πολύ πιο στοχευμένα και γρήγορα.
Αυτή θα είναι η “εξερχόμενη διάσταση” του “112”»,συμπληρώνει.
Ακόμη, επαναλαμβάνει ότι δεν προκύπτει κάποιο κόστος για το κράτος ή για τους πολίτες από την αποστολή των μηνυμάτων αυτών.
Κληθείς να απαντήσει σε ερώτηση για τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά το συγκεκριμένο κλάδο, ο κ. Πιερρακάκης υπογραμμίζει πως «από την πρώτη κιόλας ημέρα τονίσαμε πως δεν έχουμε έρθει με την παραμικρή διάθεση ρεβανσισμού.
Προφανώς έχουμε σημαντικές αποκλίσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε την ψηφιακή στρατηγική της χώρας.
Η δομή του νέου υπουργείου αποτελεί μια πρώτη τέτοια απόκλιση».
Ξεκαθαρίζει πως «σε ό,τι αφορά τα ψηφιακά έργα που βρήκαμε σε εξέλιξη, θέλω να τονίσω ότι οι όποιες παρεμβάσεις μας θα είναι στην κατεύθυνση βελτιστοποιήσεων και όχι ακύρωσης».
Περαιτέρω, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρει ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να αντιγράψει άλλα κράτη αλλά να αναπτύξει το δικό της διακριτό μοντέλο.
«Εμείς», όπως τονίζει ο υπουργός «έχουμε μια μεγάλη και δυσλειτουργική γραφειοκρατία η οποία πρέπει ταυτόχρονα να απλοποιηθεί και να ψηφιοποιηθεί και αυτό μας κάνει να μοιάζουμε περισσότερο με περιπτώσεις κρατών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, παρά η Εσθονία, η οποία δομήθηκε εξ αρχής ψηφιακά».
Ο ίδιος αναφέρει ότι «το σύστημα “112” θα είναι διαθέσιμο στην ολότητά του στο τέλος του τρέχοντος έτους».
Όπως εξηγεί , «η βασική υποδομή του συστήματος είναι ήδη λειτουργική, ωστόσο υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες, οι οποίες απαιτούν σειρά ενεργειών από τη μεριά μας.
Ένα τέτοιο παράδειγμα αφορά τη δυνατότητα των μηνυμάτων ειδοποίησης CBS να εμφανίζονται σε όλες τις συσκευές».
Σημειώνει ότι «σε συνεργασία με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αναπτύξαμε μέσα σε λίγες εβδομάδες, τη λεγόμενη “ενδιάμεση λύση”, που αφορά τη δυνατότητα αποστολής SMS σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές».
Όπως τονίζει ο υπουργός, αυτό είναι το πρώτο βήμα.
«Σε ό,τι αφορά το πλήρες σύστημα “112”, να τονίσουμε ότι θα έχει δυνατότητα ενημέρωσης των πολιτών σε πολύ μικρότερες γεωγραφικές περιοχές, πολύ πιο στοχευμένα και γρήγορα.
Αυτή θα είναι η “εξερχόμενη διάσταση” του “112”»,συμπληρώνει.
Ακόμη, επαναλαμβάνει ότι δεν προκύπτει κάποιο κόστος για το κράτος ή για τους πολίτες από την αποστολή των μηνυμάτων αυτών.
Κληθείς να απαντήσει σε ερώτηση για τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης όσον αφορά το συγκεκριμένο κλάδο, ο κ. Πιερρακάκης υπογραμμίζει πως «από την πρώτη κιόλας ημέρα τονίσαμε πως δεν έχουμε έρθει με την παραμικρή διάθεση ρεβανσισμού.
Προφανώς έχουμε σημαντικές αποκλίσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε την ψηφιακή στρατηγική της χώρας.
Η δομή του νέου υπουργείου αποτελεί μια πρώτη τέτοια απόκλιση».
Ξεκαθαρίζει πως «σε ό,τι αφορά τα ψηφιακά έργα που βρήκαμε σε εξέλιξη, θέλω να τονίσω ότι οι όποιες παρεμβάσεις μας θα είναι στην κατεύθυνση βελτιστοποιήσεων και όχι ακύρωσης».
Περαιτέρω, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρει ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να αντιγράψει άλλα κράτη αλλά να αναπτύξει το δικό της διακριτό μοντέλο.
«Εμείς», όπως τονίζει ο υπουργός «έχουμε μια μεγάλη και δυσλειτουργική γραφειοκρατία η οποία πρέπει ταυτόχρονα να απλοποιηθεί και να ψηφιοποιηθεί και αυτό μας κάνει να μοιάζουμε περισσότερο με περιπτώσεις κρατών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, παρά η Εσθονία, η οποία δομήθηκε εξ αρχής ψηφιακά».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών