«Η Δυτική Μακεδονία μπαίνει στο χάρτη των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων», δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γ. Κεφαλογιάννης, ολοκληρώνοντας την περιοδεία του στην Κοζάνη και την Καστοριά.
Όπως ανέφερε σε συνέντευξη τύπου, «η κυβέρνηση έχει ξεκάθαρη θέση για το σιδηρόδρομο, για μας είναι βασική προτεραιότητα».
Κάνοντας αναφορά στο θέμα της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Ελλάδας - Αλβανίας μέσω Φλώρινας - Κρυσταλλοπηγής - Πόγραδετς, ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι υπάρχει μόνο μια μελέτη βιωσιμότητας και ότι πρόθεση του υπουργείου αλλά και του ΟΣΕ είναι να εξετάσουν την βέλτιστη δυνατή οικονομοτεχνική λύση. Όπως ανέφερε, η διαδρομή προς Πόγραδετς μέσω Φλώρινας Κρυσταλλοπηγής είναι «η πιο χρονοβόρα και η πιο κοστοβόρα από τις άλλες δύο προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι».
«Θέλουμε ένα έργο που θα τελειώσει σε πάνω από 10 χρόνια ή ένα έργο που θα γίνει αρκετά νωρίτερα;» αναρωτήθηκε ο κ. Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ωστόσο ότι αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει κάτι οριστικό σε ότι αφορά την διαδρομή.
«Ξεκινάμε από μηδενική βάση» και «η μελέτη που περιλαμβάνει και ζητήματα κόστους θα μας δείξει την βέλτιστη διαδρομή, την οποία στην συνέχεια θα παρουσιάσουμε με τον ΟΣΕ και την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στους πολίτες», τόνισε.
Ακόμη, ανακοίνωσε ότι το κομμάτι της διασύνδεσης Κοζάνης -Σιάτιστας -Καλαμπάκας θα μπει στον Στρατηγικό σχεδιασμό, συμπληρώνοντας ότι «η συγκεκριμένη διαδρομή ήταν ενταγμένη στον Στρατηγικό σχεδιασμό των σιδηροδρομικών δικτύων το 2014 και απεντάχθηκε με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ το 2019».
Για υδατοδρόμια
Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφερόμενος στο θέμα των υδατοδρομίων, υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση απλούστευε τις διαδικασίες αδειοδότησης.
Ο ίδιος κάλεσε τον δήμο Καστοριάς και την Περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας «να φέρουν προς αξιολόγηση τις μελέτες τους για την ίδρυση υδατοδρομίων, προκειμένου να τρέξει και η αντίστοιχη χρηματοδότηση» για την κατασκευή των αναγκαίων υποδομών.
Σημειώνεται ότι ο περιφερειάρχης Γ. Κασαπίδης είχε αναφέρει νωρίτερα ότι στις προτάσεις της Περιφέρειας περιλαμβάνονται τέσσερις λίμνες όπως του Πολυφύτου στην Κοζάνη, της Καστοριάς, της Βεγορίτιδας στην περιοχή του Αμυνταίου Φλώρινας και της Πρέσπας στην ΠΕ Φλώρινας για την δημιουργία υποδομών υδατοδρομίων, που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του Τουρισμού της περιοχής.
www.bankingnews.gr
Κεφαλογιάννης: Στον χάρτη των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων μπαίνει η Δυτική Μακεδονία
Το κομμάτι της διασύνδεσης Κοζάνης - Σιάτιστας - Καλαμπάκας θα μπει στον Στρατηγικό σχεδιασμό, ανέφερε ο Γ. Κεφαλογιάννης
Σχόλια αναγνωστών