Τελευταία Νέα
Πολιτική

Μητσοτάκης για νέο fuel pass: Στα 80 ευρώ η επιδότηση βενζίνης, στα 100 ευρώ στα νησιά - Στα 60 ευρώ για μοτοσικλέτες

Μητσοτάκης για νέο fuel pass: Στα 80 ευρώ η επιδότηση βενζίνης, στα 100 ευρώ στα νησιά - Στα 60 ευρώ για μοτοσικλέτες
H νέα επιδότηση καυσίμων αφορά τον Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο και προβλέπει περισσότερους δικαιούχους είπε ο πρωθυπουργός
Σχετικά Άρθρα

Το πλαίσιο της νέας επιδότησης καυσίμων – fuel pass – για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης.
Όπως είπε ο πρωθυπουργός, το fuel pass στη βενζίνη θα αυξηθεί στα 80 ευρώ (από 45 ευρώ) για τους κατόχους αυτοκινήτων και στα 60 ευρώ (από 35 ευρώ) για τους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών στην ηπειρωτική Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του bankingnews.gr.
Στα νησιά η επιδότηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη καθώς τα ποσά αυξάνονται
στα 100 ευρώ (από 55 ευρώ) για τους πολίτες με αυτοκίνητα και στα 70 ευρώ από 35 ευρώ για όσους έχουν δίτροχα .
Ο κ.Μητσοτάκης τόνισε ότι η νέα επιδότηση καυσίμων αφορά τον Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, επισημαίνοντας πως θα είναι ενισχυμένη σε σχέση με την προηγούμενη και στον αριθμό των δικαιούχων.
Όπως είπε, τα νέα μέτρα, τα οποία αφορούν περίπου 3 εκατομμύρια οδηγούς, κοστολογούνται στα 375 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά οι επιδοτήσεις για τα καύσιμα φτάνουν τα 580 εκατ. ευρώ.
«Οι άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισ. ευρώ.
Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από την συνετή οικονομική μας διαχείριση.
Αλλά κι από τους ψηλούς αριθμός ανάπτυξης που έχει πετύχει και συνέχισε να πετυχαίνει ελληνική οικονομία» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως με την αύξηση της επιδότησης καυσίμων, επιτυγχάνεται μια μείωση της τιμής της βενζίνης κατά 44 λεπτά.

Παρέμβαση και για αγρότες

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως θα υπάρξει και μια παρέμβαση για τους αγρότες, καθώς, όπως είπε, επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης για το πετρέλαιο αντί για τον Νοέμβριο, όπως ήταν η αρχική πρόθεση.
«Αλλά έχουμε την τεχνική δυνατότητα για τους αγρότες, οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει τις δηλώσεις ώστε να επισπεύσουμε αυτή την πληρωμή και να γίνει εντός του Αυγούστου» είπε ο πρωθυπουργός.
«Οι άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισ. ευρώ. Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από την συνετή οικονομική μας διαχείριση. Αλλά κι από τους ψηλούς αριθμός ανάπτυξης που έχει πετύχει και συνέχισε να πετυχαίνει ελληνική οικονομία» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Γεωργαντάς θα εξειδικεύσουν τα νέα μέτρα.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του πρωθυπουργού

«Πριν από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασής μας θα ήθελα εν συντομία να ανακοινώσω μία νέα δέσμη μέτρων του Εθνικού Σχεδίου Στήριξης, με αιχμή την επιδότηση των καυσίμων.
Όπως έχει συμφωνηθεί με τα συναρμόδια Υπουργεία και κυρίως με το οικονομικό επιτελείο, αυτή θα αφορά τρεις μήνες: τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και θα είναι μια παρέμβαση που θα αφορά τις τιμές και της βενζίνης και του diesel και απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς.
Κάνουμε όμως και μία ξεχωριστή παρέμβαση για τους αγρότες μας, καθώς επισπεύδεται, για τις αρχές Αυγούστου, η επιστροφή σε αυτούς του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Θυμάστε ότι η αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν αυτό να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, αλλά έχουμε πια την τεχνική δυνατότητα για τους αγρότες οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει τις δηλώσεις ΟΣΔΕ να επισπεύσουμε αυτή την πληρωμή κι αυτή να γίνει εντός του Αυγούστου, οπότε και οι αγρότες μας έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στα χωράφια τους.
Αναλυτικά οι ρυθμίσεις θα εξειδικευτούν σήμερα στις 15:00, από τον Χρήστο Σταϊκούρα, τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών.

Στα 580 εκατ. ευρώ η ενίσχυση στα καύσιμα

Να αναφέρω ότι οι γενικές κατευθύνσεις κοστολογούνται σε 375 ακόμη εκατομμύρια.
Έτσι οι συνολικές επιδοτήσεις της πολιτείας μόνο για τα καύσιμα αγγίζουν τα 600 εκατομμύρια, για την ακρίβεια 580 εκατομμύρια.
Και φυσικά οι άμεσες και οι έμμεσες ενισχύσεις κατά των ανατιμήσεων στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από τη συνετή οικονομική μας διαχείριση, αλλά και από τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους οποίους έχει πετύχει και εξακολουθεί να πετυχαίνει η ελληνική οικονομία.

Τα ποσά

Συγκεκριμένα, τα νέα μέτρα αυξάνουν την επιδότηση του «Fuel Pass» - όπως το λέμε - που θα το ονομάσουμε «Fuel Pass 2».
Σε αυτό λοιπόν, η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία.
Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ.
Ενώ στα νησιά μας, όπου ξέρουμε ότι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα, η επιδότηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη: 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα.
Και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;
Θα παρουσιάσει και ο Χρήστος Σταϊκούρας στη συνέχεια λεπτομερή στοιχεία, απομειώνουμε τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά, επαναλαμβάνω κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα καυσίμου, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών.
Και παράλληλα η κυβέρνηση αποφάσισε να επεκτείνει και την κρατική επιδότηση στην τιμή πώλησης του diesel, ώστε να συγκρατηθούν, κατά το δυνατόν, και οι αυξήσεις στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η ενίσχυση αυτή θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή.
Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ - θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.
Στόχος μας είναι να κρατήσουμε την τιμή του diesel κάτω από τα 2 ευρώ στην αντλία και αυτό θα ισχύσει επίσης για το επόμενο τρίμηνο.

Πάνω από 450.000 αιτήσεις για Power Pass


Όπως διαπιστώνετε, αυτές οι πρωτοβουλίες έρχονται να ανακουφίσουν τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, τη μεσαία τάξη, τον παραγωγικό ιστό, τον αγροτικό μας κόσμο, τον κόσμο του εμπορίου.
Και βέβαια έρχονται να προστεθούν σε όλα όσα έχουν ήδη προηγηθεί: στην κάλυψη των αυξήσεων στο ρεύμα, στην αναδρομική αποζημίωση.
Ήδη ενημερώθηκα ότι οι αιτήσεις που έχουν γίνει για το «Power Pass» έχουν ξεπεράσει τις 450.000.
Και μάλιστα, μόλις πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση, ενημερώθηκα ότι πήραμε την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πιο δραστική μας παρέμβαση στη Ρήτρα Αναπροσαρμογής.
Ένα μέτρο το οποίο θα αρχίσει να ισχύει από 1ης Ιουλίου, εξουδετερώνοντας ουσιαστικά τις μεγάλες αυξήσεις που η Ρήτρα Αναπροσαρμογής προκάλεσε στους λογαριασμούς της ηλεκτρικής ενέργειας.
Να σταθώ επίσης και στο πρόγραμμα αντικατάστασης 400.000 παλιών, ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών.
Αντιλαμβάνομαι κ. Υπουργέ ότι έχει μια πολύ θετική ανταπόκριση και είναι ένα πρόγραμμα, το οποίο μας επιτρέπει να μπορέσουμε ταυτόχρονα να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, να χαμηλώσουμε τους λογαριασμούς στα νοικοκυριά, καθώς οι ενεργοβόρες συσκευές αποτελούν σημαντικό συστατικό κομμάτι των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.
Να στηρίξουμε και την τοπική οικονομία και τους εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται σε όλη την αλυσίδα πώλησης αλλά και τοποθέτησης κλιματιστικών, ψυγείων.
Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο πιστεύω ότι θα πάει πολύ καλά.
Είναι όλα αυτά μια πλευρά της κοινωνικής μας πολιτικής η οποία νομίζω ότι αξίζει να αναδειχθεί και δηλώνει όχι μόνο τη φροντίδα της πολιτείας προς τον πολίτη που δοκιμάζεται από την εισαγόμενη κρίση, ιδιαίτερα τώρα με τα αυξημένα έξοδα του καλοκαιριού, αλλά νομίζω ότι αποτυπώνουν οι πρωτοβουλίες μας και τις σωστές οικονομικές μας επιλογές.
Που αξιοποιούν την αύξηση του δημοσίου πλούτου προς όφελος της κοινωνίας, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να υπονομεύουν την πρόοδο της οικονομίας.
Και απόδειξη η χθεσινή αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από έναν ακόμα διεθνή οίκο.

Έξοδος από την ενισχυμένη εποπτεία

Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι τα νέα μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν οριστικά, σε απόλυτο βαθμό, τις συνέπειες μιας παγκόσμιας αναταραχής.
Μπορούν ωστόσο να τις αμβλύνουν, να βάλουν ένα σημαντικό ανάχωμα στην έντασή τους.
Για να το πω διαφορετικά, συνεχίζουμε τη μάχη για τον δίδυμο στόχο μας: μέσα στην αβέβαιη διεθνή συγκυρία, η κυβέρνηση να ανακουφίζει την κοινωνία, να απελευθερώνει την οικονομία, αλλά να κινείται πάντα -και σας το τονίζω αυτό- μέσα στα όρια των δημοσιονομικών μας αντοχών.
Τον Αύγουστο, άλλωστε, η Ελλάδα βγαίνει πια οριστικά από το καθεστώς της Ενισχυμένης Εποπτείας.
Μια μεγάλη εθνική επιτυχία, η οποία κλείνει έναν πολύ επώδυνο, τραυματικό κύκλο για τη χώρα, ο οποίος άνοιξε το 2010.
Σίγουρα οι αλλεπάλληλες κρίσεις δυσκολεύουν την πορεία μας, όμως σε καμία περίπτωση δεν την αλλάζουν.
Όπως δεν αλλάζουν ούτε την προσπάθεια, ούτε τον προορισμό μας.
Να φτάσουμε σε αυτόν τον προορισμό με σταθερότητα, με συνέχεια και με συνέπεια.
Αυτά ως εισαγωγικές παρατηρήσεις, εκτός της ατζέντας του Υπουργικού Συμβουλίου.
Από τα θέματα τα οποία έχουμε να συζητήσουμε σήμερα, να κρατήσω την αρχική ενημέρωση την οποία θα μας κάνει ο Κωστής Χατζηδάκης για την πρόοδο που έχουμε πετύχει συνολικά σε θέματα που αφορούν την εργασία, την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική προστασία.
Θεωρώ ότι έχει επιτευχθεί ένα πολύ σημαντικό έργο, συνολικά, στον τομέα αυτό, το οποίο πρέπει να αναδειχθεί, καθώς τονίζει την κοινωνική πτυχή των πολιτικών μας.
Και πράγματι θέλω να συγχαρώ το Υπουργείο, αλλά και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, διότι πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες δεν θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη συνεργασία πολλών από εσάς, για τη μεγάλη πρόοδο που έχουμε πετύχει σε πολλούς τομείς.
Ενδεικτικά αναφέρω, Κωστή, το ζήτημα των εκκρεμών συντάξεων, κάτι το οποίο μας ταλαιπωρούσε πολλά χρόνια και έβλεπα στα στοιχεία τα οποία μας έστειλες ότι μόλις το πρώτο πεντάμηνο του ’22 εκδόθηκαν ουσιαστικά όσες συντάξεις είχαν εκδοθεί ολόκληρο το 2019. Μάλιστα τον Μάιο καταγράφηκε νέο ρεκόρ απονομής, ξεπερνώντας τις 30.000 συντάξεις.
Είναι μία μόνο από τις εκκρεμότητες του παρελθόντος που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε με αποτελεσματικότητα».

Όπως μετέδωσε νωρίτερα το bankingnews.gr

«Φουσκώνει» στα 60 -90 ευρώ η επιδότηση στο fuel pass για το επόμενο τρίμηνο - Τι θα ανακοινώσει ο Μητσοτάκης;

Tο ράλι των τιμών στα καύσιμα φουσκώνει το «fuel pass» για μισθωτούς, επαγγελματίες και αγρότες ανεβάζοντας δραστικά τον πήχη της επιδότησης για το τρίμηνο Ιουλίου - Σεπτεμβρίου αλλά και τον λογαριασμό με τα κόστη στο προϋπολογισμό που υπολογίζονται στα 400 - 500 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το επίδομα στην βενζίνη αναμένεται να αυξηθεί στα 60 - 90 ευρώ ανάλογα με την περιοχή και το είδος του οχήματος από 30 έως 50 ευρώ που είναι σήμερα.
Υψηλότερο θα είναι στις νησιωτικές περιοχές της χώρας όπου η τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται στα ύψη ενώ για την υπόλοιπη Ελλάδα θα κυμανθεί στα 80 ευρώ. Το ποσό της επιδότησης για τις μοτοσυκλέτες προβλέπεται να φτάσει στα 60 ευρώ.
Παράλληλα, θα αυξηθούν και οι δικαιούχοι καθώς το εισοδηματικό κριτήριο αναμένεται να διευρυνθεί στις 45.000 ευρώ από 30.000 ευρώ σήμερα.
Σε ό,τι αφορά το ντίζελ κίνησης η επιδότηση θα συνεχιστεί και μετά τον Ιούνιο με αύξηση του ποσού στα 15 λεπτά το λίτρο από 12 λεπτά το λίτρο σήμερα, μέτρο που αφορά κυρίως τους επαγγελματίες οδηγούς.
Στην ατζέντα με τις παρεμβάσεις που θα ανακοινώσει σήμερα 21/6 ο πρωθυπουργός (στις 10 το πρωί) και θα εξειδικευτούν αμέσως μετά από τους αρμόδιους υπουργούς περιλαμβάνονται ακόμη η αύξηση της κρατικής επιδότησης για τις άγονες γραμμές με στόχο την συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που έχουν πάρει φωτιά και η επιστροφή του ΕΦΚ για το αγροτικό πετρέλαιο που θα καταβληθεί ως ποσό για το έτος 2022 και θα φθάνει τα 100 - 120 εκατ. ευρώ.
Για προεκλογικούς λόγους η κυβέρνηση επισπεύδει την όλη διαδικασία καθώς τα δικαιολογητικά για την επιδότηση υποβάλλονται από τους κατ’ επάγγελμα αγρότες στο τέλος της χρονιάς για να ακολουθήσει από το νέο έτος η επιστροφή των ποσών στους δικαιούχους.
Αρμόδιες πηγές αφήνουν παράθυρο για μεγαλύτερο ποσό επιστροφής με αφορμή τα κονδύλια των 26 εκατ. ευρώ που έχουν περισσέψει από το ευρωπαϊκό Ταμείο Διαχείρισης.

Μάριος Χριστοδούλου

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης