Το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ θα αυξηθεί με το νέο ΚΟΚ, ωστόσο θα πρέπει η Δημοτική Αστυνομία του Δήμου Αθηναίων να διασφαλίσει και την εφαρμογή του, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η Βουλευτής Α Αθηνών Φ. Πιπιλή για την κατάσταση στην πρωτεύουσα.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται στη διαδικασία ολοκλήρωσης του νέου ΚΟΚ, που σύντομα θα κατατεθεί προς διαβούλευση, υπογραμμίζοντας ότι: «αυτό που θα ήθελα να αποφύγω ως Υπουργός είναι νομοθετήσουμε κάτι το οποίο να μην εφαρμοστεί. Γιατί πολλές φορές ανανεώνουμε τον ΚΟΚ, τον εκσυγχρονίζουμε και κανένας δεν τον εφαρμόζει».
Ανέφερε ότι η βασική φιλοσοφία του νέου ΚΟΚ είναι να τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο και δεσμεύτηκε ότι το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ θα αυξηθεί κατά πολύ.
Προανήγγειλε ότι στο νέο ΚΟΚ θα ρυθμιστεί και το θέμα με τα ηχητικά σήματα στα φανάρια, εξηγώντας ότι και εδώ θα χρειαστεί όμως η βοήθεια της Περιφέρειας, αρμοδιότητα της οποίας είναι να τοποθετηθούν. Εκτίμησε ότι η προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ στις Γραμμές του Μετρό της Αθήνας είναι ικανοποιητική, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα στη Γραμμή 1 (Ηλεκτρικός), όχι μόνο για τα ΑμεΑ, αλλά για όλους τους επιβάτες, σημειώνοντας ότι ήδη προχωρά ο διαγωνισμός για την ανακαίνιση συρμών και την αγορά νέων.
«Από εδώ και πέρα, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο θα δει και την περίπτωση διοικητικών προστίμων, όχι μόνο στους Δήμους, αλλά και στις Περιφέρειες που δυστυχώς δεν συνεργάζονται όπως πρέπει. Τα φαινόμενα διαφθοράς, που αποκαλύφθηκαν στη διαδικασία εξέτασης για το δίπλωμα οδήγησης, έχουν να κάνουν με την ανικανότητα - λυπάμαι που το λέω - των Διευθύνσεων Μεταφορών των Περιφερειών στην ουσία να εφαρμόσουν το νόμο», είπε χαρακτηριστικά.
Η βουλευτής της ΝΔ, Φ. Πιπιλή, αναφέρθηκε στη δύσκολη καθημερινότητα ασφαλούς όδευσης των ΑμεΑ λόγω της «απαράδεκτης και χαοτικής κατάστασης στα πεζοδρόμια, γενικότερα της Ελλάδας και ειδικότερα στα όρια του Δήμου Αθηναίων».
Όπως είπε, «ήρθα σε επαφή με εκπροσώπους τυφλών και ανθρώπων ΑμεΑ με αμαξίδιο» και ένα από τα πρώτα θέματα που θέτουν είναι η στάθμευση που παρεμποδίζει την κίνηση των ΑμεΑ πάνω στους οδηγούς όδευσης στα πεζοδρόμια ή στους χώρους πρόσβασης προς τον δρόμο.
«Μου είπαν το χαρακτηριστικό, που δεν το ήξερα, ότι είναι μόνο 20 ευρώ το πρόστιμο. Απαιτείται, λοιπόν, αυστηροποίηση των διατάξεων του ΚΟΚ. Επίσης, το υπουργείο θα πρέπει να διενεργήσει ελέγχους και να προχωρήσει σε διοικητικά και άλλα μέτρα προς τους δήμους, που κατασκευάζουν τα πεζοδρόμια, διότι όλες σχεδόν οι προσβάσεις με αμαξίδιο είναι αδύνατες δεδομένου ότι το ρείθρο του πεζοδρομίου παραμένει 8,10 πόντους και μπροστά είναι η άσφαλτος τρυπημένη ή οτιδήποτε άλλο με αποτέλεσμα κανένα αμαξίδιο στην Αθήνα δεν μπορεί να κινηθεί ελεύθερα, όπως έχουμε υποχρέωση να το επιβάλλουμε, ως πολιτεία και ως κυβέρνηση», πρόσθεσε.
Σημείωσε δε, πως το κράτος θα πρέπει, ως την τελευταία στιγμή, να είναι πολύ αυστηρό στους φορείς, ενώ μίλησε για «τραγελαφική ανευθυνότητα» απέναντι στο πρόβλημα.
Μάλιστα, η βουλευτής της ΝΔ κατέθεσε στα πρακτικά της συνεδρίασης φωτογραφικό υλικό με την αγωνιώδη προσπάθεια τυφλών να περάσουν από τον οδηγό όδευσης, όπου είτε είναι παρκαρισμένα αυτοκίνητα, είτε βρίσκουν μπροστά τους τραπεζοκαθίσματα ή περίπτερο ή «μπαροκάθισμα» ή καφάσια κ.λπ., ζητώντας να υπάρξουν οδηγοί όδευσης τυφλών και στις πλατείες, τις οποίες δεν επισκέπτονται για να μην πέσουν, σε αντίθεση με το πεζοδρόμιο που μπορούν να βρουν στήριγμα, αλλά και ενδελεχή έλεγχο σε όλες τις γραμμές του μετρό.
Τριτοκοσμική η κατάσταση στα πεζοδρόμια της Αθήνας
Ακόμη, ο κ. Καραμανλής, αφού σημείωσε ότι τα πεζοδρόμια αποτελούν αρμοδιότητα του Δήμου Αθηναίων, τόνισε ότι «και ο Δήμος πρέπει να σκύψει πάνω από αυτά τα προβλήματα. Η κατάσταση, που αυτή τη στιγμή επικρατεί στους δρόμους του δήμου Αθηναίων, θα έλεγα ότι είναι τριτοκοσμική για τα ΑμεΑ. Όχι απλά δεν τους διευκολύνει, αλλά τους δημιουργούμε και εμπόδια».
Σημείωσε δε, πως «ένα από τα ουσιαστικά και θεμελιώδη προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίζουμε στο πολιτικό σύστημα σε αυτή τη χώρα, δεν είναι αυτό της νομοθέτησης και της πρόβλεψης, αλλά της εφαρμογής των νόμων».
Πρωτοβουλίες για ΑμεΑ
Περαιτέρω, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα ΑμεΑ:
- Θεσμοθετήθηκε η χορήγηση δελτίων στάθμευσης σε ΙΧ αυτοκίνητα γονέων ή παιδιών, αλλά και συζύγων ΑμεΑ.
- Βελτιώθηκε η προσβασιμότητα στο Μετρό και το Τραμ.
- Στις συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ για τις αστικές συγκοινωνίες, προβλέπεται ότι στα οχήματα, που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης των ΑΜΕΑ.
- Συστήθηκε ειδική επιτροπή στο Υπουργείο, η οποία ασχολείται με την προσβασιμότητα των συνανθρώπων μας που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
- Στο νόμο 4850 του 2021 για τα διπλώματα οδήγησης, προβλέφθηκε μια σειρά ουσιαστικών μέτρων.
- Προβλέφθηκε επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα ΑμεΑ, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών