Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σταϊκούρας: Η Ελλάδα επέστρεψε δυναμικά στο ευρωπαϊκό προσκήνιο

Σταϊκούρας: Η Ελλάδα επέστρεψε δυναμικά στο ευρωπαϊκό προσκήνιο
"Σχεδιάζουμε, δρομολογούμε και υλοποιούμε συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών", τόνισε ο Χρ. Σταϊκούρας 
«Η Ελλάδα κατάφερε να διανύσει με επιτυχία το δρόμο της ανάκαμψης μέσα σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον», τόνισε από τη Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην εκδήλωση «Ο Δρόμος προς την Ανάκαμψη», που διοργάνωσαν η Νέα Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα στη Θεσσαλονίκη, για το πολυδιάστατο θετικό αποτύπωμα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στην οικονομία και την κοινωνία, τόνισε ότι «η ελληνική οικονομία έχει γυρίσει σελίδα. Επέστρεψε, δυναμικά, στο ευρωπαϊκό προσκήνιο. Μεγεθύνεται, πλέον, με έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς στην Ευρώπη, από ουραγός σε επιδόσεις την προηγούμενη τετραετία. Τα δημόσια οικονομικά σταθεροποιήθηκαν και βελτιώνονται. Η Ελλάδα καλύπτει σημαντικό μέρος του επενδυτικού κενού, με τη βοήθεια και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επεκτείνεται σε νέες αγορές και γίνεται όλο και πιο εξωστρεφής. Όλα αυτά τα καταφέρνουμε οικοδομώντας τις πολιτικές μας στους ακρογωνιαίους λίθους της ισχυρής βούλησης, της υπευθυνότητας και της αξιοπιστίας».
Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «σήμερα καθίσταται σημαντικός ο ρόλος των βιώσιμων υποδομών και των σύγχρονων μεταφορών. Άλλωστε, τόσο στη θεωρία, όσο και την πράξη, ο ρόλος των υποδομών και των μεταφορών είναι σημαντικός για τη μεγέθυνση και την βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, για την ολόπλευρη ισχύ της πατρίδας. Γι’ αυτούς τους λόγους, σχεδιάζουμε, δρομολογούμε και υλοποιούμε συγκεκριμένες δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών».

Οι 5 δέσμες

«Μάλιστα, ο υπουργός έκανε αναφορά σε 5 δέσμες πολιτικών πρωτοβουλιών, λέγοντας τα εξής:
-1η Δέσμη Πολιτικών: Η υλοποίηση δημοσίων έργων.
Πράγματι, αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές.
Ανάμεσα σε αυτά και τα μεγάλα, εμβληματικά έργα.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει το Νοέμβριο του 2024.
Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, αφού διαθέτει τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.
Επίσης, η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover) ξεκίνησε.
Πρόκειται για χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη.
Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Είναι, βέβαια, γεγονός ότι η υλοποίηση μεγάλων δημόσιων έργων επιφέρει – παροδικά – ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών.
Υλοποιούμε στοχευμένες κινήσεις, και διαρκώς τις εξελίσσουμε, σε ένα φαινόμενο που είναι δυναμικό.
Τις επόμενες ημέρες θα αναληφθούν πρόσθετες πρωτοβουλίες για να περιοριστεί, όσο είναι εφικτό, το πρόβλημα.
Επιπρόσθετα, σημαντικό τμήμα του Ε65, μέχρι την Καλαμπάκα, παραδίδεται μέχρι το Πάσχα του 2024, οδικός άξονας που έχει χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα έχει ολοκληρωθεί, σε ποσοστό άνω του 80%, μέχρι το τέλος του 2024.
Η οδική σύνδεση Άκτιο-Αμβρακία παραδόθηκε στην κυκλοφορία πριν μία εβδομάδα.
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης προχωρά, επίσης με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι αναμένεται να παραδοθεί το 2027.
Οι οδικοί άξονες Ιωάννινα – Κακκαβιά και Λαμία – Καρπενήσι επανα-δημοπρατήθηκαν.
-2η Δέσμη Πολιτικών: Η υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων.
Σήμερα, βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες, ύψους 28,9 εκατ. ευρώ, για 11 μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα.
Υλοποιούνται άλλα 10, συνολικού ύψους 344 εκατ. ευρώ, στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου, πολλά από τα οποία χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους.
-3η Δέσμη Πολιτικών: Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υποδομές, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την Θεσσαλία.
Θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα νέα έργα υποδομής είναι ανθεκτικά στο κλίμα, συνάδουν με τους περιβαλλοντικούς στόχους, και διασφαλίζουν συνέχεια σε απρόβλεπτες καταστάσεις, οφειλόμενες σε φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές.
Πρόκειται – άλλωστε – για πρόνοιες που ενσωματώνονται στον υπό αναθεώρηση κανονισμό για την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ – Μ), όπου ο σιδηρόδρομος κατέχει δεσπόζουσα θέση.
Ενεργούμε στην κατεύθυνση συμμετοχής της Ελλάδας στους νέους σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, καταθέτοντας την προηγούμενη εβδομάδα πρόταση στο Connecting Europe Facility (CEF-II), όπως είναι αυτός που συνδέει «Βαλτική Θάλασσα – Εύξεινο Πόντο – Αιγαίο Πέλαγος», προωθούμε το έργο της ανάπτυξης της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε», και συμμετέχουμε στις συζητήσεις για τη συμμετοχή της χώρας μας στις εναλλακτικές οδούς εξαγωγών ουκρανικών σιτηρών, με διαμόρφωση λωρίδας αλληλεγγύης που θα συνδέει την Ουκρανία με τη χώρα μας μέσω Βουλγαρία και Ρουμανίας, και θα κάνει πλήρη αξιοποίηση της δυναμικής των Λιμένων της Βορείου Ελλάδας.
-4η Δέσμη Πολιτικών: Η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Σε αυτό το πεδίο έχουν ήδη γίνει σημαντικά βήματα.
Συγκριμένα, το 2019 υπήρχαν 58 σημεία φόρτισης.
Σήμερα, ο αριθμός τους ανέρχεται στα 5.514, με στόχο να αναπτυχθούν 13.000 σημεία φόρτισης έως το 2025, με τη βοήθεια και του Προγράμματος «Φορτίζω Παντού», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ταυτόχρονα, το ποσοστό των ταξινομήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων κυμαίνεται πλέον στο 14%, από 0,4% το 2019, ως αποτέλεσμα και της πολιτικής κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η οποία και θα συνεχιστεί.
Ενδεικτικά, ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας αυξήθηκε από τα 2.827 οχήματα το 2022, στα 6.382 το 2023.
-5η Δέσμη Πολιτικών: Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων.
Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έως το τέλος της τετραετίας.
Υλοποιείται ήδη η ανανέωση του υφιστάμενου γερασμένου στόλου, με την προμήθεια 550 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Τα πρώτα 250 λεωφορεία αναμένεται να κυκλοφορήσουν τέλος Απριλίου του 2024, εκ των οποίων τα 110 στη Θεσσαλονίκη.
Επίσης δρομολογήθηκαν, πριν περίπου 10 ημέρες, οι διαδικασίες για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024.
Ταυτόχρονα, δρομολογείται η προμήθεια 250 λεωφορείων 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη, με τη δημοσίευση του διαγωνισμού να αναμένεται μέσα στον επόμενο μήνα.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη 150 οδηγών.
Το αποτέλεσμα είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά.
Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία.
Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).
Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022.
Αυτές είναι κάποιες από τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε, με πολύτιμη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους, ανάμεσα στους οποίους και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Σε εμάς είναι ξεκάθαρο ότι για να δημιουργήσουμε πατρίδα υψηλών προσδοκιών, οφείλουμε να συγκροτήσουμε ένα πιο ποιοτικό, ένα πιο αποτελεσματικό, ένα πιο ευέλικτο, ένα πιο διαφανές, ένα πιο αποδοτικό, ένα πιο παραγωγικό κράτος.
Ένα κράτος που θα αντανακλά τα αιτήματα της σύγχρονης, ελεύθερης και ανοικτής κοινωνίας για βέλτιστο συνδυασμό οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης.
Προχωράμε, λοιπόν, με συναίσθηση της ιστορικής μας διαδρομής, ως η μεγάλη, λαϊκή κεντροδεξιά παράταξη της χώρας μας, και ευθύνη έναντι της προοπτικής της πατρίδας μας σε μία πιο ισχυρή Ευρώπη».

Στο Βελιγράδι το απόγευμα

Ο κ. Σταϊκούρας το απόγευμα του Σαββάτου 10/2 θα μεταβεί στο Βελιγράδι για συνομιλίες με τον Σέρβο ομόλογό του, Goran Vesic και ξενάγηση στον Πύργο Νεμπόϊσα, τόπο μαρτυρίου του Ρήγα Φεραίου και σερβικό τοπόσημο, στην ανακαίνιση του οποίου συνέβαλε με πόρους το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Το πρωί της Κυριακής 11/2, ο κ. Σταϊκούρας θα ταξιδέψει, συνοδεία του κ. Vesic, στο Νόβι Σαντ της επαρχίας Βοϊβοντίνα στη βόρεια Σερβία, με το τρένο υψηλών ταχυτήτων SOKO.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης