"Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει, ως προτεραιότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία συνιστά βασικό πυλώνα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας", τόνισε ο Χρ. Σταϊκούρας
Στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», το οποίο αφορά στην επιδότηση με έως και 22.500 ευρώ για αντικατάσταση παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων με νέα ηλεκτρικά, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, με θέμα την παρουσίαση της νέας ολοκληρωμένης πρότασης ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική, «ZAP Taxi Club», αναφορικά με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία τόνισε ότι «οι ιδιοκτήτες ταξί, μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες».
«Επιδιώκουμε να υλοποιηθεί το Πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», είπε ο υπουργός, υπενθυμίζοντας ότι ο Προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και επαρκεί για την αντικατάσταση 1.770 παλαιών και ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, με υποχρεωτική προϋπόθεση την απόσυρση του παλαιού οχήματος.
Το ύψος της επιδότησης είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς φτάνει έως το 40% - της προ ΦΠΑ - αξίας του ταξί, με τη μέγιστη συνολική ενίσχυση να ανέρχεται στις 22.500 ευρώ, ενώ υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για φορτιστή, για άτομα με ειδικές ανάγκες, για νέους 18-29 ετών, για πολύτεκνες οικογένειες (3 τέκνα και άνω).
Σύμφωνα με τα σοιχεία που έδωσε, μέχρι σήμερα υπάρχουν 104 ενεργές αιτήσεις, από τις οποίες έχουν εγκριθεί οι 85, έχουν επιδοτηθεί οι 35 και 18 έχουν υποβάλλει δικαιολογητικά για πληρωμή.
Για τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και «Φορτίζω Παντού»
Αφού τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει, ως προτεραιότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία συνιστά βασικό πυλώνα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, ανέφερε ότι "για την επίτευξη αυτού του στόχου έπρεπε να κινηθούμε μεθοδικά, αποφασιστικά και γρήγορα".
Μάλιστα, ο κ. Σταϊκούρας έκανε αναφορά στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» λέγοντας ότι "από τον Νοέμβριο του 2023 έως σήμερα έχουν καταβληθεί επιδοτήσεις ύψους περίπου 28 εκατ. ευρώ σε 8.250 δικαιούχους. Και αυτές συνεχίζονται, σε μηνιαία βάση, με υψηλές ταχύτητες".
Για την υλοποίηση του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», εξήγησε ότι "περιλαμβάνει αυξημένη επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα, που φτάνει πλέον έως τις 11.000 ευρώ, μαζί με την επιπλέον ενίσχυση για την απόσυρση οχήματος", ενώ έχουν "έχουν απλοποιηθεί οι σχετικές διαδικασίες της αίτησης επιδότησης, περιορίζοντας την γραφειοκρατία, καθιστώντας πιο φιλική την πλατφόρμα για τους πολίτες, και μειώνοντας αισθητά τον χρόνο καταβολής των χρημάτων στους δικαιούχους".
Ακόμη, σημείωσε πως Υλοποιείται με καλύτερους ρυθμούς, το Πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», σε συνεργασία με φορείς του ιδιωτικού τομέα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Για το ZAP Taxi Club
Περαιτέρω, μίλησε για το ZAP Taxi Club, τη νέα ολοκληρωμένη πρόταση ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική, η οποία δημιουργήθηκε από την εταιρεία επενδύσεων SirecEnergy, σε συνεργασία με τις εταιρείες Εθνική Leasing, που είναι ο χρηματοδότης του έργου, και τη FREENOW.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, "η νέα εταιρεία που δημιουργείται αναπτύσσει ένα νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Αττική, αποκλειστικής χρήσης για τα ηλεκτρικά ταξί του ZAP Taxi Club.
Τα νέα ηλεκτρικά ταξί μπορούν να τα αποκτήσουν οι ιδιοκτήτες παλαιών συμβατικών οχημάτων ταξί με τη χρηματοδότηση από την Εθνική Leasing, έχοντας πλήρη κάλυψη συντήρησης οχήματος, ασφάλισης και απαιτούμενης ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σχετική κρατική επιδότηση για την αγορά, στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως.
Οι ιδιοκτήτες ταξί επίσης, μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP, και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες.
Το νέο δίκτυο σταθμών φόρτισης, αποκλειστικά για τα μέλη του Zap Taxi Club, αναπτύσσεται σε 10 κεντρικά σημεία στην Αττική, συμπεριλαμβανομένων της περιοχής του Αεροδρομίου, του ΟΑΚΑ, της περιοχής του λιμένος Πειραιά, του Κέντρου της Αθήνας, του σταθμού των ΚΤΕΛ Κηφισού, των Βορείων, Δυτικών και Νοτίων προαστίων".
Πρόσθεσε ότι "το πρώτο σημείο φόρτισης θα παραδοθεί σε λειτουργία εντός του Ιουνίου και τα υπόλοιπα 9 έως το τέλος του 2024, παρέχοντας τη δυνατότητα στα ηλεκτρικά ταξί να φορτίσουν μέσα σε 20 λεπτά".
Τέλος, κάλεσε για ακόμη μια φορά, τον κλάδο των ταξί να ανανεώσει τον στόλο των οχημάτων του, "αξιοποιώντας τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις της πολιτείας και τις σημαντικές πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα".
"Μελλοντικά, με βάση και τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και οδηγίες, η «πράσινη» ανανέωση του στόλου των οχημάτων θα είναι μονόδρομος και οι σχετικές επιδοτήσεις περιορισμένες, αφού δεν θα υπάρχουν και οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας", κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
www.bankingnews.gr
Ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, με θέμα την παρουσίαση της νέας ολοκληρωμένης πρότασης ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική, «ZAP Taxi Club», αναφορικά με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία τόνισε ότι «οι ιδιοκτήτες ταξί, μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες».
«Επιδιώκουμε να υλοποιηθεί το Πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», είπε ο υπουργός, υπενθυμίζοντας ότι ο Προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και επαρκεί για την αντικατάσταση 1.770 παλαιών και ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, με υποχρεωτική προϋπόθεση την απόσυρση του παλαιού οχήματος.
Το ύψος της επιδότησης είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς φτάνει έως το 40% - της προ ΦΠΑ - αξίας του ταξί, με τη μέγιστη συνολική ενίσχυση να ανέρχεται στις 22.500 ευρώ, ενώ υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για φορτιστή, για άτομα με ειδικές ανάγκες, για νέους 18-29 ετών, για πολύτεκνες οικογένειες (3 τέκνα και άνω).
Σύμφωνα με τα σοιχεία που έδωσε, μέχρι σήμερα υπάρχουν 104 ενεργές αιτήσεις, από τις οποίες έχουν εγκριθεί οι 85, έχουν επιδοτηθεί οι 35 και 18 έχουν υποβάλλει δικαιολογητικά για πληρωμή.
Για τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και «Φορτίζω Παντού»
Αφού τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει, ως προτεραιότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία συνιστά βασικό πυλώνα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, ανέφερε ότι "για την επίτευξη αυτού του στόχου έπρεπε να κινηθούμε μεθοδικά, αποφασιστικά και γρήγορα".
Μάλιστα, ο κ. Σταϊκούρας έκανε αναφορά στο Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» λέγοντας ότι "από τον Νοέμβριο του 2023 έως σήμερα έχουν καταβληθεί επιδοτήσεις ύψους περίπου 28 εκατ. ευρώ σε 8.250 δικαιούχους. Και αυτές συνεχίζονται, σε μηνιαία βάση, με υψηλές ταχύτητες".
Για την υλοποίηση του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», εξήγησε ότι "περιλαμβάνει αυξημένη επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα, που φτάνει πλέον έως τις 11.000 ευρώ, μαζί με την επιπλέον ενίσχυση για την απόσυρση οχήματος", ενώ έχουν "έχουν απλοποιηθεί οι σχετικές διαδικασίες της αίτησης επιδότησης, περιορίζοντας την γραφειοκρατία, καθιστώντας πιο φιλική την πλατφόρμα για τους πολίτες, και μειώνοντας αισθητά τον χρόνο καταβολής των χρημάτων στους δικαιούχους".
Ακόμη, σημείωσε πως Υλοποιείται με καλύτερους ρυθμούς, το Πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», σε συνεργασία με φορείς του ιδιωτικού τομέα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Για το ZAP Taxi Club
Περαιτέρω, μίλησε για το ZAP Taxi Club, τη νέα ολοκληρωμένη πρόταση ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική, η οποία δημιουργήθηκε από την εταιρεία επενδύσεων SirecEnergy, σε συνεργασία με τις εταιρείες Εθνική Leasing, που είναι ο χρηματοδότης του έργου, και τη FREENOW.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, "η νέα εταιρεία που δημιουργείται αναπτύσσει ένα νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Αττική, αποκλειστικής χρήσης για τα ηλεκτρικά ταξί του ZAP Taxi Club.
Τα νέα ηλεκτρικά ταξί μπορούν να τα αποκτήσουν οι ιδιοκτήτες παλαιών συμβατικών οχημάτων ταξί με τη χρηματοδότηση από την Εθνική Leasing, έχοντας πλήρη κάλυψη συντήρησης οχήματος, ασφάλισης και απαιτούμενης ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σχετική κρατική επιδότηση για την αγορά, στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως.
Οι ιδιοκτήτες ταξί επίσης, μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP, και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες.
Το νέο δίκτυο σταθμών φόρτισης, αποκλειστικά για τα μέλη του Zap Taxi Club, αναπτύσσεται σε 10 κεντρικά σημεία στην Αττική, συμπεριλαμβανομένων της περιοχής του Αεροδρομίου, του ΟΑΚΑ, της περιοχής του λιμένος Πειραιά, του Κέντρου της Αθήνας, του σταθμού των ΚΤΕΛ Κηφισού, των Βορείων, Δυτικών και Νοτίων προαστίων".
Πρόσθεσε ότι "το πρώτο σημείο φόρτισης θα παραδοθεί σε λειτουργία εντός του Ιουνίου και τα υπόλοιπα 9 έως το τέλος του 2024, παρέχοντας τη δυνατότητα στα ηλεκτρικά ταξί να φορτίσουν μέσα σε 20 λεπτά".
Τέλος, κάλεσε για ακόμη μια φορά, τον κλάδο των ταξί να ανανεώσει τον στόλο των οχημάτων του, "αξιοποιώντας τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις της πολιτείας και τις σημαντικές πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα".
"Μελλοντικά, με βάση και τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και οδηγίες, η «πράσινη» ανανέωση του στόλου των οχημάτων θα είναι μονόδρομος και οι σχετικές επιδοτήσεις περιορισμένες, αφού δεν θα υπάρχουν και οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας", κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών