«Θέλουμε οι επισκέπτες να δαπανούν περισσότερα χρήματα στη χώρα μας»
Κατά διάρκεια της συζήτησής του με τον διευθυντή της εφημερίδας Καθημερινή Αλέξη Παπαχελά, στο πλαίσιο της εκδήλωσης της πρωτοβουλίας «Reimagine Tourism in Greece», ανέφερε ότι «στόχος είναι τα έσοδα, με ενδιαφέρει περισσότερο να κάνουμε ρεκόρ στα έσοδα».
«Θέλουμε οι επισκέπτες να δαπανούν περισσότερα χρήματα στη χώρα μας, αλλά αυτή η αυξημένη δαπάνη δεν θέλουμε να οδηγήσει σε πρόβλημα στην ανταγωνιστικότητα της χώρας μας», συμπλήρωσε.
«Σε κάποια έργα δεν είμαστε ακόμα εκεί που θέλουμε»
Αναφερόμενος στις υποδομές είπε ότι θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις υποδομές, σε εθνικές εμβέλειας και σε εκείνες που εξαρτώνται από την τοπική αυτοδιοίκηση. «Η χώρα μας είπε έχει σύγχρονα αεροδρόμια – ξεχνάμε ποια ήταν η κατάστασή τους πριν από κάποια χρόνια, έχουμε καινούργιους αυτοκινητόδρομους που προσφέρουν τουριστικές ευκαιρίες σε περιοχές που δεν είχαν, έχουμε προχωρήσει σε υποδομές στα λιμάνια μας, έχουμε δρόμο να κάνουμε».
Στις βασικές υποδομές που άπτονται της κρατικής ευθύνης έχουν γίνει βήματα προόδου, σημείωσε, προσθέτοντας ότι «σε κάποια έργα, όπως στα απορρίμματα, δεν είμαστε ακόμα εκεί που θέλουμε».
Το παράδειγμα της Τήλου είναι ενδεικτικό – έχει πετύχει ανακύκλωση πάνω από 90%. Τα μικρά νησιά είναι πιο εύκολο να προχωρήσουν στις υποδομές τους, ειδικά στην απανθρακοποίηση τόνισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας ότι το νερό είναι κρίσιμη παράμετρος. Προς το παρόν είμαστε στη λογική των προσωρινών λύσεων, αλλά σχεδιάζουμε και πιο μεσομακροπρόθεσμες λύσεις – π.χ. να δώσουμε λύσεις συνολικές στα νησιά, με τη βοήθεια της ΕΥΔΑΠ, μου φαίνεται πιο λογικό.
Αναφερόμενος στο κυκλοφοριακό είπε ότι «χρειαζόμαστε μια επικαιροποίηση για το κυκλοφοριακό της Αττικής – η επένδυση στο Ελληνικό θα επιβαρύνει τα οδικά δίκτυα. Εχουμε τον χρόνο να δρομολογήσουμε τέτοιες επενδύσεις».
Αναφορικά με την υπερβολική δόμηση στα νησιά σημείωσε ότι για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο απαγορεύσαμε την έκδοση νέων οικοδομικών αδειών, έως ότου ολοκληρωθούν τα τοπικά οικοδομικά σχέδια. Αυτά τα νησιά έχουν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό μας προϊόν.
Η παρέμβαση για την κρουαζιέρα σε αυτά τα νησιά ήταν μία λογική παρέμβαση, είπε και πρόσθεσε ότι η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως νέο λιμάνι, θα δρομολογήσουμε το έργο και θα τρέξει από το υπουργείο Υποδομών.
«Ο μεγάλος μας σκοπός είναι να διευρύνουμε την τουριστική περίοδο, να μην έρχονται όλοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και να επεκτείνουμε τον τουρισμό σε περιοχές της πατρίδας μας που δεν υπάρχει σε αυτό το εύρος» είπε ο κ. Μητοστάκης και πρόσθεσε ότι αν συγκρίνουμε την Ελλάδα με την Ισπανία, την Κρήτη με τη Μαγιόρκα, η Ελλάδα είναι σε καλύτερη κατάσταση.
«Προσφέρουμε υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτό που χρεώνουμε»
«Η χώρα πρέπει να κάνει σημαντικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση, που ήδη χτυπά την πόρτα μας», είπε ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας ότι «πρέπει να δαπανούμε πόρους για την προσαρμογή στην κλιματική κρίση – η χώρα θα χρειάζεται ολοένα και περισσότερους πόρους. Πήραμε ένα μεγάλο ρίσκο όταν ανοίξαμε τον τουρισμό το 2020, σε μία δύσκολη συγκυρία. Το ρίσκο μας βγήκε – ήταν μια συνολική επιτυχία για τον τουρισμό».
«Κάθε επιπρόσθετος φόρος που μπαίνει, μας προβληματίζει πολύ – θέλουμε το κόστος που μεταφέρουμε, να μην υπονομεύσει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού», σημείωσε. «Θέλουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτό που χρεώνουμε. Αυτός ο φόρος (σ.σ.: κρουαζιερόπλοια) δεν νομίζω ότι θα δημιουργήσει ζήτημα ανταγωνιστικότητας στον ελληνικό τουρισμό».
«Θα χρειαστούμε κάποιους οριζόντιους κανόνες, θα μπουν σταδιακοί περιορισμοί στην εκτός σχεδίου δόμηση» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης. «Δεν υπάρχει«, είπε «απόλυτος ορισμός της “φέρουσας ικανότητας” – θα μπουν περιορισμοί, ειδικά στα νησιά, και καλώς θα μπουν. Προτιμώ σε ένα νησί του Αιγαίου να σπρώξω τους ενδιαφερόμενους να στραφούν σε εγκαταλελειμμένα κτίρια».
«Είμαι ανοιχτός σε κάθε συζήτηση – ακόμα κι αν το θα έχουμε πισίνες παντού, ειδικά αν έχουμε πρόβλημα λειψυδρίας», πρόσθεσε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών