«Η χώρα μας χρειάζεται σχολεία που στηρίζουν την προσπάθεια, τη γνώση και την αξιοκρατία. Όχι ένα σύστημα που προστατεύει τη μετριότητα και την άρνηση κάθε αλλαγής», τονίζει η Αφροδίτη Λατινοπούλου
«Για άλλη μια φορά, οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ προσπαθούν να αποφύγουν την αλήθεια, επιβεβαιώνοντας με αυτό τον τρόπο ότι είναι υπερασπιστές της αδράνειας και της στασιμότητας.
Με αστείες δικαιολογίες, αντί να στηρίξουν τη συμμετοχή των μαθητών σε έναν διεθνώς αναγνωρισμένο διαγωνισμό που δείχνει την πραγματική εικόνα της εκπαίδευσης, προτιμούν να κατεβάσουν «ρολά» στα σχολεία με στάσεις εργασίας», τονίζει η πρόεδρος της Φωνής Λογικής, Αφροδίτη Λατινοπούλου.
Όπως αναφέρει η κα Λατινοπούλου, «οι εξετάσεις PISA δεν είναι ούτε «εργαλείο ταξικού διαχωρισμού», ούτε «υποβάθμιση της παιδείας», όπως ισχυρίζονται. Είναι ένας αξιόπιστος τρόπος να δούμε πού πραγματικά βρισκόμαστε σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Και η αλήθεια είναι ότι οι προηγούμενες επιδόσεις μας ήταν απογοητευτικές, όχι λόγω ταξικής ανισότητας όπως αναφέρουν, αλλά λόγω της αποτυχίας ενός συστήματος που αρνείται να πράξει τα δέοντα.
Η εκπαίδευση δεν μπορεί να μένει χωρίς αξιολόγηση. Σε κάθε δουλειά, οι εργαζόμενοι κρίνονται για την απόδοσή τους. Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αποτελούν εξαίρεση; Αν κάποιος κάνει σωστά τη δουλειά του, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Αυτοί που διαμαρτύρονται είναι συνήθως εκείνοι που φοβούνται να κριθούν».
Υπογραμμίζει ότι «οι εξετάσεις PISA πρέπει να διεξαχθούν κανονικά, καθώς μαθητές και γονείς έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν την αλήθεια για το εκπαιδευτικό σύστημα».
«Η χώρα μας χρειάζεται σχολεία που στηρίζουν την προσπάθεια, τη γνώση και την αξιοκρατία. Όχι ένα σύστημα που προστατεύει τη μετριότητα και την άρνηση κάθε αλλαγής», καταλήγει η κα Λατινοπούλου.
Υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει από τις 17 Μαρτίου έως τις 11 Απριλίου πανελλαδική κυλιόμενη 3ωρη στάση εργασίας για τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες μέσω του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ, που να καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής τους, υποστηρίζοντας ότι «το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως, με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση/κατάταξη (υποβάθμιση και “φτωχοποίηση”) σχολείων, μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει τον φορμαλισμό σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης».
www.bankingnews.gr
Με αστείες δικαιολογίες, αντί να στηρίξουν τη συμμετοχή των μαθητών σε έναν διεθνώς αναγνωρισμένο διαγωνισμό που δείχνει την πραγματική εικόνα της εκπαίδευσης, προτιμούν να κατεβάσουν «ρολά» στα σχολεία με στάσεις εργασίας», τονίζει η πρόεδρος της Φωνής Λογικής, Αφροδίτη Λατινοπούλου.
Όπως αναφέρει η κα Λατινοπούλου, «οι εξετάσεις PISA δεν είναι ούτε «εργαλείο ταξικού διαχωρισμού», ούτε «υποβάθμιση της παιδείας», όπως ισχυρίζονται. Είναι ένας αξιόπιστος τρόπος να δούμε πού πραγματικά βρισκόμαστε σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Και η αλήθεια είναι ότι οι προηγούμενες επιδόσεις μας ήταν απογοητευτικές, όχι λόγω ταξικής ανισότητας όπως αναφέρουν, αλλά λόγω της αποτυχίας ενός συστήματος που αρνείται να πράξει τα δέοντα.
Η εκπαίδευση δεν μπορεί να μένει χωρίς αξιολόγηση. Σε κάθε δουλειά, οι εργαζόμενοι κρίνονται για την απόδοσή τους. Γιατί οι εκπαιδευτικοί να αποτελούν εξαίρεση; Αν κάποιος κάνει σωστά τη δουλειά του, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Αυτοί που διαμαρτύρονται είναι συνήθως εκείνοι που φοβούνται να κριθούν».
Υπογραμμίζει ότι «οι εξετάσεις PISA πρέπει να διεξαχθούν κανονικά, καθώς μαθητές και γονείς έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν την αλήθεια για το εκπαιδευτικό σύστημα».
«Η χώρα μας χρειάζεται σχολεία που στηρίζουν την προσπάθεια, τη γνώση και την αξιοκρατία. Όχι ένα σύστημα που προστατεύει τη μετριότητα και την άρνηση κάθε αλλαγής», καταλήγει η κα Λατινοπούλου.
Υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει από τις 17 Μαρτίου έως τις 11 Απριλίου πανελλαδική κυλιόμενη 3ωρη στάση εργασίας για τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες μέσω του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ, που να καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής τους, υποστηρίζοντας ότι «το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως, με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση/κατάταξη (υποβάθμιση και “φτωχοποίηση”) σχολείων, μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει τον φορμαλισμό σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών