Οι πολίτες από αύριο (3/6) μέσω του myinfo.gov.gr εκδίδουν Προσωπικό Αριθμό
Αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό, του ενιαίου αριθμού ταυτοποίησης των πολιτών, που θα είναι μόνιμος, μοναδικός και αμετάβλητος και πλέον, κάθε πολίτης θα χρησιμοποιεί για όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο.
Πρόκειται για έναν 12ψήφιο νέο αριθμό , η απόδοση του οποίου θα γίνεται από αύριο, Τρίτη 3/6, μέσω της νέας εφαρμογής myInfo του gov.gr.
Ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος θεσμοθετήθηκε με τον ν.4727/20, αποτελείται από 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του πολίτη. Θα αναγράφεται στα Δελτία Ταυτότητας για τα οποία η αίτηση έκδοσης υποβάλλεται από τις 3 Ιουνίου και μετά, ενώ θα ενσωματωθεί εντός του Ιουνίου και στην ψηφιακή ταυτότητα στο Gov.gr Wallet. Επιπλέον, από τις 5 Σεπτεμβρίου θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.
Αυτό το νέο μεγάλο βήμα για την ψηφιακή μετάβαση της χώρας με την καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού, παρουσίασαν σήμερα, Δευτέρα 2/6, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης και ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Αναγνωστόπουλος, παρουσία μεταξύ άλλων και του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλή.
Όπως αναφέρθηκε, η καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού σηματοδοτεί μια νέα εποχή στις συναλλαγές των πολιτών με το δημόσιο, υπόσχεται την απλοποίηση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση της καθημερινότητας.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δ. Παπαστεργίου, υπογράμμισε τη σημασία του έργου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, τονίζοντας πως «ο Προσωπικός Αριθμός είναι ένα έργο εθνικής σημασίας, που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες συναλλάσσονται με το δημόσιο. Είναι ένα βήμα προς μια πιο ψηφιακή, αποτελεσματική και φιλική προς τον πολίτη δημόσια διοίκηση». Πρόσθεσε ότι «στόχος είναι να απλοποιηθούν οι ζωές των πολιτών».
Κατά την παρουσίαση ο κ. Παπαστεργίου εξήγησε ότι είναι ένας μοναδικός, μη μεταβαλλόμενος αριθμός, ο οποίος θα χρησιμοποιείται για την ταυτοποίηση κάθε πολίτη σε όλες τις συναλλαγές του με το δημόσιο. Θα αντικαταστήσει τον σημερινό κατακερματισμό των αριθμών ταυτοποίησης (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, κ.λ.π.) και θα προσφέρει μια ενιαία εικόνα για κάθε πολίτη στο κράτος. Ο αριθμός αυτός θα αναγράφεται στις νέες αστυνομικές ταυτότητες και στην ψηφιακή ταυτότητα στο Gov.gr Wallet, διευκολύνοντας την καθημερινότητα των πολιτών.
«Η καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και το κράτος, όπως απλοποίηση των διαδικασιών (οι πολίτες δεν θα χρειάζεται πλέον να θυμούνται και να χρησιμοποιούν πολλούς διαφορετικούς αριθμούς για τις συναλλαγές τους με το δημόσιο), μείωση της γραφειοκρατίας (η ενιαία ταυτοποίηση θα μειώσει τις απαιτήσεις για υποβολή πολλαπλών εγγράφων και δικαιολογητικών), βελτίωση της εξυπηρέτησης (οι δημόσιες υπηρεσίες θα έχουν άμεση πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη εικόνα για κάθε πολίτη, επιτρέποντας την παροχή πιο εξατομικευμένων και αποτελεσματικών υπηρεσιών), ενίσχυση της ασφάλειας (ο Προσωπικός Αριθμός θα συμβάλει στην καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας, καθώς θα δυσχεραίνει την ταυτοποίηση ατόμων με ψευδή στοιχεία) αλλά και εξοικονόμηση πόρων (η απλοποίηση των διαδικασιών και η μείωση της γραφειοκρατίας θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση πόρων για το κράτος», δήλωσε ο κ. Παπαστεργίου.
«Δεσμευόμαστε να αντιμετωπίσουμε όλες τις προκλήσεις και να διασφαλίσουμε την επιτυχή υλοποίηση του Προσωπικού Αριθμού. Είναι ένα έργο που θα αλλάξει τη ζωή των πολιτών προς το καλύτερο», κατέληξε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δ. Αναγνωστόπουλος, δήλωσε ότι «κάνουμε πράξη μια ψηφιακή μεταρρύθμιση που συζητούσαμε στη χώρα μας εδώ και δεκαετίες. Ο Προσωπικός Αριθμός έρχεται για να δώσει τη δυνατότητα στον πολίτη να εξυπηρετείται χωρίς να θυμάται έναν αριθμό για κάθε φορέα που επισκέπτεται, με ενιαία εικόνα των στοιχείων του σε όλα τα βασικά μητρώα του Δημοσίου, για να μπορέσουμε να του παρέχουμε νέες, καινοτόμες υπηρεσίες».
Χρυσοχοΐδης: Ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών και καταπολέμηση της εγκληματικότητας
Οι νέες αστυνομικές ταυτότητες θα περιλαμβάνουν τον Προσωπικό Αριθμό και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των εγγράφων ταυτοποίησης, καθώς είναι σχεδιασμένες με σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας, διαθέτουν προηγμένα χαρακτηριστικά αποτροπής πλαστογραφίας και αλλοίωσης.
Όπως τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδης, «οι νέες αστυνομικές ταυτότητες είναι ένα σύγχρονο και ασφαλές έγγραφο, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών και στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας», ενώ θα διευκολύνουν και τα ταξίδια των πολιτών.
«Οι νέες ταυτότητες, σε συνδυασμό με τον Προσωπικό Αριθμό, θα ενισχύσουν την ασφάλεια των πολιτών και θα συμβάλουν στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας. Είμαστε αποφασισμένοι να προσφέρουμε στους πολίτες σύγχρονα και αξιόπιστα έγγραφα ταυτοποίησης», πρόσθεσε ο υπουργός.

Πιτσιλής (ΑΑΔΕ): Θα συμβάλει στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
Από την πλευρά του, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων , Γ. Πιτσιλής, υπογράμμισε πως «η ΑΑΔΕ στηρίζει ενεργά την υλοποίηση του Προσωπικού Αριθμού, καθώς πιστεύουμε ότι θα συμβάλει στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στην ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης. Είμαστε έτοιμοι να διαθέσουμε την τεχνογνωσία και την υποδομή μας για την επιτυχή εφαρμογή του έργου».
«Η ΑΑΔΕ θα συνεχίσει να στηρίζει την υλοποίηση του Προσωπικού Αριθμού και θα συνεργαστεί με όλα τα αρμόδια υπουργεία για την επιτυχή εφαρμογή του έργου. Πιστεύουμε ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης και στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής», συμπλήρωσε.

Οι στόχοι
Ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) επιτελεί δύο βασικές λειτουργίες:
Πρώτον, λειτουργεί ως ενιαίος αριθμός ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, καταργώντας την ανάγκη ύπαρξης πολλαπλών αριθμών.
Δεύτερον, συμβάλλει καθοριστικά στη διόρθωση σφαλμάτων και ασυνεπειών που προέρχονται από την πολυδιάσπαση και την έλλειψη διασύνδεσης μεταξύ των κρατικών μητρώων, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας παροχής δημοσίων υπηρεσιών.
Μέχρι σήμερα, οι πολίτες διέθεταν 4 διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης. Πλέον, με τον Προσωπικό Αριθμό διασφαλίζεται ότι στα βασικά μητρώα του κράτους τηρούνται τα ίδια, επιβεβαιωμένα και ορθά στοιχεία για κάθε πολίτη, με απόλυτο σεβασμό και προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Η διαδικασία
Η διαδικασία απόκτησης του Προσωπικού Αριθμού είναι απλή και γίνεται μέσω της πλατφόρμας MyInfo.gov.gr και pa.gov.gr.
Αναλυτικά τα βήματα είναι τα εξής:
-Eισέρχονται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με χρήση των κωδικών TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), που λαμβάνουν στο κινητό που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).
Μέσα της εφαρμογής, αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα των στοιχείων τους με βάση το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαιώνουν τους αναγνωριστικούς αριθμούς που συνδέονται με τα μητρώα: α) Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, β) Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Ενιαίο Μητρώο Α.Μ.Κ.Α.-Ε.Μ.Α.Ε.Σ. της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.ΙΚ.Α.) Α.Ε., δ) Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών που τηρεί η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), ε) ΕΜΕπ (emep.gov.gr) που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
-Στη συνέχεια, επιλέγουν «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαιώνουν, επιλέγοντας «σωστό» και «λάθος» για τα παρακάτω: Ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης, όπως αντλούνται από Δημοτολόγιο, Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας (αριθμό κινητού τηλεφώνου, email και διεύθυνση) που μπορούν να μεταβληθούν μόνο μέσω ΕΜΕπ.
Σε περίπτωση που επιλέξουν «λάθος» για κάποιο στοιχείο, συμπληρώνουν το διορθωμένο στο αντίστοιχο πεδίο.
-Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στην συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να τα διορθώσει.
-Ακολούθως, προκειμένου να εκδώσουν τον Π.Α. επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και ύστερα διαλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο (drop down). Επιλέγουν μεταξύ 24 αλφαριθμητικών ψηφίων, 10 αριθμητικά (0-9) και 14 κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της εγκυρότητας του Προσωπικού Αριθμού (check digit).
-Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους πολίτες να επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.».
Σημειώνεται ότι ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται.
Επιπλέον, οι πολίτες επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία τους στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες επιβεβαίωσης ή διόρθωσης στοιχείων και έκδοσης Π.Α. και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον αυτά διαθέτουν ΑΦΜ.
Οι κάτοικοι του εξωτερικού, που διαθέτουν κωδικούς TaxisNet, εκδίδουν κανονικά Π.Α. μέσω του myinfo.gov.gr.
Όσοι δε διαθέτουν κωδικούς TaxisNet ή δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, θα μπορούν να εκδίδουν Π.Α. στα ΚΕΠ, καθώς και στις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για έναν 12ψήφιο νέο αριθμό , η απόδοση του οποίου θα γίνεται από αύριο, Τρίτη 3/6, μέσω της νέας εφαρμογής myInfo του gov.gr.
Ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος θεσμοθετήθηκε με τον ν.4727/20, αποτελείται από 3 αλφαριθμητικά στοιχεία ως πρόθεμα και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του πολίτη. Θα αναγράφεται στα Δελτία Ταυτότητας για τα οποία η αίτηση έκδοσης υποβάλλεται από τις 3 Ιουνίου και μετά, ενώ θα ενσωματωθεί εντός του Ιουνίου και στην ψηφιακή ταυτότητα στο Gov.gr Wallet. Επιπλέον, από τις 5 Σεπτεμβρίου θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους πολίτες που δεν έχουν μεριμνήσει για την έκδοσή του.
Αυτό το νέο μεγάλο βήμα για την ψηφιακή μετάβαση της χώρας με την καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού, παρουσίασαν σήμερα, Δευτέρα 2/6, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης και ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Αναγνωστόπουλος, παρουσία μεταξύ άλλων και του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλή.
Όπως αναφέρθηκε, η καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού σηματοδοτεί μια νέα εποχή στις συναλλαγές των πολιτών με το δημόσιο, υπόσχεται την απλοποίηση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση της καθημερινότητας.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δ. Παπαστεργίου, υπογράμμισε τη σημασία του έργου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, τονίζοντας πως «ο Προσωπικός Αριθμός είναι ένα έργο εθνικής σημασίας, που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες συναλλάσσονται με το δημόσιο. Είναι ένα βήμα προς μια πιο ψηφιακή, αποτελεσματική και φιλική προς τον πολίτη δημόσια διοίκηση». Πρόσθεσε ότι «στόχος είναι να απλοποιηθούν οι ζωές των πολιτών».
Κατά την παρουσίαση ο κ. Παπαστεργίου εξήγησε ότι είναι ένας μοναδικός, μη μεταβαλλόμενος αριθμός, ο οποίος θα χρησιμοποιείται για την ταυτοποίηση κάθε πολίτη σε όλες τις συναλλαγές του με το δημόσιο. Θα αντικαταστήσει τον σημερινό κατακερματισμό των αριθμών ταυτοποίησης (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, κ.λ.π.) και θα προσφέρει μια ενιαία εικόνα για κάθε πολίτη στο κράτος. Ο αριθμός αυτός θα αναγράφεται στις νέες αστυνομικές ταυτότητες και στην ψηφιακή ταυτότητα στο Gov.gr Wallet, διευκολύνοντας την καθημερινότητα των πολιτών.
«Η καθιέρωση του Προσωπικού Αριθμού αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και το κράτος, όπως απλοποίηση των διαδικασιών (οι πολίτες δεν θα χρειάζεται πλέον να θυμούνται και να χρησιμοποιούν πολλούς διαφορετικούς αριθμούς για τις συναλλαγές τους με το δημόσιο), μείωση της γραφειοκρατίας (η ενιαία ταυτοποίηση θα μειώσει τις απαιτήσεις για υποβολή πολλαπλών εγγράφων και δικαιολογητικών), βελτίωση της εξυπηρέτησης (οι δημόσιες υπηρεσίες θα έχουν άμεση πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη εικόνα για κάθε πολίτη, επιτρέποντας την παροχή πιο εξατομικευμένων και αποτελεσματικών υπηρεσιών), ενίσχυση της ασφάλειας (ο Προσωπικός Αριθμός θα συμβάλει στην καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας, καθώς θα δυσχεραίνει την ταυτοποίηση ατόμων με ψευδή στοιχεία) αλλά και εξοικονόμηση πόρων (η απλοποίηση των διαδικασιών και η μείωση της γραφειοκρατίας θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση πόρων για το κράτος», δήλωσε ο κ. Παπαστεργίου.
«Δεσμευόμαστε να αντιμετωπίσουμε όλες τις προκλήσεις και να διασφαλίσουμε την επιτυχή υλοποίηση του Προσωπικού Αριθμού. Είναι ένα έργο που θα αλλάξει τη ζωή των πολιτών προς το καλύτερο», κατέληξε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δ. Αναγνωστόπουλος, δήλωσε ότι «κάνουμε πράξη μια ψηφιακή μεταρρύθμιση που συζητούσαμε στη χώρα μας εδώ και δεκαετίες. Ο Προσωπικός Αριθμός έρχεται για να δώσει τη δυνατότητα στον πολίτη να εξυπηρετείται χωρίς να θυμάται έναν αριθμό για κάθε φορέα που επισκέπτεται, με ενιαία εικόνα των στοιχείων του σε όλα τα βασικά μητρώα του Δημοσίου, για να μπορέσουμε να του παρέχουμε νέες, καινοτόμες υπηρεσίες».
Χρυσοχοΐδης: Ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών και καταπολέμηση της εγκληματικότητας
Οι νέες αστυνομικές ταυτότητες θα περιλαμβάνουν τον Προσωπικό Αριθμό και αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των εγγράφων ταυτοποίησης, καθώς είναι σχεδιασμένες με σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας, διαθέτουν προηγμένα χαρακτηριστικά αποτροπής πλαστογραφίας και αλλοίωσης.
Όπως τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδης, «οι νέες αστυνομικές ταυτότητες είναι ένα σύγχρονο και ασφαλές έγγραφο, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών και στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας», ενώ θα διευκολύνουν και τα ταξίδια των πολιτών.
«Οι νέες ταυτότητες, σε συνδυασμό με τον Προσωπικό Αριθμό, θα ενισχύσουν την ασφάλεια των πολιτών και θα συμβάλουν στην καταπολέμηση της εγκληματικότητας. Είμαστε αποφασισμένοι να προσφέρουμε στους πολίτες σύγχρονα και αξιόπιστα έγγραφα ταυτοποίησης», πρόσθεσε ο υπουργός.
Πιτσιλής (ΑΑΔΕ): Θα συμβάλει στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
Από την πλευρά του, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων , Γ. Πιτσιλής, υπογράμμισε πως «η ΑΑΔΕ στηρίζει ενεργά την υλοποίηση του Προσωπικού Αριθμού, καθώς πιστεύουμε ότι θα συμβάλει στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στην ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης. Είμαστε έτοιμοι να διαθέσουμε την τεχνογνωσία και την υποδομή μας για την επιτυχή εφαρμογή του έργου».
«Η ΑΑΔΕ θα συνεχίσει να στηρίζει την υλοποίηση του Προσωπικού Αριθμού και θα συνεργαστεί με όλα τα αρμόδια υπουργεία για την επιτυχή εφαρμογή του έργου. Πιστεύουμε ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης και στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής», συμπλήρωσε.
Οι στόχοι
Ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) επιτελεί δύο βασικές λειτουργίες:
Πρώτον, λειτουργεί ως ενιαίος αριθμός ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, καταργώντας την ανάγκη ύπαρξης πολλαπλών αριθμών.
Δεύτερον, συμβάλλει καθοριστικά στη διόρθωση σφαλμάτων και ασυνεπειών που προέρχονται από την πολυδιάσπαση και την έλλειψη διασύνδεσης μεταξύ των κρατικών μητρώων, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας παροχής δημοσίων υπηρεσιών.
Μέχρι σήμερα, οι πολίτες διέθεταν 4 διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης. Πλέον, με τον Προσωπικό Αριθμό διασφαλίζεται ότι στα βασικά μητρώα του κράτους τηρούνται τα ίδια, επιβεβαιωμένα και ορθά στοιχεία για κάθε πολίτη, με απόλυτο σεβασμό και προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Η διαδικασία
Η διαδικασία απόκτησης του Προσωπικού Αριθμού είναι απλή και γίνεται μέσω της πλατφόρμας MyInfo.gov.gr και pa.gov.gr.
Αναλυτικά τα βήματα είναι τα εξής:
-Eισέρχονται στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με χρήση των κωδικών TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP), που λαμβάνουν στο κινητό που έχουν καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ – emep.gov.gr).
Μέσα της εφαρμογής, αποκτούν μια ολοκληρωμένη εικόνα των στοιχείων τους με βάση το Μητρώο Πολιτών και επιβεβαιώνουν τους αναγνωριστικούς αριθμούς που συνδέονται με τα μητρώα: α) Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών, β) Φορολογικό Μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), γ) Ενιαίο Μητρώο Α.Μ.Κ.Α.-Ε.Μ.Α.Ε.Σ. της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.ΙΚ.Α.) Α.Ε., δ) Μητρώο Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών που τηρεί η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.), ε) ΕΜΕπ (emep.gov.gr) που τηρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
-Στη συνέχεια, επιλέγουν «Επεξεργασία στοιχείων» και επιβεβαιώνουν, επιλέγοντας «σωστό» και «λάθος» για τα παρακάτω: Ονοματεπώνυμο και ημερομηνία γέννησης, όπως αντλούνται από Δημοτολόγιο, Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, ΑΦΜ, στοιχεία επικοινωνίας (αριθμό κινητού τηλεφώνου, email και διεύθυνση) που μπορούν να μεταβληθούν μόνο μέσω ΕΜΕπ.
Σε περίπτωση που επιλέξουν «λάθος» για κάποιο στοιχείο, συμπληρώνουν το διορθωμένο στο αντίστοιχο πεδίο.
-Ο πολίτης επιβεβαιώνει τα ορθά ονοματεπωνυμικά στοιχεία του και ημερομηνία γέννησης, Δήμο, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ και στην συνέχεια ενημερώνονται τα βασικά μητρώα της Δημόσιας Διοίκησης. Σε περίπτωση όμως που τα στοιχεία που υποδεικνύει δεν ταυτίζονται με αυτά στο Μητρώο Πολιτών και ο πολίτης θεωρεί ότι δεν έχουν καταγραφεί εκεί ορθά, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Δημοτολόγιο του Δήμου που ανήκει για να τα διορθώσει.
-Ακολούθως, προκειμένου να εκδώσουν τον Π.Α. επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.» και ύστερα διαλέγουν τα δύο πρώτα ψηφία σε αναδυόμενο πεδίο (drop down). Επιλέγουν μεταξύ 24 αλφαριθμητικών ψηφίων, 10 αριθμητικά (0-9) και 14 κεφαλαία γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου που έχουν ομόγραφα στο λατινικό αλφάβητο. Το τρίτο κατά σειρά ψηφίο είναι αλφαβητικό και παράγεται αυτόματα και χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της εγκυρότητας του Προσωπικού Αριθμού (check digit).
-Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τους πολίτες να επιλέγουν «Έκδοση Π.Α.».
Σημειώνεται ότι ο Π.Α. χορηγείται μόνο μία φορά σε κάθε φυσικό πρόσωπο, είναι μοναδικός και δεν μεταβάλλεται.
Επιπλέον, οι πολίτες επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία τους στην εφαρμογή myinfo.gov.gr, έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες επιβεβαίωσης ή διόρθωσης στοιχείων και έκδοσης Π.Α. και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον αυτά διαθέτουν ΑΦΜ.
Οι κάτοικοι του εξωτερικού, που διαθέτουν κωδικούς TaxisNet, εκδίδουν κανονικά Π.Α. μέσω του myinfo.gov.gr.
Όσοι δε διαθέτουν κωδικούς TaxisNet ή δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, όπως για παράδειγμα πολίτες που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, θα μπορούν να εκδίδουν Π.Α. στα ΚΕΠ, καθώς και στις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών